Πανέμορφη η Royal Enfield Classic 500

Πανέμορφη η Royal Enfield Classic 500

Πανέμορφη η Royal Enfield Classic 500

Το παρελθόν αποτελεί μια σημαντική κοιτίδα νέων ιδεών, όσο και αν αυτό φαντάζει οξύμωρο. Στη θέα ενός scrambler, ενός café racer ή μιας κλασικής μοτοσικλέτας των δεκαετιών του 60 και του 70, ο σημερινός νέος αναβάτης μένει με το στόμα ανοιχτό.

Σχήματα κατά βάση αφαιρετικά -τα οποία ταιριάζουν ιδιαίτερα στη λογική του 21ου αιώνα- μα και πρωτόγνωρα επανέρχονται στο προσκήνιο, ακριβώς όπως συμβαίνει στο χώρο της γυναικείας μόδας. Οι κατασκευαστές ανακαλύπτουν ξεχασμένες κατηγορίες μοτοσικλετών από τα 60’s και παράλληλα αναβιώνουν τα πιο λαοφιλή τους σχέδια από τη δεκαετία του ‘70, για να κυριεύσουν τις καρδιές των αναβατών που, παρά το νεαρό της ηλικίας τους, κουράστηκαν από τις αιχμηρές, επιθετικές και χωρίς όριο ισχύος σπορ μοτοσικλέτες. Οι επόμενες σελίδες είναι γεμάτες από τέτοιες αναβιώσεις, που συνδυάζουν την αισθητική του παρελθόντος με την τεχνολογία του σήμερα, αλλά και από κάποιες μοτοσικλέτες που δεν πρόλαβαν το τραίνο της εξέλιξης και επανήλθαν στην επικαιρότητα χάρη στη vintage τάση.

Στην περίπτωση της Royal Enfield Classic 500 η vintage αισθητική δεν είναι αποτέλεσμα αναβίωσης αλλά… εξέλιξης. Διότι η Enfield, η πάλαι ποτέ βρετανική βιομηχανία κατασκευής πυρομαχικών, όπλων και μοτοσικλετών, με το κλείσιμό της στη Μεγάλη Βρετανία πέρασε στην Ινδία, μαζί με την τεχνογνωσία της. Ένας «αλεξίσφαιρος» μονοκύλινδρος κινητήρας, ο οποίος η μόνη παραχώρηση που κάνει στη σύγχρονη τεχνολογία είναι ο ψεκασμός στην τροφοδοσία, αποτελεί τη βάση για αυτή την απόλυτα βασική αλλά και ταυτόχρονα τόσο μοναδική μοτοσικλέτα. Παρά τα 499 κ.εκ. χωρητικότητα του κυλίνδρου του, το μοτέρ αυτό αποδίδει μόλις 27 ίππους, στις 5.250 σ.α.λ. –χαμηλότερα δηλαδή από αυτούς πολλών αυτοκινήτων. Εξαιρετικά εύκολος στη συντήρηση και προορισμένος να λειτουργεί απρόσκοπτα για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, δίνει έμφαση στην ελευθερία της κίνησης και όχι στην ισχύ. Αντίστοιχα βασικά είναι το πλαίσιο, τα φρένα και οι αναρτήσεις, με μόνη ρύθμιση την προφόρτιση του ελατηρίου στα πίσω αμορτισέρ. Αντίστοιχα λιτά είναι τα όργανα, ενώ όσοι έχετε συνηθίσει στα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα, εδώ θα πρέπει να τα ξεχάσετε όλα. Η μανιβέλα δίνει τον τόνο της ικανότητας εκκίνησης του κινητήρα ακόμα και χωρίς ίχνος ρεύματος, ενώ τα ισχνά ελαστικά, με πλάτος 90 χιλ. εμπρός και μόλις 120 πίσω, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο σπορ χρήσης. Αυτό που τελικά καθιστά την Royal Enfield Classic 500 μοναδική είναι το γεγονός ότι δεν προσπαθεί να μοιάσει κλασική. Είναι κλασική με όλη τη σημασία της λέξης, ενώ το κερασάκι στην τούρτα αφορά τις δεκάδες εκδόσεις εξοπλισμού και χρωμάτων στις οποίες διατίθεται, με τις ανάλογες ονομασίες. Την Classic πάντως θα την βρείτε μόνο ως μαύρη, με μια «σύγχρονη» πινελιά να αποτελεί η δυνατότητα διπλής σέλας, αντί της μονής στη βασική της έκδοση. Ευτυχώς αντίστοιχα κλασική παραμένει και η τιμή της, η οποία μόλις ξεπερνά τις 5.000 ευρώ.

Aπό την Motostuff Λ. Αθηνών – Σουνίου, Θέση Πέτα Κερατέας Τηλ. 2299069930