Οδηγούμε το νέο Fiat 500X Sport με τα ποδοσφαιρικά γονίδια

Γιώργος Βαρίνος
Οδηγούμε το νέο Fiat 500X Sport με τα ποδοσφαιρικά γονίδια
Οδηγούμε τη νέα έκδοση του ιταλικού SUV, η οποία απέκτησε την ακρίβεια, την ισορροπία και το δυναμισμό για να διακριθεί στο γήπεδο της απόδοσης και των πωλήσεων.

Η αποκάλυψη του νέου Fiat 500X Sport δεν έγινε τυχαία μέσα στο «ναό» της σκουάντρα ατζούρα, δηλαδή στο προπονητικό κέντρο της ιταλικής ομοσπονδίας ποδοσφαίρου, στη Φλωρεντία. Θέλοντας να τονίσουν τη σπορ υπόσταση της νέας αυτής έκδοσης του πολύ πετυχημένου SUVμοντέλου της, οι Ιταλοί υπεύθυνοι του μάρκετινγκ έστησαν τα αυτοκίνητα στο γήπεδο και μας κάλεσαν να παίξουμε μπάλα μαζί τους.

Αν αγαπάς έστω και λίγο το ποδόσφαιρο –οι Ιταλοί το αγαπούν πολύ- δεν είναι δυνατόν να μην εντυπωσιαστείς από τις εγκαταστάσεις του Κοβερτσιάνο, του προπονητικού κέντρου της ιταλικής ποδοσφαιρικής ομοσπονδίας και μόνιμου σημείου προετοιμασίας των ιταλικών εθνικών ομάδων, αντρών και γυναικών. Πολύ δε περισσότερο εντυπωσιάζεσαι από την επίσκεψη στο ποδοσφαιρικό μουσείου του κέντρου, όπου εκθέματα από τη δεκαετία του ’30 ακόμα αποδεικνύουν την τρομακτική εξέλιξη του αθλήματος αλλά και την αγνότητα, το πάθος και τις θυσίες των ποδοσφαιριστών στις ημέρες της αθωότητας.

Η αλήθεια είναι ότι σε αυτό το περιβάλλον, η νέα έκδοση του Fiat 500X, που έρχεται να προστεθεί στις Urban και Cross αναδεικνύεται απόλυτα. Κατ΄ αρχάς ο αθλητικός χαρακτήρας προβάλλεται εμφατικά μέσα από τους νέους προφυλακτήρες, τη μάσκα, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης και τους προαιρετικούς τροχούς διαμέτρου 19’’ (στάνταρ 18’’), με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά. Το αμάξωμα κάθεται 13χιλιοστά χαμηλότερα πάνω στις αναρτήσεις, οι οποίες είναι εκ νέου ρυθμισμένες , ενώ η κορυφαία έκδοση με τον κινητήρα turbo 1.3 Firefly των 150 ίππων, διαθέτει αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping).

Η ακρίβεια της οδικής συμπεριφοράς βελτιώθηκε περαιτέρω χάρη στις νέες ρυθμίσεις του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης και στα ελαστικά χαμηλού προφίλ (225/40 στην κορυφαία έκδοση). Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω είναι led, ενώ αισθητικές αλλαγές έχουμε και στο εσωτερικό, όπως το flat bottom τιμόνι που προαιρετικά μπορεί να είναι επενδυμένο με alcantara, όπως και το σκίαστρο του πίνακα οργάνων. Μεταλλικές λεπτομέρειες και κόκκινες ραφές σε επενδύσεις και ταμπλό δίνουν ένα έντονα σπορ τόνο, ενώ ο εξοπλισμός είναι ενδεικτικός της νέας αυτής κορυφαίας έκδοσης του μοντέλου. Το αυτοκίνητο μπορεί να διαθέτει όλα τα σύγχρονα βοηθήματα της οδήγησης, όπως Automatic emergency Brake, Adaptive Cruise Control, Traffic Sign Recognition", Speed Advisor και Lane Assist, ενώ στον τομέα της ευκολίας και της άνεσης διακρίνονται ο αυτόματος κλιματισμός, οι αισθητήρες στάθμευσης και το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect με οθόνη αφής 7”, το οποίο διαθέτει τη δυνατότητα επικοινωνίας με smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto.

Αναφορικά με τα μηχανικά μέρη δεν υπάρχουν αλλαγές. Η κορυφαία έκδοση με τον κινητήρα 1.3 FireFly και τους 150 ίππους θα συνδυάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 6 σχέσεων, ενώ με το πακέτο Sport στη χώρα μας θα διατίθεται και ο κινητήρας diesel Multijet των 1.6 λίτρων με απόδοση 120 ίππων.

Η έκδοση Sport είναι τυπικά μια κορυφαία πρόταση από άποψη εξοπλισμού. Ωστόσο οι αλλαγές που έγιναν σε ανάρτηση, τροχούς και σύστημα διεύθυνσης έχουν προσδώσει στο αυτοκίνητο μια εξαιρετικά ευχάριστη συμπεριφορά και εντυπωσιακή ακρίβεια στην οδήγηση, συγκρίνοντας πάντα με το μέτρο των SUV. Ανέκαθεν το 500X ήταν από τα πλέον «ασφάλτινα» SUV της κατηγορίας B, τώρα ωστόσο έχει έρθει ακόμα πιο κοντά στην αίσθηση ενός συμβατικού πεντάθυρου hatchback.

Οδηγώντας σε στενές επαρχιακές διαδρομές και ελισσόμενοι συνεχώς ανάμεσα στους ελαιώνες και τους αμπελώνες της υπέροχης εξοχής της Τοσκάνης, δεν νοιώσαμε πουθενά έντονη υποστροφή ή μεγάλες κλίσεις. Ταυτόχρονα, η ανάρτηση παρουσιάζει εξαιρετική ενδοτικότητα χωρίς να είναι χαλαρή, ενώ το σύστημα διεύθυνσης πολύ καλή ακρίβεια. Αν κάτι θα θέλαμε να βελτιωθεί αυτό είναι η απόκριση του αυτόματου κιβωτίου στη γρήγορη οδήγηση, που σε ορισμένες περιπτώσεις δεν αποφασίζει με την πρέπουσα αμεσότητα αν πρέπει να ανεβάσει, να κατεβάσει ή να κρατήσει την ίδια σχέση.

Ως συμπέρασμα, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι η νέα έκδοση Sport του Fiat 500X τονίζει το έπακρο όλα τα μέχρι σήμερα θετικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Ταυτόχρονα, δίνει μια πιο «αθλητική» επιλογή στη γκάμα, ενώ και αισθητικά το αποτέλεσμα κρίνεται ως εξαιρετικά επιτυχημένο. Το κόστος, παρότι δεν έχουμε την ανακοίνωση των προτεινόμενων τιμών λιανικής από την αντιπροσωπεία, αφού το μοντέλο θα ξεκινήσει να πωλείται το Νοέμβριο του 2019, θα είναι λίγο πάνω από το επίπεδο της πλούσιας έκδοσης Cross, δηλαδή στη σφαίρα των 22.500€.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!