Eκατοντάδες νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα την επόμενη διετία

Gazzetta team
Eκατοντάδες νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα την επόμενη διετία
Το 2020 θα λανσαριστούν 176 καινούρια ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ενώ έως το 2025 θα έχει εξαπλασιαστεί η ετήσια παραγωγή τέτοιων οχημάτων σε σχέση με σήμερα.

Βρισκόμαστε ένα βήμα πριν από την εκρηκτική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αυτό αναφέρει έκθεση του Παγκόσμιου Συνδέσμου Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Τransport & Environment, T&E), σύμφωνα με την οποία τα επόμενα χρόνια θα δούμε μία αλματώδη αύξηση των μεριδίων αγοράς των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη. Η παραγωγή μοντέλων, που θα κινούνται αποκλειστικά με την ενέργεια των μπαταριών τους ή θα χρησιμοποιούν Plug-in υβριδική τεχνολογία θα ξεπεράσει έως το 2025 τα 4 εκατ. μονάδες και θα αντιστοιχεί στο 22% του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου!

Μία αξιόπιστη ένδειξη για την ηλεκτρική «καταιγίδα», που προμηνύεται για τα επόμενα χρόνια, αποτελούν οι τεράστιες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στη συγκεκριμένη τεχνολογία. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση 145 δις ευρώ και θα παρουσιάσουν το επόμενο διάστημα εκατοντάδες τέτοια νέα μοντέλα! Μόνον το 2020 αναμένονται στην παγκόσμια αγορά 176 καινούρια ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ το 2021 θα εκτοξευθεί ο αριθμός των αντίστοιχων λανσαρισμάτων στα 214. Πρόκειται για ένα απίστευτο νούμερο, στο οποίο περιλαμβάνονται 100% αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, αλλά και οχήματα με ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου, που θα είναι ωστόσο πολύ λίγα σε σχέση με τα υπόλοιπα.

Οι μάρκες με τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα

Τα περισσότερα νέα ηλεκτρικά μοντέλα θα λανσάρει στην αγορά ο όμιλος Volkswagen. Υπολογίζεται, ότι οι μάρκες του γερμανικού ομίλου, που περιλαμβάνει τις VW, Audi, SEAT, Skoda, Bentley, Lamborghini, θα παρουσιάσει γύρω στα 50 ηλεκτροκίνητα οχήματα διαφόρων κατηγοριών. Πολύ δυνατός εμφανίζεται και ο γαλλικός όμιλος της PSA με μέλη τις Peugeot, Citroen, Opel, DS Automobiles, που αναμένεται να λανσάρει 23 τέτοια αυτοκίνητα, ενώ στην τρίτη θέση ακολουθεί ο όμιλος Daimler (Mercedes-Benz και Smart) με 17.

Η εντυπωσιακή στροφή προς την ηλεκτροκίνηση οφείλεται κυρίως στα εξαιρετικά αυστηρά όρια εκπομπής ρύπων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, σύμφωνα με τα οποία θα πρέπει να μειώσουν οι κατασκευαστές έως το 2020/21 τον μέσο όρο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα του στόλου τους στα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Το 2018 ξεπερνούσαν αισθητά οι αυτοκινητιστικοί όμιλοι τα προβλεπόμενα όρια και αν συμβεί αυτό, όταν τεθούν σε ισχύ, απειλούνται με πρόστιμα δις ευρώ. Ο μόνος τρόπος λοιπόν για να πιάσουν τα όρια, είναι να ξεκινήσουν τις μαζικές πωλήσεις μοντέλων μηδενικών ρύπων, ώστε να ρίξουν τους μέσους όρους τους.

Η απασχόληση στον κλάδο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Η αλματώδης ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα αποβεί βραχυπρόθεσμα σε βάρος των αυτοκινήτων συμβατικής τεχνολογίας. Ωστόσο, η μελέτη αναφέρει, ότι σε βάθος χρόνου θα αυξηθεί η παραγωγή αυτοκινήτων στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και στη Γερμανία, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη αυτοκινητοπαραγωγό στην ΕΕ. Σημαντική ώθηση στην ευρωπαϊκή απασχόληση αναμένεται να δώσει η ανάπτυξη του κλάδου παραγωγής μπαταριών για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Eίναι χαρακτηριστικό, ότι έως το 2023 θα κατασκευαστούν στη Γηραιά Ήπειρο, από ευρωπαϊκούς και ασιατικούς ομίλους, μονάδες παραγωγής μπαταριών με συνολική ισχύ 131.000 Μεγαβατώρες (ΜWh). Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει στη δημιουργία περίπου 120.000 νέων και ασφαλών θέσεων εργασίας εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Πηγή: www.insider.gr

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!