Ο Γολγοθάς της Οpel στον δρόμο προς την εξυγίανση

Gazzetta team
Ο Γολγοθάς της Οpel στον δρόμο προς την εξυγίανση
Tα εργοστάσια της Opel φρενάρουν την παραγωγή αυτοκινήτων λόγω μειωμένης ζήτησης, ενώ η νέα γκάμα δεν θα περιλαμβάνει μοντέλα, όπως το SUV Mokka και το lifestyle Adam.
Επί σχεδόν δύο δεκαετίες -και πιο συγκεκριμένα από το 1999- εμφάνιζε η Opel συνεχώς ζημιές. Μέχρι που αποφάσισε να την πωλήσει η μητρική GM -μαζί με την αγγλική Vauxhall- έναντι 2,2 δις ευρώ στον γαλλικό όμιλο PSA (Peugeot, Citroen, DS). Μέσα σε μόλις ένα χρόνο πέτυχε η Opel το φαινομενικά ακατόρθωτο, επιστρέφοντας στην κερδοφορία και μάλιστα με ένα ποσόν της τάξης των 502 εκατ. ευρώ. Και μπορεί να μην περιλαμβάνονται σε αυτό το ποσόν φόροι, τόκοι δανείων και άλλα σημαντικά έξοδα, ωστόσο ακόμη και έτσι πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για την πολύπαθη μάρκα, που ιδρύθηκε το 1862 στο Ρίσελσχαϊμ της Γερμανίας και εξαγοράστηκε το 1929 από την αμερικανική General Motors.
Ωστόσο τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα, όσο φαίνονται. Πάνω από το 80% της σημερινής γκάμας της Opel εξελίχθηκε υπό την εποπτεία της GM και δεν είναι πλέον ανταγωνιστικό σε σχέση με τους περισσότερους αντιπάλους του. Eνώ λοιπόν αυξάνονται οι πωλήσεις Ι.Χ. στην ευρωπαϊκή αγορά, για την Opel προβλέπεται μειωμένη ζήτηση τους επόμενους μήνες, με αποτέλεσμα να έχουν πατήσει φρένο τα εργοστάσιά της στη Γερμανία.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της γερμανικής εφημερίδας «Mainzer Allgemeine Tageszeitung» με ημερομηνία 3 Αυγούστου 2018, στο κεντρικό εργοστάσιο του Ρίσελσχαϊμ μειώθηκε ο ρυθμός παραγωγής μετά τις καλοκαιρινές διακοπές από 55 σε 42 οχήματα ανά ώρα (πάνω από 20% δηλαδή) και στο Άιζεναχ από 37 σε 30. Είχε προηγηθεί η θεαματική μείωση της παραγωγής του Opel Astra στο Γκλίβιτσε της Πολωνίας από 40 αυτοκίνητα σε μόλις 25 οχήματα την ώρα.
Ο όμιλος PSA επέβαλε στον μεγάλο ασθενή του ένα πρόγραμμα εξυγίανσης με σκληρούς όρους. Εφόσον εφαρμοστεί, θα διαθέτουν όλα τα νέα μοντέλα της Opel ουσιαστικά τεχνολογία Peugeot/Citroen, όπως για παράδειγμα δύο γαλλικά πατώματα αντί των εννέα δικών της που χρησιμοποιεί σήμερα. Κάτι ανάλογο θα ισχύσει και για τους κινητήρες και τα σαζμάν, όπως θα προβλέπονται έως το 2024 μόνον τέσσερα διαφορετικά αντί των σημερινών δέκα. Οι άνθρωποι της PSA θέλουν μάλιστα να επισπεύσουν όλη αυτή τη διαδικασία τεχνολογικής μετάλλαξης της Opel, η οποία θα αναλάβει -στο πλαίσιο των νέων καθηκόντων της- την εξέλιξη των τετρακύλινδρων κινητήρων εντός του γαλλικού ομίλου.
Όσον αφορά στη διαμόρφωση της γκάμας, μοντέλα ζημιογόνα όπως το Adam, θα κουνήσουν μαντήλι, ενώ το ίδιο λέγεται ότι θα γίνει του χρόνου και με το Mokka, που θα αντικατασταθεί από ένα νέο SUV με τεχνολογία της PSA. Εως το 2020 θα έχει λανσάρει η Opel τέσσερα ηλεκτρικά μοντέλα τεχνολογίας Peugeot/Citroen, μεταξύ των οποίων και το νέο Corsa, ενώ το αργότερο έως το 2024 δεν θα περιλαμβάνεται στην παλέτα της κανένα από τα τρέχοντα μοντέλα της εποχής General Motors.
Μέσα στο πλαίσιο των περικοπών, αναμένεται και συρρίκνωση του προσωπικού της Opel σε ευρωπαϊκό επίπεδο, κυρίως με τη μορφή εθελουσίας εξόδου χιλιάδων εργαζομένων της εταιρείας τα επόμενα χρόνια. Ταυτόχρονα, η Opel θα γίνει πιο εξωστρεφής και θα εξάγει έως το 2022 τα προϊόντα της σε 20 νέες χώρες, σε αντίθεση με τη General Motors που την είχε περιορίσει στην Ευρώπη και την είχε αποκλείσει από πολλές, σημαντικές αγορές.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!