Τα χαμηλότερα όρια ρύπων απειλούν τα αυτοκίνητα πόλης

Gazzetta team
Τα χαμηλότερα όρια ρύπων απειλούν τα αυτοκίνητα πόλης
Εως 3.500 ευρώ ακριβότερα θα γίνουν τα μελλοντικά μίνι, προκειμένου να εκπέμπουν λιγότερα καυσαέρια, όμως έτσι χάνουν το πλεονέκτημα της χαμηλής τιμής.

Περίπου 3.500 ακριβότερα θα κοστίζουν τα μικρά αυτοκίνητα της επόμενης γενιάς, προκειμένου να πληρούν τις αυστηρότερες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές της Ε.Ε., εκτιμά ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Χέρμπερτ Ντις. Γι αυτό και δεν βλέπει κανένα μέλλον για μοντέλα της εταιρείας του, όπως το VW Up, που θα ξεκινά από περίπου 14.000 ευρώ αντί γύρω στις 10.500 ευρώ, όπως ισχύει σήμερα στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές. Η γερμανική μάρκα αποφάσισε να διαγράψει τις εκδόσεις του Up με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και να λανσάρει το μίνι της ως αμιγώς ηλεκτρικό, κάτι που θα γίνει και για τα αδελφά μοντέλα του, δηλαδή το Skoda Citigo και το SEAT Mii.

Το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν αφορά βεβαίως μόνον τον όμιλο VW, αλλά όλες τις εταιρείες αυτοκινήτου με μικρά μοντέλα στη γκάμα τους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο απέσυρε ήδη η Opel από την αγορά το αυτοκίνητο πόλης Karl και το αντίστοιχο lifestyle μοντέλο Adam, για τα οποία δεν προβλέπονται αντικαταστάτες. Στη Ford θα περάσει σύντομα στην ιστορία το Ka, ενώ και για το επιτυχημένο τρίδυμο με μέλη τα Toyota Aygo, Peugeot 108 και Citroen C1 κυκλοφορούν διάφορες φήμες σχετικά με το μέλλον τους.

Αιτία της απειλούμενης εξαφάνισης των μικρών αυτοκινήτων αποτελούν οι αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, που θα ισχύσουν στο μέλλον στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Σύμφωνα με αυτές, θα πρέπει να μειωθούν έως το 2025 οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των καινούριων Ι.Χ. κατά 15% σε σχέση με σήμερα και κατά 37,5% έως το 2030. Για κάθε επιπλέον γραμμάριο πάνω από τα προβλεπόμενα όρια θα πληρώνουν οι εταιρείες 95 ευρώ πρόστιμο ανά όχημα. Αν δηλαδή κατασκευάζει ένας όμιλος τέσσερα εκατομμύρια Ι.Χ. τον χρόνο και υπερβαίνει το μεσοσταθμικό όριο του διοξειδίου του άνθρακ κατά δύο γραμμάρια, τότε θα κληθεί να πληρώσει 760 εκατ. ευρώ πρόστιμο. Το πρόστιμο θα γίνεται βεβαίως ακόμη τσουχτερότερο με υψηλότερες παραγωγές οχημάτων και μεγαλύτερες υπερβάσεις των ορίων των ρύπων.

Τη λύση μπορεί να δώσει μόνον ο εξηλεκτρισμός των μίνι. Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο, ότι τα νέα Peugeot 208 και Οpel Corsa θα λανσαριστούν από την αρχή και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητα ούτε και το γεγονός, ότι η Smart προσφέρει πλέον τα μοντέλα Fortwo και Forfour μόνον με ηλεκτροκινητήρες και όχι με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου.

Αντίστοιχη στρατηγική ακολουθεί και η Renault με το ηλεκτρικό K-ZE, που έχει 300 χιλιόμετρα αυτονομία και θα λανσαριστεί αρχικά στην αγορά της Κίνας. Η MINI εξελίσσει επίσης ένα ηλεκτροκίνητο μίνι στην ίδια χώρα και η Daimler έχρισε την κινέζικη Geely υπεύθυνη για τη δημιουργία του επόμενου Smart.

Φυσικά, θα εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν και μικρά μοντέλα πόλης με συμβατικές τεχνολογίες, όμως ο αριθμός τους θα μειωθεί πλέον δραστικά και με την πάροδο των χρόνων θα γίνουν σχεδόν όλα ηλεκτρικά, αφού το αστικό περιβάλλον θεωρείται ιδανικό για τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Εξάλλου ένα ηλεκτρικό μίνι δεν θα χρειάζεται μεγάλες και πανάκριβες μπαταρίες για αυτονομίες εκατοντάδων χιλιομέτρων, αφού θα προορίζεται κυρίως για κοντινές μετακινήσεις εντός πόλης και όχι για μεγάλες διαδρομές και ταξίδια.

Πηγή: www.insider.gr

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!