To Land Rover Defender αναγεννιέται στη σύγχρονη εποχή (pics & vids) 

Πέτρος Σηφαλάκης
To Land Rover Defender αναγεννιέται στη σύγχρονη εποχή (pics & vids) 
Ένα καθαρόαιμο και απόλυτο off road animal φεύγει και στη θέση του, έρχεται ένα μοντέλο με ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά, συν τα σύγχρονα συστήματα και την τεχνολογία που απαιτεί το σήμερα!

Πάνε μερικά χρόνια, από τότε που η Land Rover αποφάσισε να καταργήσει το μοντέλο-ορόσημο για την ίδια, το θρυλικό πλέον Defender. Το γνωστό μας αυτοκίνητο παρέμεινε για περισσότερες από έξι δεκαετίες χωρίς ουσιαστικές διαφοροποιήσεις στην αγορά και αυτό ακριβώς, ήταν και το μοναδικό του χαρακτηριστικό! Ωστόσο η σύγχρονη εποχή δεν άργησε να το φέρει στο τέλος της καριέρας του. Το νέο Defender είναι ακριβώς αυτό που θέλαμε από τη Land Rover: ένα αντίστοιχα ικανό αυτοκίνητο εκτός δρόμου, που να ενσωματώνει την τεχνολογία και την άνεση που θέλουμε από ένα μοντέλο του 2019!

Ξεκινώντας από την εμφάνιση λοιπόν, η βρετανική μάρκα δεν είχε επιλογή σε ο,τι αφορά το σχήμα του νέου Defender. Θα έπρεπε να είναι «τετράγωνο» για να μην αλλοιωθεί η ταυτότητά του και έτσι κι έγινε. Η πόρτα του πορτμπαγκάζ ανοίγει στα πλάγια, έξω από αυτή κρέμεται η ρεζέρβα και τα παράθυρα είναι ψηλά και μικρά. Το ρετρό στυλ πλαισιώνεται ιδανικά από μοντέρνα στοιχεία όπως τα LED φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω. Στο εσωτερικό, τα πράγματα είναι πολύ πιο... 2019. Ψηφιακός πίνακας οργάνων, οθόνη πολυμέσων, Head-Up Display, θύρες φόρτισης USB και μια γενικότερη αύρα από τα νέα μοντέλα της Land Rover αλλά και τα Range Rover.

Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι ότι προσφέρεται και ένα έξτρα μπροστινό κάθισμα, που σημαίνει ότι το Defender μπορεί να είναι και εξαθέσιο! Όταν δεν χρειάζεται, αναδιπλώνεται και μεταμορφώνεται σε ένα μεγάλο υποβραχιόνιο με πρακτικές θήκες. Επίσης διατίθεται και σε επταθέσιο με την κλασική 5+2 διαμόρφωση στο εσωτερικό. Ας συνεχίσουμε όμως στα πιο ενδιαφέροντα, για ένα Defender, στοιχεία. Η απόσταση από το έδαφος μετρά 291 χιλιοστά και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής είναι 38,28 και 40 μοίρες. Το ακόμη πιο εντυπωσιακό, είναι ότι μπορεί να περάσει από υδάτινο εμπόδιο των 900 χιλιοστών! Σύμφωνα με την εταιρεία, η πλατφόρμα D7x που βασίζεται το νέο Defender προσφέρει τη μεγαλύτερη ακαμψία που έχουμε δει ποτέ σε Land Rover.

Είναι μια εξαιρετική βάση για πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση σε κάθε τροχό και πάνω σε αυτή χτίζονται οι εκτός δρόμου ικανότητές του, που συμπληρώνονται ιδανικά από την εξελιγμένη τετρακίνηση και το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων. Το όνομα της τετρακίνησης είναι Configurable Terrain Response και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να παραμετροποιήσει πλήρως τις ρυθμίσεις ανάλογα με το έδαφος που κινείται. Το κεντρικό και το πίσω διαφορικό είναι μπλοκέ, ενώ το σύνολο απογειώνεται με τις διαφορετικές επιλογές προγραμμάτων ανά έδαφος και το επαναστατικό σύστημα Wade Sensing, ClearSight Ground View που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της μάρκας.

Να μη ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι το σύστημα διεύθυνσης, το traction control και η απόκριση του σασμάν έχουν τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις. Περνώντας στους κινητήρες, υπάρχουν πολλές επιλογές για τον αγοραστή. Αρχικά ο βενζινοκινητήρας είναι ένας τούρμπο τετρακύλινδρος των 2.0 λίτρων με 300 ίππους, που προσφέρει και 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα, υπερβολικά γρήγορη επίδοση για ένα τέτοιο μοντέλο. Ψηλότερα, υπάρχει ο τούρμπο εξακύλινδρος σε σειρά των 3.0 λίτρων με 400 άλογα και 550 Nm ροπής, που κάνει 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα και αναλαμβάνει να παίξει ρόλο... GTI στην γκάμα! Επίσης, δύο ντίζελ συμπληρώνουν τις επιλογές, αμφότεροι τετρακύλινδροι στα 2.0 λίτρα και απόδοση είτε 200 είτε 240 ίππων.

Όλα τα μοτέρ συνδυάζονται με αυτόματο οκτάρι σασμάν της ZF. Άλλος ένας τομέας που ποτέ άλλοτε δεν υπήρχε σε Defender, είναι η λίστα των συστημάτων ασφαλείας. Adaptive Cruise Control, προστασία οπίσθιας σύγκρουσης, προειδοποίηση για τη ροή της κάθετης κίνησης, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση οδικών σημάτων, παρακολούθηση κατάστασης του οδηγού και αναγνώριση πεζών, είναι στοιχεία που ποτέ δεν περιμέναμε να δούμε σε ένα Defender. Το νέο μοντέλο της Land Rover θα είναι διαθέσιμο από το 2020, σε δύο εκδόσεις αμαξωμάτων, το «κοντό» 90 και το «μακρύ» 110. Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι οι Defender, Defender S, Defender SE, Defender HSE και Defender X, ενώ αρχικά θα διατίθεται και η Defender First Edition. Στην Αγγλία, υπολογίζεται να ξεκινάει από τις περίπου 40.000 λίρες.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!