Έξι supercars που «χάθηκαν» στο χρόνο (pics)

Πολλά από τα πανάκριβα supercars που παρουσιάζονται, συζητιούνται για δεκαετίες, γράφουν το δικό τους κομμάτι στην ιστορία της αυτοκίνησης και μαγεύουν το κοινό. Ποια είναι όμως αυτά, που με τον καιρό ξεχάστηκαν; 

Ακόμα μιλάμε για τη Ferrari F40, τη Lamborghini Countach ή την Porsche 959, σαν να ήταν χθεσινά μοντέλα. Πολλά χρόνια μετά τη λήξη της παραγωγής τους, παραμένουν σημείο αναφοράς σε πολλούς τομείς, ακόμη κι αν έχουν ξεπεραστεί προ πολλού από σύγχρονες κατασκευές λόγω της περισσότερης τεχνολογίας που φέρνουν οι καιροί. 

Είναι όμως και κάποια άλλα supercars, που ενώ είχαν όλα τα εφόδια για να φτάσουν έως και την κορυφή, ξεχάστηκαν. Έμειναν πίσω στο χρόνο και σήμερα, λίγοι τα θυμούνται και ακόμη λιγότεροι, τα αγοράζουν. Αυτό ωστόσο, ενδέχεται να φέρει αύξηση των τιμών τους ανάμεσα στους γνώστες και τους συλλέκτες, όμως το ευρύ κοινό δεν συζητάει πια για αυτά. Ποια είναι, όμως; Πάμε να δούμε έξι παραδείγματα, ακριβώς από κάτω.

Jaguar XJ220 

Η Jaguar XJ220 δεν κατάφερε να συγκινήσει τον κόσμο, αν και μάλλον, το άξιζε. Ο λόγος ήταν ότι το πρωτότυπο μοντέλο της που παρουσιάστηκε το 1988 εφοδιαζόταν με έναν V12 κινητήρα των 6.2 λίτρων και πολλοί αγοραστές ενδιαφέρθηκαν, προπληρώνοντας για το αυτοκίνητο. Τελικά, υπήρξαν μεγάλες καθυστερήσεις, η Jaguar αντιμετώπισε νομικά θέματα και η XJ220 παρουσιάστηκε το 1992, με ένα V6 μοτέρ και δύο τούρμπο, σύνολο που εξασφάλιζε 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 3,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 343 χλμ./ώρα! Εξαιρετικά για την εποχή, όμως το παρελθόν της, την κατέστρεψε. 

Lamborghini Urraco 

Παρουσιάστηκε ως μια πιο προσιτή Lamborghini και τα προγνωστικά έλεγαν ότι θα «σπάσει» ταμεία, ωστόσο δεν άργησε να γίνει η ανατροπή και να έρθει ο... κουβάς. Μόλις 791 μονάδες, έγραψε το «κοντέρ», στα έξι χρόνια που βρέθηκε στην παραγωγή, από το 1973 έως και το 1979. Ήταν διαθέσιμη με τρεις διαφορετικούς κινητήρες, με την απόδοσή τους να ξεκινάει από τους 182 ίππους και να καταλήγει στους 250, ενώ υπήρχε και μια «ενδιάμεση» έκδοση με 220 άλογα. 

DeTomaso Pantera 

Η μικρή ιταλική εταιρεία αποφάσισε να βγάλει στην παραγωγή ένα σπορ μοντέλο 330 ίππων και το έκανε, επιστρατεύοντας έναν Αμερικάνο να σχεδιάσει το αυτοκίνητο. H πορεία του στις ΗΠΑ ήταν ικανοποιητική και ο εισαγωγέας του αυτοκινήτου ήταν η Ford, με την τελευταία να είναι και ο προμηθευτής του κινητήρα του. Εφοδιαζόταν με έναν V8 των 5.8 λίτρων και ολοκλήρωνε τα 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 5,5 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με μετρήσεις της εποχής. Μόνο τον πρώτο χρόνο, 1.007 DeTomaso Pantera «έφτασαν» στην άλλη άκρη του Ατλαντικού και κατασκευάστηκαν περίπου 7.000, στην είκοσι ετών καριέρα του, νούμερα αρκετά ικανοποιητικά, ωστόσο λίγοι το θυμούνται.  

Noble M600 

Το Noble M600 είναι ένα σύγχρονο supercar που δίνει στον οδηγό του ανόθευτη αίσθηση οδήγησης, χωρίς κανένα ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας να μπαίνει εμπόδιο μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Τελικά δεν «τράβηξε», όσο θα περιμέναμε και η εμπορική του πορεία ήταν μέτρια, ενώ παράλληλα δεν κατάφερε να μας κάνει να το θυμόμαστε. Ο V8 κινητήρας που έκρυβε κάτω από το καπό του έκανε καριέρα και με το Volvo S80, όμως στην περίπτωση του Noble, δύο τούρμπο αύξησαν θεαματικά την ισχύ στους 650 ίππους. 

Ferrari Mondial 

Πρόκειται για ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα που κατασκεύασε ποτέ η Ferrari. Όμως, σε αντίθεση με τα περισσότερα δημιουργήματα του Μαρανέλο, ήταν σχετικά αδιάφορη και την ξεχάσαμε γρήγορα. Στην καμπίνα της φιλοξενούσε έως και τέσσερις επιβάτες, έμεινε στην παραγωγή για 13 ολόκληρα χρόνια (1980-1993) και πούλησε περισσότερες από 6.000 μονάδες. Ενδιαφέρον χαρακτηριστικό της «ανοικτής» έκδοσης είναι ότι παραμένει το μοναδικό τετραθέσιο, κεντρομήχανο κάμπριο που κατασκευάστηκε ποτέ. Ήταν διαθέσιμη με αρκετούς κινητήρες, από 215 έως 305 ίππους. 

Maserati Merak 

Η κεντρομήχανη Merak ήταν ένα ενδιαφέρον μοντέλο της Maserati, σχετικά προσιτό σε τιμή και με έναν ικανό κινητήρα V6 των 3.0 λίτρων. Η απόδοσή του ήταν 190 ίπποι στην απλή και 220 στην SS έκδοση, χαρίζοντας πολύ γρήγορες επιδόσεις για την εποχή της. Όμως, οι πωλήσεις δεν την αντάμειψαν και στα 11 χρόνια που έμεινε στην παραγωγή (1972-1983) κατασκευάστηκαν μόλις 1.830 μονάδες.