Γιατί αντιδρούν οι εκπαιδευτές οδήγησης στο νέο σύστημα εξετάσεων

Gazzetta team
Γιατί αντιδρούν οι εκπαιδευτές οδήγησης στο νέο σύστημα εξετάσεων
Ριζικές αλλαγές στις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών, ζητά ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Ημιτελές και σε πολλά σημεία αναχρονιστικό χαρακτηρίζει το Σχέδιο Νόμου για το νέο σύστημα εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, Άρης Ζωγράφος. Ειδικότερα μάλιστα η χορήγηση άδειας οδήγησης σε 17χρονους με την προϋπόθεση να έχουν περάσει μόνον τις θεωρητικές εξετάσεις και όχι και τις πρακτικές, εμπεριέχει μεγάλους κινδύνους, ακόμη και αν συνοδεύονται από κάποιον ενήλικα οδηγό. Όπως αναφέρει μάλιστα ο κ. Ζωγράφος, αυτό ίσχυε παλαιότερα στις ΗΠΑ, έχει καταργηθεί όμως πλέον και προβλέπονται και εκεί θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις για τους υποψήφιους οδηγούς κάτω των 18 ετών.

Ο σύλλογος των εκπαιδευτών οδήγησης τονίζει επίσης, ότι είναι απαραίτητη η εισαγωγή του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής υποχρεωτικά σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης και ότι δεν επαρκεί κατά κανένα τρόπο η θεματική εβδομάδα οδικής ασφάλειας, που προβλέπεται στο Σχέδιο Νόμου. Προτείνουν επίσης να παίρνουν οι μαθητές μαζί με το απολυτήριο και ένα Δίπλωμα Κινητικότητας, που θα τους βοηθήσει να συμπεριφέρονται σωστά σε όλη τους τη ζωή είτε ως εποχούμενοι είτε ως πεζοί.

Ριζική αλλαγή απαιτείται στις θεωρητικές εξετάσεις για την απόκτηση του διπλώματος οδήγησης, καθώς το σχετικό βιβλίο κρίνεται εντελώς παρωχημένο και χρειάζεται επειγόντως αντικατάσταση. Οι δάσκαλοι οδήγησης ζητούν να μπαίνουν στις θεωρητικές εξετάσεις πρωτότυπα ερωτήματα, με τα οποία θα αποδεικνύουν οι υποψήφιοι οδηγοί τις πραγματικές γνώσεις τους και δεν θα παπαγαλίζουν.

Διαφωνίες εκφράζονται και όσον αφορά στους εξεταστές, οι οποίοι –σύμφωνα με τον κ. Ζωγράφο- δεν θα έπρεπε να είναι υπάλληλοι του αρμόδιου Υπουργείου, αλλά βετεράνοι εκπαιδευτές οδήγησης, που θα έχουν περάσει έναν κύκλο επιμόρφωσης και θα έχουν πιστοποιηθεί. Όσον αφορά στο πρακτικό σκέλος της εξέτασης, η πορεία θα πρέπει να πραγματοποιείται στους δρόμους και σε συνθήκες πραγματικής κυκλοφορίας και όχι σε κλειστές πίστες. Εκεί θα μπορούσαν να γίνονται εξετάσεις σε ελιγμούς, όπως σλάλομ, τεστ ταράνδου, αποφυγής εμποδίου, κλπ., που θα αντικαταστήσουν το παρκάρισμα και τη –θρυλική πλέον- οπισθοπορεία με στροφή.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!