Λιγότεροι θάνατοι παιδιών στους ελληνικούς δρόμους

Gazzetta team
Λιγότεροι θάνατοι παιδιών στους ελληνικούς δρόμους
Πάνω από 8.100 παιδιά έχασαν την τελευταία δεκαετία τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη, με τις ελληνικές επιδόσεις να εκπλήσσουν ωστόσο ευχάριστα.

Χιλιάδες παιδιά εξακολουθούν να πέφτουν θύματα των τροχών στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, ETSC, τη δεκαετία 2006 – 2016 έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα πάνω από 8.100 παιδιά. Περίπου ένα στα δύο επέβαινε σε αυτοκίνητο, το ένα τρίτο περπατούσε στον δρόμο και το 13% οδηγούσε ποδήλατο.

Η Ελλάδα εξέπληξε ευχάριστα, αφού κατέγραψε 15% λιγότερους θανάτους παιδιών στους δρόμους της για το συγκεκριμένο διάστημα. Πρόκειται για τη δεύτερη καλύτερη επίδοση μετά τη Λιθουανία με 16% και πάνω από τις Ουγγαρία, Κροατία και Νορβηγία με περίπου 14%, ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος ήταν -7%. Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, τα αίτια της μείωσης διαφοροποιούνται ανά χώρα, ωστόσο είναι λογικό να υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια βελτίωσης σε κράτη με υψηλά ποσοστά τέτοιων θανατηφόρων δυστυχημάτων, εφόσον καταβάλλονται βεβαίως ανάλογες προσπάθειες.

Παίξε νόμιμα το Book of Ra Deluxe κι άλλα συναρπαστικά φρουτάκια της Novomatic στην Sportingbet.gr! (21+) * Ισχύουν Οροι και Προϋποθέσεις

Ό,τι και να ισχύει πάντως, η τάση είναι πτωτική και σίγουρα ικανοποιεί, αν και δεν πρέπει να μας εφησυχάζει.

Να σημειώσουμε ότι σχεδόν ένας στους δύο παιδικούς θανάτους από τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα σημειώθηκε εντός πόλης, το 45% στο ημιαστικό και επαρχιακό δίκτυο και το υπόλοιπο 5% στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

O πρόεδρος του ινστιτούτου ETSC, Αντόνιο Αβενόζο, εκτιμά ότι ο εφοδιασμός των σύγχρονων αυτοκινήτων με επιπρόσθετες τεχνολογίες ασφαλείας θα μειώσει ακόμη περισσότερο τον αριθμών των νεαρών θυμάτων των τροχών. Πρόκειται για συστήματα όπως της αυτόματης μείωσης ταχύτητας εμπρός από εμπόδια, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει η ενημέρωση των γονέων για τον ζωτικό ρόλο της ζώνης ασφαλείας και του σωστού παιδικού καθίσματος. Μάλιστα, ειδικά για τα παιδικά καθισματάκια θα ήταν χρήσιμο να πωλούνταν με μειωμένο ΦΠΑ, ώστε να γίνεται προσιτότερη η τιμή τους στο ευρύτερο αγοραστικό κοινό.

Το ETSC ζητά επίσης τη θέσπιση περισσότερων ζωνών με όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα, ιδίως κοντά σε σχολεία και σε περιοχές με πολλούς πεζούς και ποδηλάτες. Το ευρωπαϊκό ινστιτούτο τονίζει πάντως, ότι δεν αρκεί η οριοθέτηση, αλλά θα πρέπει να γίνονται και συνεχείς έλεγχοι για την τήρησή της.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!