To Renault Megane R.S. γίνεται «αγρίμι» για την πίστα (pics)

To Renault Megane R.S. γίνεται «αγρίμι» για την πίστα (pics)
Η έκδοση Trophy-R κάνει το ήδη σκληροπυρηνικό Megane R.S. «απόλυτο» και αποτελεί ένα από τα κορυφαία σχεδόν αγωνιστικά εμπροσθιοκίνητα αυτοκίνητα που έχουμε δει ποτέ.

Η έκδοση Trophy-R του Renault Megane R.S. κατάφερε να πάρει το ρεκόρ εμπροσθιοκίνητων αυτοκινήτων στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, από ένα πολύ ικανό μοντέλο, το Honda Civic Type-R των 320 ίππων. Η μεγάλη διαφορά του Trophy-R, συγκριτικά με τα υπόλοιπα Megane R.S. βρίσκεται στο στήσιμο, το βάρος και την αεροδυναμική, ενώ μηχανικά εξοπλίζεται με το τούρμπο τετρακύλινδρο βενζινοκίνητο σύνολο των 1.8 λίτρων με τους 300 ίππους και τα 400 Nm ροπής.

Η έκδοση αυτή ζυγίζει 130 κιλά λιγότερα από τις εκδόσεις Trophy, δηλαδή 1.300 κιλά και τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 5,4 δευτερόλεπτα. Η τελική του ταχύτητα είναι στα 262 χλμ./ώρα, το σασμάν του είναι ένα χειροκίνητο εξάρι και στον εμπρός άξονα συναντάμε ένα μπλοκέ διαφορικό Torsen. Το Trpohy-R φοράει επίσης νέα ανάρτηση, με αμορτισέρ ρυθμιζόμενα καθ'ύψος και σκληρότητα από την Ohlins, ενώ αντίστοιχα κορυφαίος είναι και ο προμηθευτής του συστήματος πέδησης αφού μιλάμε για τη Brembo.

Στον εμπρός άξονα οι τετραπίστονες δαγκάνες φρενάρουν αεριζόμενους δίσκους 355 χιλιοστών και στον πίσω άξονα οι διπίστονες δαγκάνες συνεργάζονται με ένα σετ απλών δίσκων των 290 χιλιοστών. Η Renault προσφέρει ακόμη και επιλογή carbon ceramic φρένων με δίσκους 390 χιλιοστών εμπρός, για τους... απόλυτους οδηγούς. Ωστόσο, το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control που συναντάμε στις άλλες εκδόσεις του Megane R.S., δεν υπάρχει στην έκδοση Trophy-R.

Αυτό έχει και τη θετική του πλευρά. Ο πίσω άξονας ύστερα από αυτό, έχει χαμηλότερο βάρος κατά περίπου 40 κιλά. Το «κερασάκι» στην περίπτωση του Megane R.S. Trophy-R σε επίπεδο στησίματος, είναι στα ελαστικά Potenza S007 της Bridgestone σε διάσταση 245/35 που τυλίγουν τροχούς διαμέτρου 19 ιντσών. Οι διαφορές αυτής της έκδοσης δεν σταματούν εδώ. Ανοίγοντας την πόρτα βλέπουμε δύο εντυπωσιακά, σπορ καθίσματα της Sabelt με ζώνες έξι σημείων, με ξεκάθαρα αγωνιστική προσέγγιση και αν περιμένετε να βρείτε κάτι ανοίγοντας τις πίσω πόρτες του πρακτικού πεντάθυρου αμαξώματος, τότε... πέσατε έξω.

Η Renault αφαίρεσε την πίσω σειρά καθισμάτων και στη θέση της υπάρχει ένα υποπλαίσιο, μαζί με μια κατακόκκινη μπάρα που αυξάνει το επίπεδο ακαμψίας του αμαξώματος. Άξια αναφοράς είναι η προσπάθεια μείωσης βάρους από κάθε πιθανό σημείο. Αρχίζουμε, από την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων, που απελευθέρωσαν περίπου 25 κιλά.

Συνεχίζουμε στο καπό από συνθετικά υλικά ανθρακονημάτων και fiber glass που αφαίρεσαν περίπου 8 κιλά από τη ζυγαριά, τις ελαφριές ζάντες που για κάθε τροχό, εξοικονομούνται δύο κιλά, την εξάτμιση της Akrapovic, η οποία είναι έξι κιλά ελαφρύτερη και την... οθόνη πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα, όπου επιλέχθηκε η μικρότερη των επτά ιντσών αντί της μεγαλύτερης των 8,7, επειδή είναι... 250 γραμμάρια ελαφρύτερη. Δίνεται η δυνατότητα επιλογής τροχών που εξοικονομούν τέσσερα κιλά από την κάθε ζάντα, για τους πιο απαιτητικούς. Συνολικά, το Renault Megane R.S. Trophy-R θα διατεθεί σε μόλις 500 μονάδες και από αυτές μόνον οι 30 θα φορούν τα φρένα με τους κεραμικούς δίσκους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!