Ποιοί Ελληνες κυριαρχούν στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου

Gazzetta team
Ποιοί Ελληνες κυριαρχούν στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου
Πάνω από τα 2/3 των ταξινομήσεων καινούριων Ι.Χ. πραγματοποιείται στην πατρίδα μας από ελληνικές επιχειρήσεις, που κυριαρχούν στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.

Στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. αντιπροσωπεύονται οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες από θυγατρικές εταιρείες τους. Η Ελλάδα αποτελεί ωστόσο εξαίρεση, καθώς η αγορά αυτοκινήτου κυριαρχείται από εγχώριους επιχειρηματίες, τους οποίους εμπιστεύονται διαχρονικά τα ξένα εργοστάσια. Με βάση τα στοιχεία ταξινομήσεων καινούριων Ι.Χ. του 2018, πάνω από τις δύο στις τρεις πωλήσεις αυτοκινήτων αντιστοιχεί σε εισαγωγικές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων και μόλις το ένα τρίτο σε θυγατρικές εταιρείες των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Αυτή η τάση οφείλεται αφ’ ενός στις ικανότητες των Ελλήνων εισαγωγέων και αφ΄ ετέρου στους σταθερούς και πολύχρονους δεσμούς τους με τους ξένους ομίλους αυτοκινήτων. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του ομίλου Θεοχαράκη, ο οποίος υπήρξε το 1961 ο πρώτος επίσημος αντιπρόσωπος της τότε Datsun (και σημερινής Nissan) στην Ευρώπη, κάτι που συνεχίζεται και σήμερα.

Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε, ότι οι περισσότεροι Ελληνες επιχειρηματίες δεν περιορίζονται μόνον στην εισαγωγή επιβατηγών ή επαγγελματικών οχημάτων, αλλά επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και στον τομέα των λιανικών πωλήσεων με δικά τους δίκτυα. Επίσης αντιπροσωπεύουν παράλληλα εταιρείες μοτοσικλετών, ενοικίασης και μακροχρόνιας μίσθωσης οχημάτων, ελαστικών, ηχοσυστημάτων, εξωλέμβιων μηχανών, γεωργικών μηχανημάτων κλπ.

Ας δούμε όμως τους μεγαλύτερους Έλληνες εισαγωγής της εγχώριας αγοράς καινούριων επιβατηγών μοντέλων με βάση τις μάρκες που αντιπροσωπεύουν και τα μερίδια αγοράς τους το 2018. Nα διευκρινίσουμε, ότι δεν αναφέρουμε σε κάποιους ομίλους ορισμένες μάρκες, οι οποίες μόλις ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται (όπως η DS Automobiles του ομίλου Συγγελίδη και η CUPRA του ομίλου Βασιλάκη) ή ορισμένες πανάκριβες με σχεδόν μηδενικές πωλήσεις, όπως η Bentley του ομίλου Kosmocar.

1. Όμιλος Συγγελίδη (συμπεριλαμβανομένης της Opel, που εξαγόρασε πρόσφατα)

Peugeot 8,1%

Citroen 5,2%

Jeep 1,1%

Opel 6,7%

Σύνολο 21,1%

2. Όμιλος Μανδύλα, Kosmocar

Volkswagen 8,7%

Skoda 3,5%

Audi 2,6%

Σύνολο 14,8%

3. Όμιλος Θεοχαράκη

Nissan 7,6%

Renault 4,0%

Dacia 1,3%

Σύνολο 12,9%

4. Όμιλος Βασιλάκη

Hyundai 5,5%

Kia 2,7%

SEAT 2,6%

Σύνολο 10,8%

5. Όμιλος Σφακιανάκη

Suzuki 5,7%

6. Όμιλος Σαρακάκη

Honda 0,7%

Mitsubishi 0,3%

Σύνολο 1,0%

7. Όμιλος Πετρόπουλου

Land Rover 0,2%

Jaguar 0,1%

Σύνολο 0,3%

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!