Η «φόρα» που είχαν πάρει τα SUV φρέναρε το 2018

Πέτρος Σηφαλάκης
Η «φόρα» που είχαν πάρει τα SUV φρέναρε το 2018
Στο τέλος της χρονιάς που μας πέρασε, είδαμε ότι τα SUV μπορεί να συνέχισαν να ανεβαίνουν σε πωλήσεις, όμως τελικά οι μεταβολές συγκριτικά με το 2017 ήταν μικρές και η κατηγορία έχει «σταθεροποιηθεί» κάπως.

Η «έκρηξη» πωλήσεων των SUV έχει αλλάξει όλη την εικόνα της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία χρόνια. Οι περισσότεροι κατασκευαστές παρουσίασαν κι άλλα SUV, όσοι δεν είχαν «έτρεξαν» να φτιάξουν ένα για να διεκδικήσουν ένα μερίδιο από το «πάρτι» και ελάχιστοι, επέμειναν παραδοσιακά και δεν ακολούθησαν (ακόμη;) τη μόδα. Μέχρι σήμερα κάθε χρονιά που περνάει καταγράφει αύξηση πωλήσεων SUV συγκριτικά με την αμέσως προηγούμενη και αυτό συνέβη και στο κλείσιμο του 2018.

Ωστόσο, οι διαφορές με το 2017 ήταν μάλλον μικρές. Με αυτό τον τρόπο καταλαβαίνουμε ότι η ζήτηση της αγοράς για τα υπερυψωμένα μοντέλα έχει σταθεροποιηθεί κάπως, αφού δεν έχουμε τις τρομερές αυξήσεις που βλέπαμε στο παρελθόν. Για παράδειγμα, το 2015 είχε περίπου 22% πάνω στις πωλήσεις, από το 2014 και άλλο ένα 20% προστέθηκε στο 2016! Το 2018, συγκριτικά με το 2017, είχε αύξηση πωλήσεων κατά 6,8%. Αυτό όμως μπορεί να εξηγηθεί και με έναν άλλο τρόπο.

Η αγορά της Κίνας που «πεθαίνει» για SUV και πουλάνε σαν ζεστά ψωμιά, αντιμετωπίζει μια μικρή ύφεση και οι πωλήσεις, γενικότερα έχουν πέσει. Άρα, επηρεάστηκαν και οι πωλήσεις των νέων SUV, εφόσον μιλάμε για μια αγορά με πάρα πολλές ταξινομήσεις ανά έτος. Τα υπόλοιπα στοιχεία πάντως δείχνουν ότι τα SUV συνεχίζει να είναι η δημοφιλέστερη κατηγορία παγκοσμίως. Συνολικά πουλήθηκαν 29,77 εκατομμύρια αυτοκίνητα και το 6,8% που είναι η αύξηση από το 2017 αντιπροσωπεύει έναν συνολικό όγκο 1,9 εκατομμυρίων μονάδων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!