Tα νέα crash test θα «νοιάζονται» για τα μικρότερα μοντέλα!

Tα νέα crash test θα «νοιάζονται» για τα μικρότερα μοντέλα!

Tα νέα crash test θα «νοιάζονται» για τα μικρότερα μοντέλα!

Τα μεγάλα μοντέλα διαλύουν τα μικρά, όταν συγκρούονται μεταξύ τους. Το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί με τις νέες μπαριέρες, που θα χρησιμοποιούνται από το 2020 στις δοκιμές πρόσκρουσης.

Το 2008 είχε πραγματοποιήσει η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC ένα crash test, που έγραψε ιστορία, καθώς είχαν συγκρουστεί μεταξύ τους ένα Audi Q7 και ένα Fiat 500. Τα δύο μοντέλα τα είχαν πάει περίφημα στις  μεμονωμένες δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού οδικής ασφάλειας EuroNCAP, ωστόσο το ιταλικό μίνι έγινε φύλλο και φτερό κατά τη σύγκρουσή του με το πολύ βαρύτερο και ογκωδέστερο SUV της Audi.

Οι συγκρούσεις μεταξύ μοντέλων διαφορετικών κατηγοριών αποτελούν καθημερινό φαινόμενο και σε αυτές υπερισχύουν οι Γολιάθ της ασφάλτου απέναντι στους μικρούς Δαβίδ, ακόμη και αν πρόκειται για οχήματα, που έχουν αξιολογηθεί με τον ανώτατο αριθμό των 5 αστέρων στα crash test. Ο οργανισμός EuroNCAP αξιολογεί την αντοχή των αυτοκινήτων με δοκιμές πρόσκρουσης πάνω σε μπαριέρες, που δεν αλλάζουν σχήμα, άρα δεν είναι σε θέση να ελέγξει τις συνέπειες της σύγκρουσης πάνω στο άλλο όχημα. Αυτό πρόκειται ωστόσο να αλλάξει, καθώς από το 2020 θα χρησιμοποιείται στις δοκιμές πρόσκρουσης μία νέα μπαριέρα με κυψελοειδή δομή, η οποία θα υποχωρεί κάτω από την πίεση του οχήματος, που θα πέφτει πάνω της. Ετσι θα αφήνει το αυτοκίνητο ένα αποτύπωμα πάνω στη μπαριέρα, από το οποίο θα μπορούν να διακρίνουν οι ειδικοί, πόσο πολύ έχει εμβολιστεί το δεύτερο όχημα και σε τι βαθμό θα κινδύνευαν -σε πραγματικές συνθήκες πλέον- οι επιβάτες του.

Το αποτύπωμα πάνω στις παραμορφούμενες μπαριέρες θα αξιολογείται  και θα παίζει στο μέλλον ρόλο στη βαθμολογία κάθε αυτοκινήτου κατά τη δοκιμασία του πλαγιομετωπικού crash test, μέσα στο πλαίσιο της αλληλοπροστασίας των επιβατών όλων των οχημάτων. Ετσι θα υποχρεωθούν και οι ίδιοι οι κατασκευαστές να εξελίσσουν τα νέα μοντέλα τους όχι μόνον με γνώμονα την προστασία των δικών τους επιβατών, αλλά και των επιβατών μικρότερων και ελαφρύτερων αυτοκινήτων. Οι νέες προδιαγραφές θα εφαρμοστούν ήδη το 2020 και δύο χρόνια αργότερα θα περάσουμε σε μία δεύτερη, αυστηρότερη φάση αξιολόγησης, ώστε να προλάβουν να προσαρμοστούν στα μελλοντικά δεδομένα οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Πρόκειται για μία εξαιρετικά κρίσιμη εξέλιξη, αφού η μόδα των μεγάλων και βαριών SUV εξαπλώνεται με γοργούς ρυθμούς σε όλον τον κόσμο και «απειλεί» τα μικρά και ελαφρά μοντέλα.

Το πρόβλημα δεν πρόκειται να λυθεί απολύτως, καθώς ένα μοντελάκι πόλης θα συνεχίσει να παραμένει ο Δαβίδ σε μία σύγκρουση με έναν τετράτροχο Γολιάθ, που θα ζυγίζει γύρω στους δύο τόνους. Ωστόσο, τα νέα crash test κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και σίγουρα θα σώσουν ζωές και θα αποτρέψουν σοβαρούς τραυματισμούς.

Δείτε το crash test του 2008 μεταξύ του Audi Q7 και του Fiat 500, για να έχετε μία εικόνα τι συμβαίνει, όταν συγκρούονται μεταξύ τους δύο μοντέλα εντελώς διαφορετικού βάρους, όγκου  και σχήματος.