Oι Έλληνες αγοράζουν SUV, αλλά όχι τις εκδόσεις 4Χ4!

Gazzetta team
Oι Έλληνες αγοράζουν SUV, αλλά όχι τις εκδόσεις 4Χ4!
Η Ελλάδα ανήκει στους ουραγούς της Ευρώπης, όσον αφορά στις πωλήσεις τετρακίνητων οχημάτων , αν και περίπου ένα στα τρία καινούρια μοντέλα, που ταξινομούνται στη χώρα μας, είναι κατηγορίας SUV.

Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από την εποχή, όπου όλα τα τζιπ που σέβονταν το όνομά τους, ήταν τετρακίνητα. Από τα μέσα της δεκαετίας του 90 ωστόσο, ανατράπηκαν αυτά τα δεδομένα με την εμφάνιση των SUV, δηλαδή μοντέλων με χαρακτηριστικά εκτός δρόμου, αλλά όχι οπωσδήποτε και 4Χ4. Αυτή η τάση γίνεται ολοένα πιο εμφανής χρόνο με χρόνο, μάλιστα πολλά μοντέλα SUV δεν προσφέρονται καν και σε τετρακίνητες εκδοχές, ενώ αυτό ισχύει καθολικά για τα πιο lifestyle Crossover.

Εννοείται, ότι οι ήπιες καιρικές συνθήκες στην Ελλάδα δεν κάνουν απαραίτητη την τετρακίνηση ούτε καν τον χειμώνα, ενώ η αγορά των μοντέλων 4Χ4 συρρικνώθηκε στην πατρίδα μας και εξαιτίας της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, καθώς η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι ακριβή και συμβάλλει στην αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Ετσι φτάσαμε στο σημείο, να πωλούνται πλέον στην Ελλάδα σαν το ζεστό ψωμί τα SUV, ωστόσο τα τετρακίνητα οχήματα να αποτελούν είδος υπό εξαφάνιση.

Πολύ διαφωτιστικές είναι τα στατιστικά στοιχεία του 2017, που δημοσιοποίησε η Ενωση Ευρωπαίων Αυτοκινητοκατασκευαστών ACEA. Σύμφωνα με αυτά η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα από το τέλος μεταξύ 18 ευρωπαϊκών κρατών, όσον αφορά στο μερίδιο τετρακίνητων οχημάτων επί του συνόλου των ταξινομήσεων καινούριων Ι.Χ. Το συγκεκριμένο ποσοστό ανήλθε το 2017 στη χώρα μας σε μόλις 4%, ενώ καταφέραμε και ξεπεράσαμε μόνον την Πορτογαλία και τη Δανία με 3,4% και 3,3%.

Ευρωπαία πρωταθλήτρια στα τετρακίνητα Ι.Χ. αναδείχθηκε η Ελβετία με μερίδιο αγοράς 45,4%, που οφείλεται στην ορεινή μορφολογία του εδάφους, στους βαριούς χειμώνες, αλλά και στο υψηλό κατά κεφαλή εισόδημα των πολιτών. Στη δεύτερη και στην τρίτη θέση ακολουθούν δύο Σκανδιναβικές χώρες και πιο συγκεκριμένα η Νορβηγία με ποσοστό 39,3% και η Σουηδία με 34,3%, προφανώς για παρόμοιους λόγους με την Ελβετία. Τη δεκάδα συμπληρώνουν οι εξής χώρες: Λουξεμβούργο (28,3%), Αυστρία (23,4%), Φινλανδία (20,3%), Γερμανία (19,8%), Ισλανδία (19,5%), Μεγάλη Βρετανία (16,2%) και Ιταλία με 10,8%. Να σημειώσουμε, ότι ο δυτικοευρωπαϊκός μέσος όρος πωλήσεων τετρακίνητων οχημάτων ήταν το 14,8% του συνόλου της αγοράς.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!