Το VW Golf γιορτάζει και θυμόμαστε 6 διαφορετικές εκδόσεις του (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
Το VW Golf γιορτάζει και θυμόμαστε 6 διαφορετικές εκδόσεις του (pics)
Το Golf έγινε πριν λίγες ημέρες 45 ετών και με αυτή την αφορμή ανατρέχουμε στο παρελθόν και βλέπουμε έξι από τις καλύτερες στιγμές του.

Στις 29 Μαρτίου του 1974, τα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν πάνω σε ένα μοντέλο που έμελλε να αλλάξει την ιστορία της σύγχρονης αυτοκίνησης. Το Golf πέτυχε πολύ περισσότερο από όσο είχε τολμήσει να φανταστεί ακόμη και το πιο αισιόδοξο στέλεχος της Volkswagen και ήταν ο καλύτερος τρόπος για να αντικαταστήσουν το Beetle!

Ο σκαραβαίος, όντας γερασμένος πλέον έδωσε τη σκυτάλη στο νέο μοντέλο που είχε υδρόψυκτους κινητήρες τοποθετημένους εμπρός και ιδιαίτερα σύγχρονες για την εποχή προδιαγραφές. Από τότε έχει λανσαριστεί σε επτά γενιές συνολικά, ενώ βρισκόμαστε μια ανάσα πριν από την παρουσίαση της όγδοης και έχει καταφέρει να πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο. Με αφορμή τα γενέθλια του μοντέλου, θυμόμαστε μερικές από τις καλύτερες, αλλά και από τις πιο «διαφορετικές» στιγμές του Golf.

Volkswagen Golf GTI Mk1

Το πρώτο Golf GTI δεν θα μπορούσε να μην συμπεριληφθεί ανάμεσα στα καλύτερα Golf. Ήταν η επανάσταση στην γκάμα του μοντέλου με κινητήρα Injection αντί για καρμπιρατέρ και είχε απόδοση 110 ίππων, όπου σε συνδυασμό με το βάρος των περίπου 800 κιλών αλλά και κρίνοντας με τα δεδομένα της εποχής, χάριζαν εξαιρετικές επιδόσεις στο μοντέλο. Ο 1.600άρης κινητήρας είχε σασμάν πέντε σχέσεων (αρχικά τεσσάρων) και με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα, έθεσε νέα δεδομένα στην κατηγορία.

Volkswagen Golf Rallye G60 Mk2

Η δεύτερη γενιά του Golf είχε έκδοση GTI αλλά παρουσιάστηκε και μια ακόμη σπορ εκδοχή του, η Rallye G60. Βγήκε στην παραγωγή για να πάρει ομολογκασιόν και συνολικά κατασκευάστηκαν 5.000 μονάδες! Κάτω από το καπό βρισκόταν ένας βενζινοκινητήρας 1.8 λίτρων με κομπρέσορα, 160 ίππους και 226 Nm ροπής, ενώ συνδυαζόταν με ένα χειροκίνητο σασμάν των πέντε σχέσεων και τετρακίνηση Syncro. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονταν σε 8,7 δευτερόλεπτα, η τελική του ταχύτητα ήταν 216 χλμ./ώρα και φορούσε αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω για αποτελεσματικό φρενάρισμα.

Volkswagen Golf Country Syncro Mk2

Η τετρακίνηση δεν ήταν κάτι νέο στην γκάμα του Volkswagen Golf το 1990 αλλά η έκδοση Country του έδινε και κάποιες σοβαρές εκτός δρόμου ικανότητες. Μπορεί να χαρακτηριστεί σαν προπομπός των σημερινών crossover αλλά αυτό είχε κανονική τετρακίνηση και μπορούσε να φτάσει πολύ μακριά εκτός δρόμου, παρά το παρουσιαστικό που παρέπεμπε σε ένα απλό Golf. Φορούσε κινητήρα 98 ίππων και κατασκευάστηκε σε 7.735 μονάδες καθώς δεν είχε τόση απήχηση τελικά.

Volkswagen Golf R32 Mk4, Mk5

Από την τέταρτη γενιά του Golf η Volkswagen αποφάσισε να φτιάξει τις εκδόσεις R32. Φορούσαν τον ατμοσφαιρικό VR6 κινητήρα με κυβισμό 3.2 λίτρα, που χαρακτηρίζεται από τη μικρή περιεχόμενη γωνία των 15 μοιρών και την ύπαρξη μιας κυλινδροκεφαλής και για τις δύο πλευρές του "V" κινητήρα, οπότε δεν μιλάμε ούτε για V6, ούτε για εξακύλινδρο σε σειρά! Απέδιδε 240 ίππους στο Mk4 και 250 ίππους στο Mk5, συνεπώς έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ δυνατό χάτσμπακ, για τα δεδομένα της εποχής! Και στις δύο περιπτώσεις η ισχύς περνούσε στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης 4Motion της Volkswagen που βασίζεται σε ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη Haldex. Η πορεία του σταμάτησε γιατί ο κινητήρας των 3.2 λίτρων δεν μπορούσε να παραμείνει στην γκάμα και το διαδέχτηκαν οι εκδόσεις R με τα τούρμπο μοτέρ 2.0 λίτρων.

Volkswagen Golf GTI Edition 30 Mk5

Τα τριάντα χρόνια Golf GTI γιορτάστηκαν με αυτή την έκδοση. Η πέμπτη γενιά του Golf GTI ησύχασε τους φίλους της Volkswagen ύστερα από τις όχι τόσο πετυχημένες GTI εκδόσεις του Golf 3 και 4, οπότε με την Edition 30, το Golf GTI Mk5 «απογειώθηκε». Γιόρτασε τα 30 χρόνια της έκδοσης, άρα είχε και 30 ίππους περισσότερους από το στάνταρ GTI, με την ισχύ του τετρακύλινδρου τούρμπο 2.0 TFSI να φτάνει τους 230 ίππους, χάρη στη χρήση διαφορετικής τουρμπίνας (K04 αντί K03s) και νέας χαρτογράφησης.

Volkswagen Golf GTI W12-650

Το W12-650 είναι ένα Golf GTI που -προφανώς- δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή. Πρόκειται για ένα concept car που παρουσιάστηκε στη μεγαλύτερη ετήσια συνάντηση φίλων και ιδιοκτητών των Volkswagen Golf GTI και όλα πάνω του είναι... παρανοϊκά. Πίσω από τους εμπρός επιβάτες δεν συναντάμε δεύτερη σειρά καθισμάτων αλλά έναν κινητήρα-κτήνος με δώδεκα κυλίνδρους σε διάταξη W. Ο κυβισμός του είναι 6.0 λίτρων, υπάρχουν δύο τούρμπο, αποδίδει 650 ίππους και 750 Nm ροπής και εκτοξεύει το πρησμένο Golf στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 325 χλμ./ώρα και ένα αυτόματο σασμάν των έξι σχέσεων στέλνει την τεράστια ισχύ στον πίσω άξονα!

Εμφανισιακά φαίνεται σαν ένα Golf 5 που κατάπιε όλα τα στεροειδή του πλανήτη και τα φουσκώματα είναι αναγκαία ώστε να διαχειριστεί τη δύναμή του. Οι εισαγωγές αέρα στο πλάι οδηγούν ψύξη στο μοτέρ και οι ζάντες έχουν ελαστικά φάρδους 235 χιλιοστών εμπρός και 295 χιλιοστών πίσω, μπας και πατήσει ποτέ κάτω! Μια άλλη ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια, είναι η ανθρακονημάτινη οροφή που εξοικονομεί βάρος και οδηγεί αέρα στην «καμουφλαρισμένη» αεροτομή που σχηματίζεται πιο πίσω. Στο εσωτερικό συναντάμε αγωνιστικού τύπου διακόπτες, μπάκετ καθίσματα, επενδύσεις από αλκαντάρα αλλά ξεχάστε τον κλιματισμό και τέτοιου είδους ευκολίες γενικότερα. Πάντως, αν παρατηρήσετε στο μοχλό των φλας, θα δείτε ότι υπάρχει... Cruise Control! Η άνεση στο ταξίδι, είναι απαραίτητη...

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!