H FIAT ευχάριστη έκπληξη στο Σαλόνι της Γενεύης (pics & vid)

H FIAT ευχάριστη έκπληξη στο Σαλόνι της Γενεύης (pics & vid)

H FIAT ευχάριστη έκπληξη στο Σαλόνι της Γενεύης (pics & vid)

Ο όμιλος FiatChrysler στρέφεται πλέον δυναμικά προς την ηλεκτροκίνηση, ενώ για πρώτη φορά μετά από χρόνια παρουσίασε και πάλι η FIAT ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πρωτότυπο με την ονομασία Centoventi.

Ο ιταλοαμερικανικός όμιλος της FCA (FIAT – Chrysler Automobiles) ήταν ο μόνος, που δεν είχε ανοίξει τα χαρτιά του πριν το εφετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Ωστόσο επεφύλαξε πολλές και σημαντικές εκπλήξεις στους επισκέπτες της ελβετικής έκθεσης, που συνοψίζονταν σε τέσσερις παγκόσμιες πρεμιέρες των εταιρειών Alfa Romeo, FIAT και Jeep. Την παράσταση έκλεψε αναμφίβολα το πρωτότυπο ενός ηλεκτροκίνητου μίνι με την ονομασία Centoventi, αλλά και η Alfa Romeo Tonale, που αποτελεί προπομπό του επόμενου SUV της μάρκας. Σε αυτά θα προσθέσουμε και τις υβριδικές εκδόσεις των δημοφιλών Jeep Renegade και Compass, οι οποίες θα λανσαριστούν το 2020 στην αγορά!

Το Centoventi παρουσιάστηκε στη Γενεύη με την ευκαιρία συμπλήρωσης 120 ετών «ζωής» της FIAT και η θερμή υποδοχή του από τους επισκέπτες και τον Ειδικό Τύπο αύξησε αισθητά τις πιθανότητες, να εξελιχθεί όντως σε μοντέλο παραγωγής και να κυκλοφορήσει κανονικά στους δημόσιους δρόμους. Το τετραγωνισμένο σχήμα του ηλεκτροκίνητου μίνι δείχνει πολύ ελκυστικό και θα μπορούσε να σημαίνει, ότι το Centoventi προορίζεται για το ηλεκτρικό Panda της επόμενης γενιάς.

Το πιο καινοτόμο στοιχείο του λιλιπούτειου πρωτότυπου δεν είναι ο ηλεκτροκινητήρας του, αλλά το «χτίσιμό του», που θυμίζει τη συναρμολόγηση ενός παζλ. Κατ’ αρχάς το αυτοκίνητο θα παράγεται μόνον σε ένα χρώμα και οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν από εκεί και μετά ανάμεσα σε τέσσερις διαφορετικές οροφές, προφυλακτήρες, τάσια τροχών και προστατευτικά, δίνοντας στο ιταλικό μοντέλο την προσωπική τους νότα. Όμως και στο εσωτερικό προβλέπονται πολυάριθμες δυνατότητες εξατομίκευσης χάρη σε ένα καινοτόμο σύστημα πανεύκολης τοποθέτησης επιμέρους στοιχείων, όπως π.χ. των ηχείων, των θηκών για τα ποτά, κλπ., σε διαφορετικά σημεία του σαλονιού. Μάλιστα η FIAT έχει κατοχυρώσει τη συγκεκριμένη πατέντα στις διεθνείς Αρχές προστασίας ευρεσιτεχνιών.

Τη λογική του παζλ ακολουθεί ακόμη και η μπαταρία, που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα μπροστινά καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού και μπορεί να επεκταθεί με τρία πρόσθετα στοιχεία, ώστε να αυξηθεί η αυτονομία του καινοτόμου μίνι από τα 100 στα 400 χιλιόμετρα. Μάλιστα στην τελευταία περίπτωση –και με δεδομένη την κίνηση του Centoventi κυρίως στην πόλη- θα απαιτείται φόρτιση των μπαταριών του μόνον γύρω στις τρεις φορές τον μήνα.