Τα 5 πιο περίεργα τιμόνια αυτοκινήτων που έχουμε δει! (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
Τα 5 πιο περίεργα τιμόνια αυτοκινήτων που έχουμε δει! (pics)
Ένα όμορφο τιμόνι είναι βασικό στοιχείο για ένα ωραίο εσωτερικό, πολλές φορές όμως οι κατασκευαστές προχωρούν σε πολύ ιδιαίτερες λύσεις.

Ένας οδηγός εκτιμά πολύ το τιμόνι που κρατά στα χέρια του, ασχέτως αν ανήκει σε ένα φθηνό μοντέλο πόλης ή ένα εστιασμένο σπορ αυτοκίνητο. Υπάρχουν τα συμβατικά, τα flat bottom, με δερμάτινη επένδυση ή με αλκαντάρα, όμως όλα λίγο-πολύ μοιάζουν μεταξύ τους. Μέχρι σήμερα όμως, έχουμε δει και κάποια τιμόνια πολύ ξεχωριστά, τόσο που αξίζουν να τα θυμηθούμε ακόμη μια φορά.

Άλλα εξυπηρετούν κάποιο σκοπό, άλλα όχι, όμως όλα είναι όμορφα με το δικό τους τρόπο! Να σημειώσουμε, ότι επιλέξαμε αποκλειστικά τιμόνια εργοστασιακής τοποθέτησης και όχι κάποιο aftermarket ή ιδιαίτερης μετατροπής, ενώ αποκλείσαμε τα φουτουριστικά πρωτότυπα καθώς σε αυτά, συναντάμε πολλές φορές «περίεργα» τιμόνια που δεν φτάνουν στην παραγωγή. Οπότε τα μοντέλα που ακολουθούν, είναι παραγωγής, είτε κανονικής, είτε περιορισμένης.

Citroen DS

Στην Ελλάδα γνωστό ως ο «βάτραχος», η DS ήταν ένα πολύ καινοτόμο αυτοκίνητο για την εποχή του που σημάδεψε μια ολόκληρη γενιά μοντέλων. Ένα από τα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα ήταν το μονόμπρατσο τιμόνι της και η πολύ λεπτή στεφάνη, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μπορεί να δει πολύ καθαρά τον πίνακα οργάνων χωρίς να εμποδίζει τίποτα τα μάτια του.

Citroen C4

Όταν παρουσιάστηκε η πρώτη C4, ως αντικαταστάτης της Xsara, όλα τα μάτια έπεσαν πάνω στο τιμόνι της. Φαινομενικά, είναι ένα συμβατικό πολυλειτουργικό τιμόνι, όμως στην πραγματικότητα το κέντρο του παραμένει σταθερό και γυρίζει μόνο το βολάν γύρω του. Η Citroen τότε, έλεγε ότι εξυπηρετεί τον οδηγό για να μην «ψάχνει» τα κουμπιά και να παραμένουν πάντα στην ίδια θέση. Κάποιοι το βολεύτηκαν, κάποιοι όχι.

Mercedes-AMG One

Το νέο hypercar της Mercedes-AMG είναι μια Formula 1 με δυνατότητα κυκλοφορίας στο δρόμο. Έχει κινητήρα τούρμπο V6 των 1.6 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα, ακριβώς όπως το μονοθέσιο του Λιούις Χάμιλτον, ενώ και το τιμόνι του έρχεται απευθείας από τις πίστες! Η διαφορά συγκριτικά με το τιμόνι του αγωνιστικού μονοθεσίου είναι ότι στο One, υπάρχει και ένας αερόσακος στο κέντρο, εκτός των πολλών λειτουργιών.

Spyker C8 Spyder

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 η Spyker, εταιρεία παραγωγής ιδιαίτερων αυτοκινήτων από τη Δανία παρουσίασε το C8 Spyder. Ανάμεσα στα αρκετά σημεία του που ξεχώριζαν, ήταν και το τιμόνι του, όπου είχε τέσσερα μπράτσα που έπιαναν στη στεφάνη, προσομοιώνοντας έλικα αεροπλάνου. Αν κάτι σας φαίνεται ότι... λείπει, αυτός είναι ο αερόσακος. Το στρογγυλό σημείο στο κέντρο, απλώς ενεργοποιεί την κόρνα.

Subaru XT

H Subaru γενικότερα αποφεύγει τις σχεδιαστικές καινοτομίες όμως στο XT «ξέχασε» αυτή της την αρχή και εκτός της πολύ αεροδυναμικής και ιδιαίτερης εξωτερικής του σχεδίασης, το εφοδίασε και με ένα τιμόνι που... μας έχει μείνει. Το κεντρικό οριζόντιο μπράτσο δεν φτάνει μέχρι την άλλη πλευρά και «κόβει» απότομα προς τα κάτω, σχηματίζοντας (με λίγη φαντασία) ένα ασύμμετρο πιστόλι.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!