Mazda MX-5, 30 χρόνια βασιλιάς των στροφών (pics)

Gazzetta team
Mazda MX-5, 30 χρόνια βασιλιάς των στροφών (pics)
Το λατρεμένο ρόουντστερ συμπληρώνει εφέτος 30 χρόνια ζωής και η Mazda το γιορτάζει με μία επετειακή, αλλά δυσεύρετη έκδοση, συνολικής παραγωγής 3.000 μονάδων!

Μπορεί να ακούγεται σήμερα περίεργο, όμως τα σχόλια που ακολούθησαν τα πρώτα επίσημα αποκαλυπτήρια του Mazda MX-5 το 1989 στο Autoshow του Σικάγου, δεν ήταν διόλου κολακευτικά. Κάποιοι το παρομοίασαν με «βραστήρα ρυζιού», για άλλους ήταν απλά μία κόπια κλασικών ρόουντστερ. Ωστόσο το Μiata, όπως ονομάζεται το ΜΧ-5 στις ΗΠΑ, διέψευσε τους επικριτές του, εξελίχθηκε σε ένα τεράστιο success story και εξακολουθεί να σκορπίζει εδώ και 30 χρόνια χαμόγελα στους φίλους των ανοιχτών αυτοκινήτων και της ανόθευτης σπορ οδήγησης.

Βέβαια και στην περίπτωση του ιαπωνικού ρόουντστερ σημειώθηκαν ατοπήματα, πράγμα σχεδόν φυσιολογικό για μία τόσο μακρόχρονη καριέρα. Αναφερόμαστε κυρίως στο ΜΧ-5 τρίτης γενιάς, που είχε βάλει λίγα…παχάκια και υστερούσε ελαφρά σε αίσθηση και ευελιξία γι αυτόν τον λόγο. Ο διάδοχός του, που βρίσκεται πλέον στην πρώτη γραμμή μάχης, επανήλθε ωστόσο σε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα, για τα οποία λατρεύεται διαχρονικά το διθέσιο μοντέλο. Εννοούμε βεβαίως το ελαφρύ αμάξωμα με τις ερωτεύσιμες γραμμές, το χαμηλό κέντρο βάρους, το καταπληκτικό μηχανικό κιβώτιο και την απίστευτη ευελιξία.

Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί χωρίς αμφιβολία η υφασμάτινη οροφή, που ανοίγει και κλείνει σε χρόνο μηδέν με μία απλή κίνηση του χεριού. Ετσι περνά σε δεύτερη μοίρα η έκδοση RF με ηλεκτρική οροφή, που ανοίγει πλήρως σε 13 δευτερόλεπτα και απευθύνεται σε ένα πιο mainstream αγοραστικό κοινό.

Τα 30 κεράκια στη γενέθλια τούρτα του ΜΧ-5 οδήγησαν τη Mazda στην απόφαση, να λανσάρουν το επετειακό μοντέλο 30th Anniversary Edition, που θα κατασκευαστεί μόνον 3.000 φορές ως ρόουντστερ και RF. Εξωτερικά ξεχωρίζει από το χαρακτηριστικό πορτοκαλί χρώμα του, ενώ εφοδιάζεται αποκλειστικά με δίλιτρο βενζινοκινητήρα 184 ίππων και μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς με τη μεσολάβηση ενός μηχανικού σαζμάν έξι σχέσεων. Το αυτοκίνητο είναι γρήγορο, καθώς επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 6,5’’, πιάνει τα 219 χλμ./ώρα τελική και η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται –σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις- στα 6,5 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χλμ.

Ο εξοπλισμός του θα βάλει πολλούς φίλους του ΜΧ-5 σε πειρασμό, αφού περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ενισχυμένα φρένα της Brembo, 17άρες ζάντες ελαφρού κράματος, σπορ καθίσματα μπάκετ της Recaro, ένα καταπληκτικό ηχοσύστημα Bose και προηγμένο σύστημα πολυμέσων με συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

Η κλειστή κουκούλα περιορίζει αισθητά την ευρυχωρία μέσα στο μήκους 3,92 μ. και βάρους 1.045 κιλών μοντέλο, όταν όμως ανοίξει, βολεύονται στο εσωτερικό του ακόμη και δίμετρα άτομα. Όλα τα υπόλοιπα αντανακλούν στη γνωστή οδηγική εικόνα του Mazda MX-5, που συνδυάζει ένα τιμόνι χειρουργικής ακρίβειας με μία απίστευτη ηδονική αίσθηση στις στροφές, αλλά και με αποδεκτά επίπεδα άνεσης. Όσο για τον κινητήρα, νιώθει όμορφα στα υψηλότερα πεδία περιστροφών, καθώς αποδίδει τη μέγιστη ροπή στρέψης των 205 Nm στις 4.000 σ.α.λ., όμως ανεβαίνει γρήγορα και χωρίς πρόβλημα την κλίμακα έως τις 7.000 σ.α.λ.

Συμπερασματικά, το Mazda MX-5 30th Anniversary Edition είναι ένα επετειακό μοντέλο αντάξιο της ιστορίας του ιαπωνικού ρόουντστερ, που μας ανοίγει την όρεξη για το επόμενο. Μετά από άλλα 30 χρόνια!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!