«Ακτινογραφούμε» το νέο Renault Clio (pics & vid)

Gazzetta team
«Ακτινογραφούμε» το νέο Renault Clio (pics & vid)
To Clio πέμπτης γενιάς εντυπωσιάζει με το ποιοτικό άλμα στο ευρύχωρο εσωτερικό του και με τις προηγμένες τεχνολογίες του, ενώ εξωτερικά μοιάζει πλέον με το Megane.

Το νέο Renault Clio έχει αλλάξει εντυπωσιακά σε σχέση με το προηγούμενο, αν και ακολουθεί τη λογική της σχεδιαστικής μετεξέλιξης στο εξωτερικό του. Ετσι δεν διαφοροποιείται δραστικά, όσον αφορά στο ντιζάιν του, από το μοντέλο που θα αντικαταστήσει το φθινόπωρο και οι όποιες αισθητικές αλλαγές του έγιναν στοχευμένα και συγκρατημένα. Στη μάσκα εντοπίζονται κυρίως στους ελαφρά στενότερους προβολείς, στα φώτα πορείας σε σχήμα δρεπανιού και στο ελαφρύ φούσκωμα του καπό του κινητήρα. Να σημειώσουμε, ότι οι προβολείς είναι ακόμη και στη βασική έκδοση τεχνολογίας LED και συγγενεύουν αισθητικά με εκείνους του Megane.

Οι πίσω πόρτες έχουν χωνευτές λαβές στα κολονάκια, όπως γίνεται πλέον με αρκετά σύγχρονα μοντέλα, ενώ και το μπουτόν πίεσης για το άνοιγμα του χώρου αποσκευών έχει μεταφερθεί χαμηλότερα και ακριβώς πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας. Το μήκος του αμαξώματος έχει μειωθεί κατά 1,2 εκατοστά σε σχέση με το Clio τέταρτης γενιάς και ανέρχεται σε 4,05 μέτρα, ωστόσο η Renault υπόσχεται μεγαλύτερη άνεση στο σαλόνι του νέου μοντέλου της λόγω καλύτερης αξιοποίησης των εσωτερικών διαστάσεων. Αυτό επιβεβαιώνεται εύγλωττα στην περίπτωση του πορτ – μπαγκάζ, που προσφέρει 391 λίτρα χωρητικότητα, διευρύνεται χάρη στα διαιρούμενα πίσω καθίσματα και θα το ζήλευαν ακόμη και μοντέλα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας.

Όσο διακριτικές είναι ωστόσο οι διαφοροποιήσεις στο εξωτερικό του αμαξώματος, άλλο τόσο κοσμογονικές είναι στο εσωτερικό του Renault Clio πέμπτης γενιάς. Αυτό αφορά όλα τα επιμέρους σημεία, την ποιότητα, το φινίρισμα, αλλά και τη συνολική εικόνα του γαλλικού super mini με κύριο σημείο αναφοράς τη μεγάλη οθόνη αφής των 9,3 ιντσών στην κεντρική κονσόλα (7 ιντσών στις βασικές εκδόσεις). Μάλιστα ο χειρισμός του νέου συστήματος πολυμέσων Easy Link, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τις Bosch, Google και Τom Tom, είναι παρόμοιος με εκείνον ενός Smartphone, καθώς στην οθόνη του μπορούν να ανοιχτούν έως και επτά διαφορετικά παράθυρα. Οι λειτουργίες περιλαμβάνουν από το κλασικό ηχοσύστημα και τις τηλεφωνικές επαφές του χρήστη έως την ενημέρωση για τις τιμές των καυσίμων στα διάφορα κοντινά βενζινάδικα.

Ακριβώς κάτω από την οθόνη βρίσκονται οκτώ διακόπτες για τη ρύθμιση διάφορων λειτουργιών, όπως την απενεργοποίηση του συστήματος Start and Stop, των φώτων αλάρμ, των θερμαινόμενων καθισμάτων του οδηγού και του συνοδηγού, κλπ. Ο κλιματισμός ρυθμίζεται από τρεις κλασικούς περιστροφικούς διακόπτες και τέσσερα μπουτόν, ενώ ακόμη χαμηλότερα συναντούμε τον αναπτήρα, δύο θυρίδες USB και μία Aux-In.

Ο οδηγός απολαμβάνει μπροστά του ένα κόκπιτ, που εκπροσωπεί επάξια τη νέα ψηφιακή εποχή και διαθέτει για πρώτη φορά και σύστημα αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας. Η οθόνη του πίνακα οργάνων με διάμετρο έως δέκα ιντσών μπορεί να προβάλλει ό,τι επιθυμεί ο οδηγός, διαθέτει υψηλή υψηλή ανάλυση, σωστά κοντράστ και προσφέρει καταπληκτική ευκρίνεια, ώστε να είναι όλα τα δεδομένα απολύτως ευανάγνωστα. Εννοείται, ότι στη διάθεση του οδηγού βρίσκονται όλες οι πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου και για τη λειτουργία των συστημάτων υποστήριξής του.

Τα μπροστινά καθίσματα του νέου Renault Clio μοιάζουν φτιαγμένα για ξεκούραστες διαδρομές, ακόμη και αν διαρκούν αρκετές ώρες. Οι επιφάνειές τους είναι μεγάλες και σωστά σχεδιασμένες, ο αέρας για τα κεφάλια επαρκεί ακόμη και για δίμετρα άτομα, ενώ οι ρυθμίσεις γίνονται αποκλειστικά χειροκίνητα. Εξαιρετικής ποιότητας και ευχάριστης αφής είναι τα μαλακά υλικά στα σημεία, με τα οποία έρχονται σε επαφή ο οδηγός και ο συνοδηγός, ενώ προβλέπεται πλήθος μικροαποθηκευτικών χώρων, αλλά και θήκη στην πόρτα για πλαστικά μπουκάλια έως 1,5 λίτρων! Στο πίσω μέρος τα πράγματα είναι προφανώς πιο περιορισμένα, καθώς μιλάμε για έναν γνήσιο εκπρόσωπο της κατηγορίας super mini. Ακόμη και έτσι όμως, βολεύονται έως τρεις επιβάτες με αρκετά ψηλό σωματότυπο, αρκεί να πρόκειται για σύντομες μετακινήσεις και όχι για πολύωρα ταξίδια, καθώς έχει αυξηθεί το διαθέσιμο μήκος για τα πόδια και τα γόνατα κατά 2,5 εκατοστά.

Πληθώρα συστημάτων ασφαλείας θωρακίζει οδηγό και επιβάτες. Το νέο Clio εφοδιάζεται –μεταξύ άλλων- με σύστημα αυτόματης επιβράδυνσης μπροστά από εμπόδια, αναγνωρίζει τα σήματα κυκλοφορίας, προειδοποιεί για ενδεχόμενες αποκλίσεις εκτός ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας και διαθέτει σύστημα προειδοποίησης για τη νεκρή γωνία. Μάλιστα, οι αυτόματες εκδόσεις διατηρούν αυτόματα τις αναγκαίες αποστάσεις ασφαλείας και κινούνται αυτόνομα σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, όπως π.χ. σε κυκλοφοριακό μποτιλιάρισμα. Επίσης, ο οδηγός υποστηρίζεται στο παρκάρισμα από μία κάμερα οπισθοπορείας 360 μοιρών.

Το Clio πέμπτης γενιάς εγκαινιάζει τη νέα πλατφόρμα CMF-8 της Renault, η οποία ζυγίζει 50 κιλά λιγότερο, επιτρέπει ρομποτικές λειτουργίες και προσφέρεται για ηλεκτροκίνηση. Το φθινόπωρο αναμένεται το γαλλικό μοντελάκι με μία γκάμα τριών βενζινοκινητήρων και ενός πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων με 85 ή 115 ίππους. Στους κινητήρες βενζίνης έχουμε έναν ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο χωρητικότητας ενός λίτρου με 65 ή 75 άλογα, έναν επίσης τρικύλινδρο «χιλιάρη», αλλά Turbo, με 100 ίππους και έναν τετρακύλινδρο Turbo 1,3 λίτρων με 130 ίππους σε συνδυασμό με επτατάχυτο αυτόματο σαζμάν τύπου διπλού συμπλέκτη. Το 2020 αναμένεται να κυκλοφορήσει η έκδοση E-Tech με ήπια υβριδική τεχνολογία και έναν ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα, που αποδίδουν συνδυαστικά 130 ίππους.

Για τιμές, δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο, οπότε υπομονή μέχρι το επόμενο φθινόπωρο, οπότε θα υποδεχθούμε το νέο Clio στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!