4 μοντέλα παραγωγής με DNA από τη Formula 1 (pics)

4 μοντέλα παραγωγής με DNA από τη Formula 1 (pics)

4 μοντέλα παραγωγής με DNA από τη Formula 1 (pics)

Όταν οι κατασκευαστές αποφασίζουν να βάλουν κατά μέρος τα κόστη εξέλιξης/παραγωγής και να δημιουργήσουν «τρελά» αυτοκίνητα, ακόμη και με κινητήρες που έχουν καταγωγή από τη Formula 1, τα αποτελέσματα είναι μοναδικά. 

Δεν είναι τυχαίο που αναφερόμαστε στη Formula 1, ως κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ. Είναι χωρίς καμία αμφιβολία η επιτομή της καινοτομίας, της εξέλιξης και της απόδοσης ενός οχήματος. Θεωρητικά οι κατασκευαστές που έχουν ενεργό ρόλο σε αυτή αποκτούν φοβερή τεχνογνωσία με τα χρόνια. Πολλές φορές, τις λύσεις που χρησιμοποιούν στα μονοθέσιά τους, τις περνάνε σταδιακά και στα μοντέλα παραγωγής τους. 

Το ακόμη καλύτερο της υπόθεσης είναι ότι μπορεί να κάνουν ακόμη πιο... τρελά πράγματα! Υπάρχουν μερικά παραδείγματα, όπου τα μοτέρ που φορούσαν τα μονοθέσια, πέρασαν σε μοντέλα παραγωγής. Μπορεί να μην τοποθετήθηκαν αυτούσια αφού αυτό θα τα περιόριζε πάρα πολύ σε επίπεδο συντήρησης και αντοχής στο χρόνο, όμως ήταν πάρα πολύ κοντά σε δομή και λεπτομέρειες στην κατασκευή ή την τεχνολογία τους. Ας θυμηθούμε μερικά από αυτά! Η σειρά της λίστας είναι τυχαία. 

Mercedes-AMG One

 

Είναι το πιο πρόσφατο αυτοκίνητο από όλα στη λίστα. Μάλιστα, είναι και το μοναδικό που ενσωματώνει το κινητήριο σύνολο της υβριδικής εποχής, με τούρμπο V6 κινητήρα 1.6 λίτρων και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες. Είναι ένα απίστευτα τρελό πρότζεκτ και ιδιαίτερα ακριβό, που θα παραχθεί σε λίγες μονάδες! Το πιο αξιοσημείωτο όμως είναι ότι το κινητήριο σύνολο πέρασε αυτούσιο στο μοντέλο παραγωγής, δεν βασίζεται απλώς στα πρότυπα του αγωνιστικού. Τρελό! Για αυτό και η Mercedes-AMG προβλέπει ανακατασκευή ανά 50.000 χλμ. 

BMW M5 E60 / M6 E63 

Η τελευταία περίοδος που η BMW βρισκόταν στη Formula 1 ήταν από το 2000 έως το 2009. Ως Williams BMW ή BMW Sauber δεν κατάφεραν να πάρουν κάποιο παγκόσμιο τίτλο, όμως μας άφησαν κληρονομιά μοντέλα όπως η E60 και η E63 στις κορυφαίες M εκδόσεις τους! Φορούν ένα V10 ατμοσφαιρικό μοτέρ με 507 ίππους που έδινε 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας της BMW εκείνη την εποχή ήταν και ο ισχυρότερος στο grid, οπότε άξιζε να περάσει και στην παραγωγή! Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν ακούσεις ποτέ από κοντά μια M5 ή M6 με τον V10, δεν σου διαγράφεται ποτέ από το μυαλό ο ήχος της. 

Ferrari F50 

Δίπλα από τα αυτοκίνητα επιδόσεων, αυτόματα βάζεις το όνομα της Ferrari, όπως και δίπλα από τον τίτλο "Formula 1". Οπότε, δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο για να θεωρούμε σχεδόν σίγουρο, ότι σε αυτή τη λίστα θα υπήρχε μοντέλο από το Μαρανέλο. Πρόκειται για την F50 που δημιουργήθηκε για να γιορτάσει η Ferrari τα 50 χρόνια της. Είναι ο,τι πιο κοντινό σε Formula 1 με πινακίδες κυκλοφορίας και δημιουργήθηκε για 349 τυχερούς. Κάτω από το καπό της βρίσκεται ένας επικός V12 ατμοσφαιρικός κινητήρας των 4.7 λίτρων με 520 ίππους, που προέρχεται από μονοθέσιο που έτρεχε τη σεζόν του 1989 και οδηγούσε ο Μάνσελ με τον Μπέργκερ. 

Porsche Carrera GT 

Οι γνώστες, θα πουν ότι η Porsche Carrera GT δεν έχει κινητήρα που προέρχεται από τη Formula 1, αλλά από το Le Mans. Οι ακόμη πιο γνώστες όμως, ξέρουν την πραγματική ιστορία, η οποία έχει ως εξής: το 1991 η Porsche εξέλιξε έναν κινητήρα για την ομάδα Footwork Arrows, όμως τα πράγματα δεν πήγαν καλά. Κακά αποτελέσματα, αναξιοπιστία και προβλήματα σχεδιασμού ανάγκασαν την ομάδα να εγκαταλείψει την Porsche και να απευθυνθεί στην Cosworth για κινητήρα! Η Porsche όμως είχε ήδη ξεκινήσει να εξελίσσει νέο μοτέρ που τελικά δεν πέρασε ποτέ στη Formula 1. Στη συνέχεια από V12 έγιναν οι κατάλληλες τροποποιήσεις, για να αλλάξει σε V10 και να γίνει «συμβατός» με το Le Mans και στα τέλη της δεκαετίας του '90, τον είδαμε εκεί! Το υπόλοιπο της ιστορίας είναι γνωστό. Τελικά, δημιουργήθηκε με αυτόν τον κινητήρα ένα από τα κορυφαία, πιο ποθητά και «άγρια» supercars όλων των εποχών, η Carrera GT.