ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

Oι 5 μάρκες με τις πιο «πράσινες» προδιαγραφές (pics)

Oι 5 μάρκες με τις πιο «πράσινες» προδιαγραφές (pics)

Oι 5 μάρκες με τις πιο «πράσινες» προδιαγραφές (pics)

Ποια είναι η «πράσινη πεντάδα» των εταιρειών αυτοκινήτου, η οποία επιβαρύνει λιγότερο το περιβάλλον με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και είναι ικανή να πιάσει τα νέα όρια της ΕΕ.

Από τον επόμενο χρόνο θα πρέπει να εκπέμπει ο στόλος των καινούριων αυτοκινήτων που θα πωλεί κάθε εταιρεία στην Ευρώπη μόνον 95 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Πρόκειται για έναν στόχο που μοιάζει ανέφικτος αυτή τη στιγμή καθώς το 2018 υπήρχε μόλις μία μάρκα με εκπομπές CO2 κάτω των 100 γρ. ανά χλμ. Μάλιστα από το 2017 έχουμε άνοδο των σχετικών τιμών ρύπων, κυρίως λόγω της μείωσης στις πωλήσεις ντιζελοκίνητων Ι.Χ. επί ευρωπαϊκού εδάφους. Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα εκπέμπουν κατά μέσο όρο 15% έως 20% λιγότερο CO2 από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, οπότε η συρρίκνωση στις ταξινομήσεις τους έχει ανεβάσει και πάλι τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και έχουμε ένα πισωγύρισμα στα επίπεδα του 2014.

Η υπέρβαση του ορίου των 95 γρ. ανά χλμ. θα έχει τεράστιες οικονομικές συνέπειες για τις εταιρείες αυτοκινήτων, καθώς θα τους επιβληθούν πρόστιμα ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων έως και αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ. Ετσι έχουν ξεκινήσει έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να μειώσουν τους ρύπους από τον στόλο τους και να μην υποστούν μία τέτοια οικονομική αιμορραγία. Ας δούμε ποιες είναι οι πέντε μάρκες με τις χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ. με βάση τα στοιχεία του 2018, οι οποίες έχουν λογικά και τις περισσότερες πιθανότητες να πιάσουν το αυστηρό ευρωπαϊκό όριο των 95 γρ.

5. Νissan 110,6 γρ. CO2/χλμ. (­-5,2% σε σχέση με το 2017)

4. Renault 109,1 γρ. CO2/χλμ. (+2,5% σε σχέση με το 2017)

3. Citroen 107,9 γρ. CO2/χλμ. (+2,4% σε σχέση με το 2017)

2. Peugeot 107,7 γρ. CO2/χλμ. (+3,2% σε σχέση με το 2017)

1.Τoyota 99,9 γρ. CO2/χλμ. (-1,4% σε σχέση με το 2017)