Αυτό είναι το ιδανικό πρώτο αυτοκίνητο ενός οδηγού!

Αυτό είναι το ιδανικό πρώτο αυτοκίνητο ενός οδηγού!

Αυτό είναι το ιδανικό πρώτο αυτοκίνητο ενός οδηγού!

Μέσα σε έξι απλές παραγράφους διαμορφώνουμε μια ολοκληρωμένη άποψη για το πώς πρέπει να είναι το πρώτο αυτοκίνητο ενός νέου οδηγού. 

Όταν μιλάμε για το ιδανικό πρώτο αυτοκίνητο ενός οδηγού δεν εννοούμε κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο, αλλά εκείνο που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες μας. 

Όπως και το δεύτερο, τρίτο ή... δέκατο αυτοκίνητο κάποιου, έτσι και το πρώτο, έχει να κάνει κυρίως από το ποσό χρημάτων που επιθυμεί να εκταμιεύσει, όμως η μεγάλη διαφορά είναι ότι πολλοί έχουν μια αρκετά λανθασμένη αντίληψη για την επιλογή που θα πρέπει να κάνει κάποιος που μόλις πήρε το δίπλωμα οδήγησης. 

Παρακάτω βλέπουμε έναν πολύ απλό τρόπο που θα μας κάνει να καταλάβουμε τις απαιτήσεις της δικής μας περίπτωσης, αλλά και τις επιλογές που έχουμε με βάση τα χρήματα που διαθέτουμε και τη χρήση που θα γίνεται στο αυτοκίνητο. 

1) Δεν επιλέγουμε ένα μοντέλο εικοσιπενταετίας με μηδενική ασφάλεια, απλά επειδή έχει φθηνά ανταλλακτικά φανοποιίας. Η λογική «να πάρω ένα να μη με νοιάζει» δεν ενδείκνυται για έναν άπειρο οδηγό που μπορεί να του τύχει εύκολα μια «στραβή». Στη δύσκολη στιγμή, η στιβαρή δομή ενός σύγχρονου αμαξώματος και ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας, θα εκτιμηθούν πολύ περισσότερο από μερικές εκατοντάδες ευρώ για γρατσουνιές στους προφυλακτήρες. 

2) Όσο σημαντική είναι η παθητική ασφάλεια, άλλο τόσο είναι και η ενεργητική. Ένα σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της ευστάθειας θα βοηθήσει πολύ έναν οδηγό χωρίς εμπειρία να «μαζέψει» το αυτοκίνητο, σε περίπτωση που για κάποιο λόγο (λάθος εκτίμηση ικανοτήτων, βροχή κλπ) χάσει τον πλήρη έλεγχο. Επίσης, το ABS θα βοηθήσει σε ένα φρενάρισμα πανικού και αν υπάρχει η δυνατότητα επιλογής πιο καινούργιου μοντέλου με συστήματα όπως η προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας ή η ύπαρξη αυτοκινήτου στη «νεκρή» γωνία, ακόμη καλύτερα. 

3) Ο κινητήρας του αυτοκινήτου ενός νέου και άπειρου οδηγού δεν έχει κάποιο «ιδανικό» σημείο ιπποδύναμης. Δεν μπορούμε να πούμε δηλαδή, «πάρε ένα μέχρι 100 άλογα», γιατί όλα ξεκινάνε και τελειώνουν στην οδική παιδεία που έχει ο οδηγός. Με λίγα λόγια, κάποιος ώριμος νέος οδηγός μπορεί να κυκλοφορεί με αυτοκίνητο 200 ίππων καθημερινά, χωρίς πρόβλημα και κάποιος άλλος να υπερεκτιμήσει τις ικανότητές του με ένα αντίστοιχο των 100. Όπως κι αν έχει, αν έπρεπε να πούμε ένα ιδανικό σημείο, θα λέγαμε ανάμεσα στα 75 με 95 άλογα, υπολογίζοντας και το αυξημένο βάρος των σύγχρονων μοντέλων.

4) Κοιτάμε τι χρήση θα κάνει ο οδηγός στο αυτοκίνητο για να καταλήξουμε στο κατάλληλο μοντέλο για τη δική μας περίπτωση. Αν ο νέος οδηγός κινείται αποκλειστικά εντός πόλης με ελάχιστες διαδρομές σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, θα επιλέξει άλλο αυτοκίνητο από εκείνον που καλύπτει συχνά μεγάλες αποστάσεις. 

5) Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει συνηθίσει ακόμη στο παράλληλο παρκάρισμα και είναι εύκολο να προκαλέσει μικροζημιές στο δικό του αυτοκίνητο, αλλά και στα διπλανά, η επιλογή ενός μοντέλου με αισθητήρες παρκαρίσματος θα ήταν πολύ σημαντική. Μπορούν να τοποθετηθούν και εκ των υστέρων, όπως και η κάμερα οπισθοπορείας, που κάνει το παρκάρισμα πολύ πιο εύκολο, ειδικά σε «οριακές» θέσεις. 

6) Αν μιλάμε για μεταχειρισμένο, όπως και σε κάθε μεταχειρισμένο, φροντίζουμε να το ελέγξουμε όσο πιο εξονυχιστικά γίνεται. Ένα πρόβλημα που δεν μας έχει αναφέρει ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ή ο έμπορος, κατά πάσα πιθανότητα δεν θα γίνει αντιληπτό από έναν νέο οδηγό και μπορεί να κινδυνέψει η ασφάλειά του. Οπότε, το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να είμαστε σίγουροι ότι το αυτοκίνητο που οδηγεί, είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. 

Best of internet