Παράδοση και νέες τεχνολογίες στο επετειακό Morgan Plus 6

Gazzetta team
Παράδοση και νέες τεχνολογίες στο επετειακό Morgan Plus 6
Η νέα έκδοση του βρετανικού Roadster μοιάζει βγαλμένη από τη δεκαετία του 30, εφοδιάζεται ωστόσο με τα μηχανικά μέρη της BMW Z4 και της Toyota Supra.

Η Morgan γιορτάζει εφέτος τη συμπλήρωση 110 χρόνων ζωής με ένα μοντέλο απολύτως αντιπροσωπευτικό της φιλοσοφίας της. Το νέο Morgan Plus 6 είναι απολύτως ακατάλληλο για μέσο καθημερινής μετακίνησης, μοιάζει με προχθεσινό, βασίζεται στην αναλογική τεχνολογία, απεχθάνεται κάθε είδους ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού και φτιάχτηκε με μοναδικά κριτήρια την αυθεντικότητα και την οδηγική ηδονή.

Παρόλα αυτά, το Plus 6 χρησιμοποιεί –στα…κρυφά- ορισμένα σύγχρονα μηχανικά μέρη και είναι το πρώτο μοντέλο της Morgan με κινητήρα turbo, χάρη στον οποίο καταναλώνει σχεδόν πέντε λίτρα λιγότερα αμόλυβδης βενζίνης ανά 100 χλμ. σε σχέση με τον προκάτοχό του. Επίσης, εφοδιάστηκε με αισθητήρες αυτόματης λειτουργίας των προβολέων και με κεντρικές κλειδαριές, για να προσφέρει κάποια ψίχουλα άνεσης στους πιστούς πελάτες της, οι περισσότεροι από τους οποίους δεν βρίσκονται πλέον στο άνθος της ηλικίας τους. Υπηρετώντας αυτή τη λογική, μεγάλωσε και ο διαθέσιμος χώρος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κατά 20 εκατοστά, οπότε νιώθεις σαν να αλλάζεις κατηγορία και να περνάς από ένα μίνι πόλης σε μία μεγαλομεσαία μπερλίνα.

Η εξέλιξη του νέου Plus 6 ξεκίνησε πριν περίπου τρία χρόνια, παράλληλα με εκείνη της BMW Z4 και της Toyota Supra, από τις οποίες έχει δανειστεί το βρετανικό μοντέλο τα μηχανικά μέρη του. Ετσι γεννήθηκε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτοκίνητο με 340 ίππους ισχύ, μόλις 1.075 κιλά βάρος και χωρίς ίχνος ηλεκτρονικών συστημάτων, οπότε απαιτούνται πολύ επιδέξια χέρια στο –χωρίς υδραυλική υποβοήθηση βεβαίως- τιμόνι του. Οι επιδόσεις αποζημιώνουν, καθώς τα 0 – 100 χλμ./ώρα έρχονται μέσα σε 4,2’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 267 χλμ./ώρα. Ακόμη σημαντικότερη είναι όμως η ανόθευτη, σπορ αίσθηση οδήγησης, χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους, τις ασυμβίβαστα σκληρές αναρτήσεις και την ακρίβεια του –σχετικά βαριού- τιμονιού. Σε κανένα άλλο σπορ μοντέλο παραγωγής, με εξαίρεση τη Lotus Εlise και τα Caterham, δεν νιώθεις μία τόσο άμεση επαφή με το περιβάλλον, όπως στο νέο Morgan Plus 6.

Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για το σκληροπυρηνικό κοινό της Morgan, για το οποίο μετρά πάνω από όλα η παράδοση, οπότε το φλερτ της εταιρείας με οτιδήποτε σύγχρονο έγινε στην περίπτωση του Plus 6 με έναν εξαιρετικά διακριτικό έως και…αόρατο τρόπο. Ας μην ξεχνάμε, ότι η βρετανική μάρκα κατασκεύαζε τις πρώτες δεκαετίες από την ίδρυσή της το 1909 αποκλειστικά τρίκυκλα μοντέλα και πέρασε στην παραγωγή τετράτροχων μόλις το 1936, ενώ και η σημερινή γκάμα της περιλαμβάνει το τρίτροχο Threewheeler.

Επίσης, ακόμη και σήμερα παραμένουν όλα τα Morgan σε μεγάλο βαθμό χειροποίητα, οι λαμαρίνες τους κόβονται από τεχνίτες και όχι μηχανές, ενώ η μονάδα παραγωγής τους περιλαμβάνει ράφτες και ταπετσέρηδες της παλιάς σχολής. Δεν εκπλήσσει λοιπόν το γεγονός, ότι το εργοστάσιο της Morgan με τους 170 εργαζόμενους έχει μία ημερήσια παραγωγή της τάξης των δύο οχημάτων, ενώ για την κατασκευή ενός μοντέλου Plus 6 απαιτούνται περίπου τέσσερις εβδομάδες!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!