Hyundai Tucson 48V Hybrid: Ο επιβλητικός πρωταθλητής της οικονομίας

Gazzetta team
Hyundai Tucson 48V Hybrid: Ο επιβλητικός πρωταθλητής της οικονομίας
Εντυπωσιάζει σε όλους τους τομείς το νέο υβριδικό Hyundai Tucson και ταυτόχρονα καταναλώνει ελάχιστα, σε σχέση με το μέγεθος και τις επιδόσεις του.

Χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα της σύγχρονης τεχνολογίας, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν τα τετραγωνίσουν τον κύκλο, καθώς οι αντικρουόμενες απαιτήσεις της νομοθεσίας και της αγοράς, συναγωνίζονται για τον τίτλο των πλέον δύσκολων να επιτευχθούν.

Ευτυχώς η ανθρώπινη εφευρετικότητα είναι αστείρευτη και έτσι έχουμε την ευκαιρία να οδηγούμε αυτοκίνητα όπως το νέο Hyundai Tucson 48V Hybrid. Με αυτό το μοντέλο, οι κορεάτες μηχανικοί κατάφεραν να περάσουν την κάμηλο από την τρύπα της βελόνας, καθώς δημιούργησαν ένα εξαιρετικά φειδωλό σε κατανάλωση SUV, το οποίο ταυτόχρονα είναι γαλαντόμο σε όλους τους υπόλοιπους τομείς.

Αισθητική που σε μαγνητίζει

Με μήκος 4,48 μέτρα, πλάτος 1,85 και ύψος 1,655 μέτρα, το αμάξωμα του Tucson είναι επιβλητικό τόσο λόγω του συνολικού όγκου του, όσο και λόγω της αισθητικής του. Η μεγάλη εμπρός μάσκα με το πλαίσιο χρωμίου και τα στενά και φαρδιά φωτιστικά σώματα, συνθέτουν ένα πολύ εντυπωσιακό σύνολο που ξεχωρίζει στο δρόμο και τραβά το βλέμμα. Παράλληλα ωστόσο είναι και αποτελεσματικό αεροδυναμικά, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0.33, πραγματικό επίτευγμα για ένα τόσο μεγάλο και ψηλό αυτοκίνητο.

Αντίστοιχα σύγχρονη είναι και η εικόνα πίσω, όπου τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα οριζόντιας σταγόνας εντείνουν την αίσθηση του πλάτους και της στιβαρότητας του αμαξώματος, ενώ συνδυάζονται εξαιρετικά με τις λεπτομέρειες σχεδιασμού της πίσω πόρτας και του προφυλακτήρα.

Εσωτερικό που σε χαλαρώνει

Για τους γνωρίζοντες τις πρώτες ηρωικές ημέρες των κορεατικών αυτοκινήτων και της προσπάθειάς τους να εδραιωθούν στην Ευρώπη, η εικόνα του εσωτερικού του Tucson είναι απλά εντυπωσιακή. Αν η εξέλιξη των υπόλοιπων κατασκευαστών ήταν γραμμική, των κορεατών μπορεί να χαρακτηριστεί εκθετική καθώς κέρδισαν δεκαετίες μέσα σε λίγα χρόνια, τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και ποιότητας, εργονομίας και συναρμογής. Αν εξαιρέσει κανείς την ύπαρξη αναλογικών οργάνων για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, σε όλες τις υπόλοιπες εκφάνσεις του το εσωτερικό του Hyundai Tucson μπορεί να συγκριθεί με κάθε ανταγωνιστή, ακόμα και προερχόμενο από την πολυτελή κατηγορία. Ειδικά δε σε επίπεδο εργονομίας και διαθέσιμων χώρων παίρνει άριστα.

Εξαιρετική είναι και η εικόνα του μοντέλου όσον αφορά στο διαθέσιμο εξοπλισμό, που μπορεί να περιλαμβάνει τα πάντα και φυσικά όλα τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης με την ονομασία Hyundai Smart Sense. Αν έχετε τη δυνατότητα και φυσικά σας ικανοποιεί ως στοιχείο εξοπλισμού, μη διστάσετε να υποκύψετε στα θέλγητρα της τεράστιας, εντυπωσιακής γυάλινης πανοραμικής οροφής, που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Η οποία ανοίγει μάλιστα, σχεδόν κατά τα 2/3.

Ανάρτηση που σε κακομαθαίνει

Με γόνατα McPherson για τους εμπρός τροχούς και πολλαπλούς συνδέσμους για τους πίσω, η ανάρτηση του Hyundai Tucson 48V Hybrid αποτελεί μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη. Εντός πόλης και σε χαμηλές ταχύτητες απορροφά χωρίς θορύβους και κραδασμούς τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, κρατώντας οδηγό και επιβάτες χαλαρούς και ήρεμους. Στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο δεν αφήνει το αμάξωμα να πάλλεται και εξασφαλίζει σταθερότητα και αίσθημα απόλυτου ελέγχου στον οδηγό. Σε δρόμο με στροφές η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης είναι εξαιρετική –πάντα με τα μέτρα των SUV- και συνδυάζεται με την απουσία μεγάλων κλίσεων τόσο κατά τον εγκάρσιο, όσο και κατά τον διαμήκη άξονα, σε επιβραδύνσεις και επιταχύνσεις.

Παρά το μεγάλο βάρος των 1.680 κιλών, το Tucson 48V Hybrid κινείται ανάλαφρα στις στροφές και με μια αίσθηση ευελιξίας σπάνια, χωρίς έντονη υποστροφή ακόμα και σε έντονη πίεση. Παρότι, στην έκδοση που οδηγήσαμε, η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς.

Ήπιο υβριδικό με έντονη προσωπικότητα

Το σύστημα ηλεκτρικής υποβοήθησης που χρησιμοποιεί η Hyundai στο Tucson χαρακτηρίζεται ως mild hybrid, καθώς μια μονάδα HSG (Hybrid Starter Generator), λειτουργεί ταυτόχρονα ως μίζα, γεννήτρια και υποβοήθηση του κινητήρα diesel SmartStream των 1.6 λίτρων, που αποτελεί την κυρίως μονάδα πρόωσης. Με την τεχνολογία mild hybrid το όχημα δεν μπορεί να λειτουργήσει αμιγώς ηλεκτρικά, καθώς η μονάδα HSG έχει μόνο υποβοηθητικό ρόλο. Ρόλο τροφοδότη ενέργειας έχει μια μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών, που μέσω κυκλώματος 48 Volt, παρέχει ρεύμα στον ηλεκτρικό κινητήρα. Αυτός, με τη σειρά του, παρέχει ρεύμα στην μπαταρία στη φάση της επιβράδυνσης με το φρένο του κινητήρα, αλλά και όταν υπάρχει ανάγκη κατά τη λειτουργία του θερμικού κινητήρα με χαμηλό φορτίο.

Στην περίπτωση του Tucson η μονάδα HSG παράγει ισχύ 16 ίππων και βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την επιτάχυνση, στη φάση δηλαδή της πλέον ενεργοβόρου λειτουργίας του. Ο diesel των 1.6 λίτρων τεχνολογίας SmartStream αποδίδει 136 ίππους ισχύος και 320 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με την υποβοήθηση του ηλεκτρικού μοτέρ και του εξαιρετικού σε λειτουργία αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DCT, εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις. Σε κανένα σημείο του εύρους των στροφών λειτουργίας του δεν αντιλαμβάνεσαι τη συνεργασία των δύο μοτέρ. Αντίθετα, υπάρχει η αίσθηση μιας συνεχούς παροχής ισχύος και μια αδιάκοπης επιτάχυνσης. Με μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δευτερόλεπτα, το μικρομεσαίο SUV της Hyundai είναι ταχύ για τον οικογενειακό του ρόλο. Πολύ περισσότερο εντυπωσιακή ωστόσο είναι η μέση κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής σταθεροποιήθηκε στα 6,5 λίτρα diesel ανά 10 χιλιόμετρα.

Ένα για τον καθένα

Η υβριδική εκδοχή του Hyundai Tucson ήταν για εμάς μια ευχάριστη έκπληξη και τη συστήνουμε ανεπιφύλακτα. Με κόστος που ξεκινά από τα 24.990€ και πέντε χρόνια εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων, αποτελεί χωρίς "ναι μεν αλλά" μια ευφυή επιλογή, καθώς συνδυάζει αριστοτεχνικά τη λογική και το συναίσθημα. Ταυτόχρονα όμως το μοντέλο διατίθεται και σε πολλές ακόμα παραλλαγές, με τιμές που ξεκινούν από 20.690€, που μπορούν να ικανοποιήσουν σχεδόν κάθε ανάγκη ή προσδοκία. Αναφορικά με τους κινητήρες είναι όλοι 1.6 λίτρων, βενζίνης και diesel, με ιπποδυνάμεις από 115 έως και 177 ίππους. Αυτοί συνδυάζονται με κιβώτια χειροκίνητα έξι σχέσεων ή αυτόματα διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, τα οποία μεταδίδουν την κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς. Τέλος, εκατοντάδες συνδυασμοί χρωμάτων αμαξώματος και εσωτερικού, εκδόσεων εξοπλισμού και διαθέσιμων αξεσουάρ, συνθέτουν ένα σχεδόν αστείρευτο εύρος δυνατοτήτων εξατομίκευσης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!