ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

Eπτά επαναστατικά μοντέλα, που σημάδεψαν έναν αιώνα Citroen

Eπτά επαναστατικά μοντέλα, που σημάδεψαν έναν αιώνα Citroen

Eπτά επαναστατικά μοντέλα, που σημάδεψαν έναν αιώνα Citroen

H γαλλική μάρκα συμπληρώνει εφέτος 100 χρόνια ζωής, στη διάρκεια των οποίων εξέπληξε πολλές φορές με τις καινοτομίες της και την τάση της να ξεχωρίζει πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα!

Πριν ακριβώς 100 χρόνια ίδρυσε ο Andre Citroen μία μάρκα αυτοκινήτων, που παρέμεινε – και συνεχίζει να παραμένει – λίγο διαφορετική από τις υπόλοιπες. Μία μάρκα, η οποία πρωτοπόρησε σε πολλά επίπεδα και έγραψε ιστορία, όποτε δεν έκανε το λάθος να απαρνηθεί τις αρχές και την ψυχή της. Είναι χαρακτηριστικό, ότι το παρθενικό μοντέλο της Citroen, το Τyp A, ήταν το πρώτο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, καθώς κατασκευάζονταν πάνω από 100 τέτοια οχήματα την ημέρα. Οι Γάλλοι πέρασαν βεβαίως και δύσκολες ώρες, όταν τους έλειψε το θάρρος, δείλιασαν και αποφάσισαν να κολυμπήσουν με το ρεύμα της εποχής, προσφέροντας «μοντέλα του μέσου όρου», χωρίς τεχνολογικές καινοτομίες και σχεδιαστικές τομές. Σήμερα και μετά από έναν αιώνα ευδόκιμης υπηρεσίας, μπορεί να ανατρέξει η Citroen με δικαιολογημένη υπερηφάνεια στο απώτερο, αλλά και στο πρόσφατο παρελθόν, από το οποίο ξεχωρίσαμε επτά κομβικά μοντέλα, αν και θα μπορούσαν να ήταν και αρκετά περισσότερα!

1. Citroen Τyp C, 1922

To συγκεκριμένο μοντέλο προσφερόταν μόνον σε κίτρινο χρώμα και ήταν τόσο επιτυχημένο, ώστε η Opel το αντέγραψε ανερυθρίαστα, δημιουργώντας το δικό της μοντέλο Ρ4, που κυκλοφόρησε με τη σειρά του μόνον σε πράσινο!

2. Citroen Τraction Avant, 1934

Η γαλλική λιμουζίνα έφερε μεγάλες ανατροπές στην αυτοκίνηση και έγινε διάσημη για την εξαιρετική της οδική συμπεριφορά. Διέθετε αυτοφερόμενο αμάξωμα, η μετάδοση κίνησης γινόταν στους μπροστινούς τροχούς, ενώ γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία μέχρι το 1957, οπότε έπεσαν οι τίτλοι τέλους.

3. Citroen 2CV, 1949

Το δημοφιλέστερο μοντέλο της γαλλικής μάρκας διέθετε έναν ανθεκτικό δικύλινδρο, αερόψυκτο κινητήρα, ένα αμάξωμα κατηγορίας φτερού και τρομερά μαλακές αναρτήσεις, για να «σιδερώνουν» και τις πιο ακραίες κακοτεχνίες. Η μουσαμαδένια οροφή άνοιγε έως πίσω, ενώ από το 1949 έως το 1990 πωλήθηκαν 3.868.631 τετράθυρες εκδόσεις και 1.246.335 στέισον βάγκον.

4. Citroen DS, 1955

Στη χώρα μας έγινε γνωστή με το παρατσούκλι «Ο Βάτραχος», σε άλλες περιοχές της Ευρώπης την ονόμαζαν «Η Θεά» και είχαν μάλλον περισσότερο δίκιο από εμάς, γιατί ήταν όντως ένα θεϊκό αυτοκίνητο με απαράμιλλο σύστημα υδροπνευματικής ανάρτησης, χάρη στο οποίο μπορούσε να κινηθεί χωρίς πρόβλημα ακόμη και μόνον με τρεις τροχούς. Η DS ήταν και σχεδιαστικά τόσο προχωρημένη, ώστε έμοιαζε σαν διαστημόπλοιο από άλλον πλανήτη δίπλα στους ανταγωνιστές της δεκαετίας του 50, ενώ σήμερα χρησιμοποιεί το όνομά της η νέα θυγατρική μάρκα πολυτελείας της Citroen.

5. Citroen SM, 1970

H Citroen SM ήταν ένα μοντέλο με διφορούμενο χαρακτήρα. Από τη μία πλευρά υιοθέτησε τη χαρακτηριστική σιλουέτα της CX και προσέφερε απίστευτες επιδόσεις χάρη στον V6 βενζινοκινητήρα της, που προερχόταν από τη Maserati, που ανήκε τότε στη Citroen. Από την άλλη όμως, η καταστροφική ποιότητα κατασκευής της αμαύρωσε την εικόνα της και έτσι εξελίχθηκε εμπορικά σε φιάσκο. Μάλιστα, η αποτυχία της SM υπήρξε ένας από τους λόγους, που πωλήθηκε τελικά το 1974 η Citroen στην Peugeot.

6. Citroen C3 Pluriel, 2003

Το C3 Pluriel δεν κατάφερε ποτέ να σπάσει ταμεία, όμως κουβαλούσε πολύ…τρέλα και πρωτοτυπία και έτσι δικαιούται τον τίτλο ενός γνήσιου τέκνου της Citroen. Το μοντελάκι πόλης μπορούσε να μετατραπεί από αυτοκίνητο με κλειστό αμάξωμα και συρόμενη ηλιοροφή σε κανονικό Cabrio ή ακόμη και σε κόμπακτ Pick-up. Όλα αυτά με λίγες κινήσεις και ενώ κόστιζε αρκετά φτηνά, ώστε να απευθύνεται στην πλατιά μάζα του αγοραστικού κοινού.

7. Citroen C4 Cactus, 2015

Πολύ καθοριστικό μοντέλο για τη Citroen, επειδή με αυτό υπέγραψε τη ριζική αλλαγή πορεία της και την επιστροφή της στη διαφορετικότητα του παρελθόντος. Γνώρισε αμέσως μεγάλη επιτυχία, ενώ διαθέτει ως σήμα κατατεθέν τα φουσκωτά προστατευτικά μαξιλάρια στα πλευρά της, για να αποτρέπονται τα μικροχτυπήματα και οι γρατσουνιές. Σαν γνήσια Citroen προσφέρει εξαιρετική άνεση οδήγησης, ενώ στο εσωτερικό ξεχωρίζουν το οριζόντιο ντιζάιν του κόκπιτ, η απλότητα και η λειτουργικότητα.