Νέο ηλεκτρικό hypercar από τη Lotus με 2.000 άλογα! (pics)

Νέο ηλεκτρικό hypercar από τη Lotus με 2.000 άλογα! (pics)

Νέο ηλεκτρικό hypercar από τη Lotus με 2.000 άλογα! (pics)

Το... τερμάτισε η Lotus και μας παρουσιάζει την Evija, το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής με εξωφρενική ισχύ από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες.  

Δυνατό μπάσιμο κάνει η Lotus στα κορυφαία hypercars αλλά και στα κορυφαία ηλεκτρικά οχήματα που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Η νέα Evija καταφέρνει να εντυπωσιάσει μόνο με την ανάγνωση των τεχνικών χαρακτηριστικών της και θα γίνει το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής χάρη στην τρομακτική ισχύ που παράγουν οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες της. 

Μιλάμε για μια απόδοση της τάξεως των... 2.000 ίππων, μαζί με 1.700 Nm ροπή στρέψης! Τα 0-100 χλμ./ώρα θα έρχονται σε κάτω από 3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα θα φτάνει τα 320 χλμ./ώρα. Η τελευταία μπορεί να μην ακούγεται τρομερή, με βάση τα δεδομένα των βενζινοκίνητων supercars, αλλά είναι τρομακτικά υψηλή για ηλεκτροκίνητο μοντέλο. 

Ενδεχομένως να μπορούσε να φτάσει ακόμη πιο ψηλά όμως η Lotus την περιορίζει με ηλεκτρονικό κόφτη. Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς αφού υπάρχει ένα μοτέρ για κάθε έναν από αυτούς. Η μπαταρία του αυτοκινήτου θα μπορεί να καλύψει έως και 400 χιλιόμετρα αυτονομίας και η Lotus με υπερηφάνεια αναφέρει ότι είναι το πρώτο μοντέλο στον κόσμο που υποστηρίζει φορτιστή των 800 kW. Ακόμη βέβαια δεν υπάρχουν τέτοιοι φορτιστές παρά μόνον σε πειραματικό στάδιο. 

Όταν διατεθούν στην αγορά η Evija θα φορτίζει από άδεια, στο 100% της μέσα σε μόλις εννέα λεπτά. Σήμερα που ο ισχυρότερος φορτιστής είναι στα 350 kW, μια πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε 18 λεπτά. Πρωταρχικός στόχος της Lotus με την εξέλιξη της Evija ήταν να μη «χαλάσει» ο χαρακτήρας της μάρκας με όλη αυτή την ισχύ. Ήθελαν δηλαδή να είναι απόλυτα διαχειρίσιμη στην πίστα για αυτό και εξελίχθηκε σαν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. 

Πολλές ώρες εξέλιξης και δοκιμών για την ανάρτηση, τροχοί 21 ιντσών από μαγνήσιο με ελαστικά Pirelli Trofeo R, σύστημα πέδησης της AP Racing με carbon ceramic δίσκους και ειδικό σύστημα ψύξης για την μπαταρία για να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα στη χρήση πίστας, που παραδοσιακά δεν είναι το «φόρτε» των ηλεκτρικών, για αυτόν ακριβώς το λόγο. Ακόμη κι έτσι πάντως η Lotus λέει ότι στο πρόγραμμα οδήγησης Track Mode, μπορεί να οδηγηθεί στο «τέρμα» για επτά λεπτά. 

Αν ψάξετε λίγο παραπάνω στο φύλλο προδιαγραφών του αυτοκινήτου θα δείτε πίσω σπόιλερ με τεχνολογία DRS, διάφορα άλλα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και ένα εξελιγμένο μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακόνημα με βάρος μόλις 129 κιλά. Το αποτέλεσμα είναι συνολικό βάρος στα 1.680 κιλά! Πάντως οι άνθρωποι της μάρκας λένε ότι η μελέτη που έχει γίνει στο αεροδυναμικό κομμάτι φτάνει στα όρια εξέλιξης ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού και το επίπεδο έχει ξεφύγει πολύ από τα μοντέλα δρόμου, κάτι που φαίνεται απλά και μόνο αν κοιτάξουμε τις φωτογραφίες του αυτοκινήτου! 

Στα πιο εντυπωσιακά τεχνολογικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου εκτός της απόδοσης, κρατάμε τις κάμερες που αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέπτες και αναδύονται αυτόματα με το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου και τα ειδικά laser εμπρός φωτιστικά σώματα που εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Osram και είναι τα πρώτα στον κόσμο που προσφέρουν την τεχνολογία σε όλες τις σκάλες φωτισμού. Όπως καταλαβαίνετε, όλα... παίζονται στο λογαριασμό. Η Lotus λέει ότι η νέα Evija είναι διαθέσιμη. Θα παραχθούν συνολικά 130 αντίτυπα για 130 τυχερούς, όμως για να ολοκληρωθεί η παραγγελία χρειάζεται μια προκαταβολή των 276.718€. Αν αυτή είναι η προκαταβολή, πόσο κάνει, θα αναρωτηθείτε. 1.900.000€. Ολογράφως, ένα εκατομμύριο εννιακόσιες χιλιάδες ευρώ, σε περίπτωση που ζοριστήκατε.