Τα 10 κορυφαία μοντέλα της έκθεσης Auto China 2019 στη Σαγκάη

Gazzetta team
Τα 10 κορυφαία μοντέλα της έκθεσης Auto China 2019 στη Σαγκάη
Γνωστές μάρκες αποφεύγουν πλέον να συμμετέχουν στις εκθέσεις αυτοκινήτου της Γενεύης, της Φρανκφούρτης ή του Ντιτρόιτ, όμως στη Σαγκάη επικρατεί το αδιαχώρητο.

Άλλος κόσμος στη Σαγκάη. Στην κινέζικη μεγαλούπολη χτυπά η καρδιά της αυτοκίνησης, καθώς πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες η έκθεση Auto China 2019, η οποία περνούσε πριν λίγα χρόνια στα…αζήτητα. Εφέτος ωστόσο επικρατεί στις αίθουσες της 18ης Auto China το αδιαχώρητο, σε αντίθεση με άλλες διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου, που βλέπουν να συρρικνώνεται συνεχώς ο αριθμός των επισκεπτών και των συμμετεχόντων εταιρειών.

Πρόκειται για μία απολύτως φυσιολογική εξέλιξη, καθώς η Κίνα αποτελεί εδώ και μερικά χρόνια τον μεγαλύτερο παίκτη στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, ενώ ταυτόχρονα προωθεί με εμφατικό τρόπο τις νέες τεχνολογίες και κυρίως την ηλεκτροκίνηση. Στη χώρα του μεταξιού υπάρχουν μάρκες με εξωτικά ονόματα, όπως Hanteng, Oshan, Geely, Wey, Leapmotor, που είναι ουσιαστικά άγνωστες εκτός των συνόρων της Κίνας, ωστόσο λανσάρουν με ρυθμούς πολυβόλου νέα μοντέλα και ιδιαίτερα Crossover και SUV της μικρομεσαίας κατηγορίας και συνήθως με ηλεκτροκινητήρες.

Η συγκεκριμένη τάση οφείλεται στα κίνητρα που παρέχει εδώ και πέντε χρόνια η κινέζικη κυβέρνηση για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και σε έναν ριζοσπαστικό νόμο που ισχύει ήδη από εφέτος. Σύμφωνα με αυτόν, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον το ένα στα δέκα καινούρια αυτοκίνητα, που θα πωλούν οι κατασκευαστές οχημάτων στην Κίνα, είτε αμιγώς ηλεκτροκίνητο είτε Plug-in υβριδικό. Mάλιστα, το συγκεκριμένο ποσοστό θα είναι για του χρόνου 12% επί του συνόλου των πωλήσεων, γι αυτό και στην Κίνα έχουν ταξινομηθεί πάνω από 2,61 εκατομμύρια τέτοια οχήματα.

Η VW αποτελεί μαζί με τους τοπικούς συνεργάτες της, FAW και SAIC τον μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων της Κίνας με μερίδιο αγοράς 14%, καθώς κατέγραψε πέρυσι 4,2 εκατ. πωλήσεις. Αιχμή του δόρατος για τη γερμανική μάρκα είναι τα SUV, μάλιστα η γκάμα της στην Κίνα θα περιλαμβάνει έως το 2020 δώδεκα τέτοια μοντέλα, με τρία από αυτά (VW T-Cross, Teramont X και το ηλεκτρικό πρωτότυπο ID Roomz) να παρουσιάζονται στη Σαγκάη.

Πάντως και οι εγχώριοι κατασκευαστές δεν πηγαίνουν πίσω, αλλά εκθέτουν στην εφετινή Auto China εντυπωσιακά μοντέλα και πρωτότυπα. H Νοvat κάνει την έκπληξη με ένα μοντέλο ξεχωριστού σχεδιασμού με γιγάντιες οθόνες στο εσωτερικό του, η μελέτη Nucleus πραγματεύεται το θέμα της αυτόνομης οδήγησης, το K50 της Qiantu αποτελεί επί της ουσίας το πρώτο κινέζικο supercar παραγωγής και το Zedriv με σιλουέτα Porsche GT3 αποδεικνύει, ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να είναι σπορτίφ και διασκεδαστικό.

Εννοείται, ότι και στη Σαγκάη κυριαρχούν τα SUV, καθώς ένα στα δύο μοντέλα που πωλούνται στην Κίνα, ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία, ενώ η τάση παραμένει ανοδική. Από αυτή τη μόδα δεν ξέφυγε μάλιστα ούτε η Hongqi, η κινέζικη μάρκα πολυτελείας που κατασκευάζει τις κυβερνητικές λιμουζίνες της χώρας. Ετσι παρουσιάζει στην εφετινή Auto China τα SUV HS5 και HS7, με τα οποία υποκλίνεται στις νέες τάσεις της παγκοσμιοποίησης!

Volkswagen T-Cross

Το κόμπακτ SUV της Volkswagen κάνει πρεμιέρα στην κινεζική αγορά. Συγκριτικά με το ευρωπαϊκό μοντέλο, έχει μακρύτερο μεταξόνιο κατά 10 χιλιοστά και ελαφρώς διαφορετικό ντιζάιν στα σημεία, όπως προφυλακτήρες. Οι κινητήρες του είναι οι ίδιο με της Ευρώπης.

Volkswagen Teramont X

Ακόμη ένα SUV για τη Volkswagen, αλλά με σαφώς μεγαλύτερες διαστάσεις. Έχει επτά θέσεις και θυμίζει πάρα πολύ το Atlas, που δεν έρχεται μεν στην Ευρώπη αλλά είναι ένα γνωστό μοντέλο της μάρκας εκτός της Γηραιάς Ηπείρου. Έχει πιο «αθλητικό» παρουσιαστικό με τη χαμηλή γραμμή της οροφής να τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του.

Volkswagen ID. ROOMZZ

Μπορεί να μην του φαίνεται και οι καμπύλες του να κρύβουν τον όγκο του όμως το ID. ROOMZZ είναι ένα ηλεκτρικό SUV με περίπου πέντε μέτρα μήκος. Είναι πρωτότυπο μοντέλο και περιμένουμε ότι θα παρουσιαστεί σε έκδοση παραγωγής για την κινεζική αγορά μέχρι και το 2021, ενώ εμπορικό λανσάρισμα θα γίνει λίγο αργότερα. Θα έχει 306 ίππους, αυτόνομη τεχνολογία και αυτονομία περίπου 450 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Qiantu K50

Ένα supercar από την Κίνα, με επιδόσεις επιπέδου... Porsche και εντυπωσιακή εμφάνιση! Το Qiantu K50 έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν να κινεί τον εμπρός και έναν τον πίσω άξονα. Συνολικά αποδίδει 380 ίππους, 580 Nm ροπής, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα και φτάνει έως και τα 200 χλμ./ώρα που επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός κόφτης. Μπορεί να κάνει πάνω από 370 χλμ με μία φόρτιση.

Zedriv GT3

Η Zedriv εμπνέεται το ντιζάιν της από την Porsche και δεν το κρύβει, ονομάζοντας το μοντέλο της GT3. Το αυτοκίνητο είναι ηλεκτρικό, έχει αυτονομία 260 χιλιόμετρα, ο κινητήρας του αποδίδει 133 ίππους με 175 Nm ροπή και ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα. Η τελική του ταχύτητα είναι 160 χλμ./ώρα και σχεδιαστικά, εκτός από Porsche, μπορεί να μας θυμίζει λίγο και Alpine A110, σε αναλογίες.

Hongqi HS5

Το πολυτελές SUV της Hongqi έχει μήκος που φτάνει τα 4.760 χιλιοστά και μπόλικη τεχνολογία, καθώς εφοδιάζεται με κάθε σύγχρονο στοιχείο εξοπλισμού. Κινείται από ένα βενζινοκίνητο τετρακύλινδρο σύνολο των 2.0 λίτρων που αποδίδει 224 ίππους με τούρμπο και έχει ένα εξάρι αυτόματο σασμάν. Σύντομα, αναμένεται και σε υβριδική εκδοχή.

Hongqi HS7

Το νέο HS7 της Hongqi παρουσιάζεται στην έκθεση της Σαγκάης και μόλις το δεις, αμέσως σου αποτυπώνεται στο μυαλό η τεράστια γρίλια του στο εμπρός του μέρος. Ανταποκρίνεται πλήρως δηλαδή στα γούστα των αγοραστών της Κίνας, που θέλουν επιβλητική μάσκα εμπρός με μπόλικο χρώμιο και σεβαστές διαστάσεις.

Aiways U5

Το νέο U5 της Aiways είναι ένα μοντέλο που τοποθετείται στην κατηγορία των SUV και είναι φυσικά ηλεκτρικό. Έχει αυτονομία 500 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση και σύντομα θα προσφέρεται και στην Ευρώπη, με ένα νέο πλάνο ιδιοκτησίας που θα μοιάζει περισσότερο με leasing. Δεν θα διατίθεται δηλαδή, για παραδοσιακή αγορά από τους πελάτες, πατώντας σε ένα νέο μοτίβο που βλέπουμε συχνά τελευταία.

Xpeng P7

Το αντίπαλο δέος του Tesla Model 3 ελπίζει να φτιάξει η Xpeng, με το νέο P7. Πρόκειται για ένα σεντάν μοντέλο με παραδοσιακές αναλογίες, αναδυόμενες χειρολαβές (όπως και στα Tesla) και ιδιαίτερο ντιζάιν που αποπνέει μια σύγχρονη και θετική αύρα. Για να είναι αντίπαλος του Model 3, είναι φυσικά και ηλεκτροκίνητο, ενώ ο κατασκευαστής εγγυάται αυτονομία 500 χιλιομέτρων.

Wey VV5

Η Wey είναι μια premium κινεζική μάρκα που παρουσιάζει το VV5. Σύντομα σκοπεύει να έρθει και στην Ευρώπη, φιλοδοξώντας να φέρει σε δύσκολη θέση μάρκες όπως η Mercedes-Benz, η Audi και η Jaguar, ενώ μέσα στο 2020 θα ακολουθήσει και ηλεκτροκίνητη έκδοση του πορτοκαλί SUV που βλέπουμε στη φωτογραφία.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!