Επίσημη αποκάλυψη για την ολοκαίνουργια Toyota Supra! (pics & vid)

Πέτρος Σηφαλάκης
Επίσημη αποκάλυψη για την ολοκαίνουργια Toyota Supra! (pics & vid)
Το θρυλικό όνομα Supra επιστρέφει και επίσημα στην γκάμα της Toyota, με την ιαπωνική φίρμα να μας αποκαλύπτει λεπτομερώς το νέο της μοντέλο.

Οι φίλοι της αυτοκίνησης έχουν έναν ακόμη λόγο για να χαίρονται το 2019, αφού ένα από τα πιο διάσημα ονόματα μοντέλων επιστρέφει στην αγορά! Πρόκειται για τη νέα Toyota Supra, ένα κουπέ με ιστορία πίσω του, που εμφανίζεται μετά από πολλά χρόνια. Έχουν περάσει περίπου 25 χρόνια από τη λήξη παραγωγής της τέταρτης και πιο αναγνωρίσιμης γενιάς της, οπότε η πέμπτη γενιά θα έπρεπε να ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις των αγοραστών.

Εμφανισιακά, δεν θυμίζει τίποτε άλλο που κυκλοφορεί στους δρόμους και έχει ένα σπορ ντιζάιν με τη γνωστή, ιδιαίτερη οπτική των Ιαπώνων. Έχει αρκετά στοιχεία από το εντυπωσιακό πρωτότυπο FT-1 Concept και τόσο εμπρός, όσο και πίσω, δείχνει μυώδης και... απειλητική. Η Toyota ακολούθησε μια «παραδοσιακή» λύση για ένα σπορ αυτοκίνητο, σε ο,τι αφορά τη διάταξη των μηχανικών μερών. Ένας εξακύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 3.0 λίτρων έχει τοποθετηθεί κάτω από το εμπρός καπό, με τη μετάδοση της κίνησης να γίνεται στον πίσω άξονα.

Η απόδοση του κορυφαίου κινητήρα είναι 340 ίπποι και 500 Nm ροπής, με τα νούμερα αυτά να εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα! Το σασμάν είναι ένα αυτόματο των οκτώ σχέσεων και υπάρχει και μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, που μπορεί να κλειδώσει σε ποσοστό έως και 100%! Η Toyota, έδωσε την απαιτούμενη προσοχή στην οδική συμπεριφορά της Supra και για αρχή, «θωράκισε» το αμάξωμα με ένα κορυφαίο ποσοστό ακαμψίας.

Υποπλαίσια, βάσεις ανάρτησης και όλα τα μέρη στο μπροστινό σύστημα έχουν εξελιχθεί με γνώμονα την απόλυτα σπορ οδική συμπεριφορά, ενώ υπάρχουν πολλές «λεπτομέρειες» που συνθέτουν ένα κορυφαίο σύνολο. Για παράδειγμα, η κατανομή του βάρους είναι στο τέλειο ποσοστό του 50:50 ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα, το μοτέρ έχει τραβηχτεί όσο πίσω γινόταν, ώστε να έρθει πίσω από τον εμπρός άξονα και να βοηθήσει στην ισορροπία του αυτοκινήτου και το τελικό αποτέλεσμα, είναι καλύτερο και από τη GT86 σύμφωνα με την ίδια τη φίρμα, ένα μοντέλο που φημίζεται για αυτό του το χαρακτηριστικό και έχει και επίπεδο (boxer) κινητήρα!

Το τιμόνι της Supra έχει μια ειδικά εξελιγμένη, σχεδόν αγωνιστική κρεμαγιέρα με κοντό βήμα και μεγάλη ακρίβεια στο σημείο που σημαδεύει ο οδηγός και για επιπλέον ευχρηστία, εκτός της οδηγικής απόλαυσης, υπάρχουν δύο διαφορετικά προγράμματα επιλογής της υποβοήθησης, το Comfort και το Sport. Η σύγχρονη πλευρά της αυτοκίνησης όμως δεν θα μπορούσε να λείπει, σε ένα από τα πιο «σημαντικά» μοντέλα του 2019.

Η Toyota έχει εξελίξει πρόγραμμα Launch Control για κορυφαίες επιταχύνσεις από στάση και αν επιλεγεί το Sport από τα προγράμματα οδήγησης, τα αμορτισέρ «σφίγγουν», το διαφορικό πίσω αναλαμβάνει δράση, η ταχύτητα των αλλαγών στο σασμάν αυξάνεται και ο ήχος των εξατμίσεων αγριεύει! Οι πιο «ψαγμένοι» οδηγοί θα εκτιμήσουν τις φαρδιές 19άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά Michelin Pilot Super Sport ελαστικά, τα τετραπίστονα φρένα της Brembo στον εμπρός άξονα και την παραδοσιακή για πισωκίνητο κουπέ διάταξη της ανάρτησης με γόνατα McPherson εμπρός και πέντε συνδέσμους πίσω. Στο εσωτερικό πάντως, φαίνεται η... συνεργασία της Toyota με τη BMW.

Το αντίστοιχο μοντέλο της γερμανικής φίρμας είναι η κάμπριο Z4 και τα σημεία που βλέπεις τη συγγένεια είναι στα πλήκτρα του πολυλειτουργικού τιμονιού, στην οθόνη πολυμέσων στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, στον επιλογέα του αυτόματου σασμάν και τα χειριστήρια του κλιματισμού χαμηλότερα. Τα τελευταία, μόνο αρνητικά δεν μπορούν να είναι αφού γνωρίζουμε την προσοχή στη λεπτομέρεια και την ποιότητα που χαρακτηρίζουν όλες τις BMW. Από την άλλη ο σχεδιασμός της καμπίνας έχει Toyota υπογραφή και η γενικότερη εμφάνιση είναι λιτή και λειτουργική.

Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτό βοηθά τον οδηγό στο να συγκεντρωθεί στην οδήγηση, καθώς αυτό είναι το highlight του αυτοκινήτου και όχι το σύστημα πολυμέσων ή η ποιότητα των πλαστικών! Πάντως δεν λείπουν και όμορφα σύγχρονα στοιχεία, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τα εντυπωσιακά γραφικά. Το πρώτο έτος παραγωγής της νέας Supra θα καλυφθεί με 900 αυτοκίνητα συνολικής παραγωγής. Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Magna Steyr στο Γκραζ της Αυστρίας και με το λανσάρισμά της, θα έρθει και μια έκδοση ονόματι A90 Edition που θα παραχθεί σε μόλις 90 μονάδες για όλη την Ευρώπη!

Με την A90 Edition θα δούμε και ένα ειδικό γκρι ματ χρώμα, ενώ οι υπόλοιπες Supra θα είναι διαθέσιμες σε οκτώ διαφορετικά χρώματα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η εξέλιξη της νέας Supra έγινε από το αγωνιστικό τμήμα της Toyota Gazoo Racing και πέρασαν πολλές ώρες στο Νίρμπουργκρινγκ, αλλά και άλλους δρόμους της Γερμανίας ώστε να εξασφαλιστεί ότι το αυτοκίνητο θα είναι κορυφαίο οδηγικά. Η σημασία της Supra για την Toyota σφραγίζεται και από το γεγονός ότι ο πρόεδρος της μάρκας, Akio Toyoda, οδηγούσε ο ίδιος τα πρωτότυπα στο Νίρμπουργκρινγκ και περίμενε να δει το τέλειο ώστε να δώσει το τελικό ΟΚ και να περάσει στην παραγωγή!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!