Πρόταση νόμου για δίπλωμα οδήγησης από τα 17 στην Ελλάδα

Πρόταση νόμου για δίπλωμα οδήγησης από τα 17 στην Ελλάδα

Πρόταση νόμου για δίπλωμα οδήγησης από τα 17 στην Ελλάδα

Μεγάλες ανατροπές στις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών φέρνει σχετικό νομοσχέδιο, στο οποίο προβλέπεται μεταξύ άλλων και η απόκτηση διπλώματος από τα 17 χρόνια.

Ετοιμο προς κατάθεση στη Βουλή είναι το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ». Σε αυτό προβλέπονται σημαντικές αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων οδηγών, όπως για παράδειγμα η δυνατότητα απόκτησης διπλώματος οδήγησης από 17χρονους, εφόσον πληρούνται τρεις προϋποθέσεις.  

100% Eπιστροφή* χρημάτων στον αγώνα Ατρόμητος – Ολυμπιακός! (21+*Ισχύουν Όροι και Προϋποθέσεις)

Κατά πρώτον θα πρέπει να εκπαιδευτούν οι νεαροί υποψήφιοι οδηγοί θεωρητικά και πρακτικά από ειδικό εκπαιδευτή.

Κατά δεύτερον, οφείλουν να προσκομίσουν βεβαίωση από την αρμόδια διεύθυνση Μεταφορών.

Κατά τρίτον, όταν αποκτήσουν το δίπλωμα οδήγησης, θα πρέπει να οδηγούν υποχρεωτικά με συνοδό ηλικίας τουλάχιστον 30 ετών. Ο έμπειρος συνοδηγός οφείλει επίσης να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης για τουλάχιστον πέντε χρόνια και το τελευταίο έτος να μην έχει καταχωρηθεί στον φάκελό του στο Point System ούτε ένας βαθμός ποινής.

Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο διευκρινίζεται, ότι ο ανήλικος οδηγός θα πρέπει να καλύπτεται πλήρως ασφαλιστικά έναντι και τρίτων, ενώ μόλις συμπληρώσει τα 18 έτη, θα μπορεί να λάβει κανονικό δίπλωμα οδήγησης. Πάντα όμως με την προϋπόθεση, ότι στο ενδιάμεσο διάστημα θα είναι καθαρός από βαθμούς ποινής εξαιτίας τροχαίων παραβάσεων στο point system.

Ωστόσο, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο περιέχει μεγάλες ανατροπές και όσον αφορά γενικότερα στην εξέταση των υποψηφίων οδηγών, ανεξαρτήτως ηλικίας. Ετσι προβλέπονται αρχικά θεωρητικές εξετάσεις και στη συνέχεια δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς τους. Η πρακτική εξέταση θα περιλαμβάνει δύο στάδια την ίδια ημέρα και το πρώτο θα είναι η γνωστή μας «πορεία». Εφόσον την περάσει με επιτυχία ο υποψήφιος οδηγός, θα περνά στο δεύτερο στάδιο της εξέτασης σε ειδικές δοκιμασίες και αν αποτύχει, τότε θα επανεξετάζεται και στο πρώτο!

Η πρακτική εξέταση θα μεταδίδεται live και θα καταγράφεται, ενώ θα υπάρχει ιντερνετική σύνδεση του εκπαιδευτικού οχήματος με ειδικό κέντρο ελέγχου του υπουργείου Μεταφορών. Στο όχημα θα υπάρχει τοποθετημένη κάμερα με μικρόφωνο, που θα απεικονίζει όλη την καμπίνα ή τις θέσεις ανάβασης των μοτοσικλετών, ώστε να γίνεται με αξιόπιστο τρόπο η παρακολούθηση και η αξιολόγηση της συμπεριφοράς και των αντιδράσεων των υποψηφίων οδηγών.

Επίσης, μέσα στο εκπαιδευτικό αυτοκίνητο θα βρίσκονται πλέον μόνον ο υποψήφιος οδηγός και ο εξεταστής του και όχι και ο εκπαιδευτής οδήγησης, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα. Μάλιστα ο εξεταστής θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης και θα προκύπτει από ηλεκτρονική κλήρωση, ενώ στις μοτοσικλέτες θα είναι οι εξεταζόμενοι οδηγοί μόνοι τους.

Με αυτόν τον τρόπο ευελπιστεί το υπουργείο Μεταφορών, ότι θα γίνουν πιο σωστές και αδιάβλητες οι εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών, ενώ σε περίπτωση αλλοίωσης των αποτελεσμάτων θα προβλέπονται πολύ αυστηρές ποινές στους παραβάτες.

 

 

 

Best of internet