ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

ΕΕ: Και επίσημα περιοριστής ταχύτητας στα αυτοκίνητα από το 2022!

ΕΕ: Και επίσημα περιοριστής ταχύτητας στα αυτοκίνητα από το 2022!

ΕΕ: Και επίσημα περιοριστής ταχύτητας στα αυτοκίνητα από το 2022!

Εξαιρετικά αυστηρές οι νέες προδιαγραφές ασφαλείας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο τη μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους.

Σύμφωνα με την ΕΕ, από το 2022 η χρήση νέων τεχνολογιών ασφαλείας στα ευρωπαϊκά οχήματα θα είναι υποχρεωτική, με στόχο την προστασία τόσο των επιβατών, όσο και των πεζών ή δικυκλιστών όλων των κατηγοριών. Πιο συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι 9 συστήματα υποβοήθησης των οδηγών θα είναι πλέον υποχρεωτικά σε όλα τα νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2022, μεταξύ αυτών και ο περιοριστής ταχύτητας.

Εκτιμάται ότι αυτή η προσπάθεια, θα συμβάλλει στη διάσωση πάνω από 25.000 ανθρώπων στην Ευρώπη έως το 2038, καθώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά στη μείωση του αριθμού των θανάτων και τραυματισμών στους δρόμους, το 90% εκ των οποίων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος.

Ο νέος Κανονισμός Γενικής Ασφάλειας θα απαιτεί να τοποθετούνται ως στάνταρ τα εξής χαρακτηριστικά ασφαλείας σε όλα τα νέα αυτοκίνητα:

- Τεχνολογία που προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση υπνηλίας ή απόσπασης της προσοχής του, για παράδειγμα όταν χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση.

- Τεχνολογία έξυπνης ταχύτητας (ISA), η οποία θα αποτρέψει αυτόματα τους οδηγούς να υπερβούν το όριο ταχύτητας.

Πιο αναλυτικά, τα συστήματα ΙSA θα βασίζονται στην αναγνώριση των οδικών σημάνσεων και των ορίων κυκλοφορίας σε συνδυασμό με στοιχεία, τα οποία θα προέρχονται από το GPS. Έτσι το σύστημα θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο την ταχύτητα του οχήματος και σε περίπτωση που είναι πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια, δεν θα ενεργοποιούνται τα φρένα, αλλά θα μειώνεται η απόδοση του κινητήρα συνεχώς, μέχρι να προσαρμοστεί η κίνηση του οχήματος με το νόμιμο όριο. 

Παράλληλα, ο οδηγός θα ειδοποιείται τόσο οπτικά όσο και ακουστικά για την παραβίαση του ορίου ταχύτητας. Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ο οδηγός θα μπορεί να παρακάμψει τον περιοριστή ταχύτητας, ωστόσο η παραβίαση του θα καταγράφεται σε μία ειδική τράπεζα δεδομένων για κάθε νόμιμη αξιοποίηση και χρήση.