ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

Το αυτοκίνητο των 482 χλμ./ώρα ήρθε από την Koenigsegg (pics & vid)

Το αυτοκίνητο των 482 χλμ./ώρα ήρθε από την Koenigsegg (pics & vid)

Το αυτοκίνητο των 482 χλμ./ώρα ήρθε από την Koenigsegg (pics & vid)

1.600 ίπποι, 1.500 Nm ροπής με τα 1.000 Nm να είναι διαθέσιμα από τις 2.700 σ.α.λ. έως και τις 6.170 σ.α.λ., αυτόματο σασμάν εννέα σχέσεων με επτά συμπλέκτες και πολλά ακόμη συνθέτουν το πιο «σοκαριστικό» hypercar που έχουμε δει μέχρι σήμερα.   

Ο Κρίστιαν Φον Κόνιγκσεγκ είναι ο CEO της Koenigsegg και πάντα γίνεται θέμα συζήτησης με τις ριζοσπαστικές του ιδέες, αλλά και τις προχωρημένες λύσεις που περνά στην παραγωγή με τα αυτοκίνητά του. Το νέο Jesko είναι το πιο πρόσφατο δημιούργημα της Koenigsegg. Πήρε το όνομά του από τον πατέρα του Κρίστιαν και είναι ένα από τα πιο ικανά τετράτροχα στον πλανήτη. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε ότι ο V8 κινητήρας του των 5.0 λίτρων έχει δύο τούρμπο και απόδοση 1.600 ίππων, όμως πραγματικά αυτό είναι το λιγότερο. 

Η μηχανολογική αρτιότητα ξεκινά από τον τρόπο που γυρίζουν οι δύο τουρμπίνες του μοτέρ, ο οποίος δεν είναι ο παραδοσιακός με τα καυσαέρια του κινητήρα. Υπάρχει ένα ντεπόζιτο αέρος είκοσι λίτρων, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, όπου ένας ηλεκτρικός κομπρέσορας πρεσάρει αέρα κατευθείαν στα τούρμπο κρατώντας τα πάντα «φουσκωμένα», πριν τα καυσαέρια γίνουν όσα χρειάζονται ώστε να σηκωθεί κανονικά η πίεσή τους! Οπότε, η υστέρηση που χαρακτηρίζει τους τούρμπο κινητήρες δεν έχει θέση εδώ και το πάτημα του γκαζιού βρίσκει πάντοτε τις τουρμπίνες ετοιμοπόλεμες! Η ροπή των 1.500 Nm, είναι επίσης εντυπωσιακή, πιο εντυπωσιακό όμως είναι το γεγονός ότι στο διάγραμμα ισχύος τα 1.000 Nm είναι διαθέσιμα από τις 2.700 στροφές ανά λεπτό έως και τις 6.170 στροφές ανά λεπτό! 

Η επιτάχυνση δηλαδή, σπάει σβέρκους και το πετάλι του γκαζιού είναι μια πραγματική σκανδάλη σε όποιο σημείο και αν βρίσκεται η βελόνα του στροφόμετρου. Να τονίσουμε ότι τα παραπάνω νούμερα αποδίδονται με καύσιμο E85. Αν χρησιμοποιείτε 95άρα βενζίνη πρατηρίου αποδίδει... μόλις 1.280 ίππους. Σε άλλα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σημειώστε το LST, εκ του Light Speed Transmission. 

Όπως λέει και το όνομά του, η ταχύτητα αυτού του κιβωτίου αγγίζει την... ταχύτητα φωτός. Αν τα διπλοσύμπλεκτα κιβώτια μας φαίνονται γρήγορα, αυτό έχει επτά συμπλέκτες να εναλλάσσουν τις εννέα ταχύτητες του σασμάν και η απουσία των συγχρονιζέ επιτρέπουν τις ακαριαίες αλλαγές με τέρμα γκάζι, γλιτώνοντας αρκετά χιλιοστά του δευτερολέπτου απώλειας επιτάχυνσης. Το κιβώτιο μπορεί να κατεβάσει από 7η σε 4η, για παράδειγμα, αμέσως, στην ίδια ταχύτητα που θα κατέβαζε από 5η σε 4η. 

Ζυγίζει μόλις 90 κιλά με όλα του τα εξαρτήματα (συμπλέκτες υγρού τύπου, βολάν, βαλβολίνες, μίζα και αντλίες λαδιού), βάρος σημαντικά χαμηλότερο από οποιοδήποτε διπλοσύμπλεκτο σασμάν της αγοράς και έχει εξελιχθεί από την ίδια την Koenigsegg. Εκτός του σασμάν, αλλά και του κινητήρα η Koenigsegg έκανε τα μαγικά της και στο στήσιμο του Jesko. Η ανάρτηση προέρχεται παραδοσιακά από την Ohlins και έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε το πίσω μέρος να κρατά την ίδια απόσταση από το έδαφος ακόμη και σε φάση πλήρους επιτάχυνσης. 

Υπάρχει τεχνολογία τετραδιεύθυνσης για καλύτερη συμπεριφορά στην οριακή οδήγηση και οι τροχοί των 20 ιντσών εμπρός και 21 ιντσών πίσω να ζυγίζουν μόλις 5,9 και 7,7 κιλά αντίστοιχα, ελαχιστοποιώντας τη μη αναρτώμενη μάζα. Τα τεράστια σπόιλερ, βοηθούν στην παραγωγή κάθετης δύναμης με έως και 800 κιλά πίεσης του αυτοκινήτου προς το έδαφος στα 250 χλμ./ώρα, 1.000 κιλά στα 275 χλμ./ώρα και 1.400 κιλά στην τελική του ταχύτητα. Αργότερα θα παρουσιαστεί και μια έκδοση που θα έχει μικρότερες αεροτομές και μικρότερη αντίσταση στον αέρα και θα μπορεί να φτάσει τα 482 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, κάτι που αυτή η έκδοση δεν μπορεί να επιτύχει λόγω των αεροτομών. Η Koenigsegg θα κατασκευάσει μόλις 125 Jesko, με ρυθμό παραγωγής περίπου 40 με 50 αυτοκίνητα το χρόνο. Η τιμή του θα ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια δολάρια.