Tα 7 πιο καυτά μοντέλα Ford RS (pics)

Gazzetta team
Tα 7 πιο καυτά μοντέλα Ford RS (pics)
H Ford Eυρώπης λανσάρισε πριν 50 χρόνια το πρώτο σπορ μοντέλο RS. Μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει 27 διαφορετικά μοντέλα RS, από τα οποία παρουσιάζουμε τα 7 εκρηκτικότερα.

Πριν μισό αιώνα λανσάρισε η Ford Ευρώπης το πρώτο μοντέλο της με την επωνυμία RS. Το παρθενικό «Rallye Sport» βασιζόταν σε ένα μαζικό μοντέλο της Ford, το 15Μ, εφοδιαζόταν με κινητήρα 1,7 λίτρων και απέδιδε από 50 έως 70 ίππους. Από τότε κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι και το λογότυπο ‘’RS’’ έγινε σταδιακά αντικείμενο πόθου για κάθε φίλο των σπορ μοντέλων σε σχετικά προσιτές τιμές.

Μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει 27 διαφορετικά μοντέλα Ford RS σε όλες τις εκδοχές. Με κινητήρα εμπρός ή στο κέντρο, με κίνηση στους μπροστινούς ή στους πίσω τροχούς, με τέσσερις ή έξι κυλίνδρους, ατμοσφαιρικοί ή υπερτροφοδοτούμενοι. Ορισμένα τέτοια μοντέλα έγραψαν ιστορία στους αγώνες και κατέκτησαν πρωταθλήματα στα μηχανοκίνητα σπορ, πολλά από αυτά εξελίχθηκαν και σε εμπορικές επιτυχίες. Αξίζει λοιπόν τον κόπο, να επιλέξουμε επτά κορυφαία Ford RS, που ανήκαν στις πιο καυτές παρουσίες της εποχής τους.

1. Ford RS 200

Το RS200 αποτελεί ένα πολύ σπάνιο αυτοκίνητο, καθώς κατασκευάστηκαν συνολικά μόλις 140 τέτοια μοντέλα. Το τετρακίνητο αυτοκίνητο με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων και τους 250 ίππους χρησίμευσε το 1985 ως βάση του αγωνιστικού μοντέλου, που έγραψε ιστορία στο Group B του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι.

2. Ford Sierra RS Cosworth

Η γιγαντιαία πίσω αεροτομή αποτελούσε σήμα κατατεθέν του Sierra RS Cosworth του 1986, που ξεχώριζε σαν τη μύγα μέσα στο γάλα. Το πισωκίνητο μοντέλο των 205 ίππων με τον δίλιτρο, τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα έσπερνε στην εποχή του τον φόβο σε αυτοκίνητα, όπως η BMW M3 και η παρέα της.

3. Ford Escort RS Cosworth

Με ελαφρά μικρότερη αεροτομή, αλλά εξίσου εκρηκτικό χαρακτήρα, παρουσίαστηκε το 1991 το κόμπακτ Ford Escort RS Cosworth. Το τετρακίνητο αυτοκίνητο εφοδιαζόταν με δίλιτρο τούρμπο κινητήρα και παραμένει ακόμη και σήμερα δημοφιλές μεταξύ των βελτιωτών και οδηγών αγώνων.

4. Ford Capri 2600 RS

Eννοείται, ότι το 1970 απέκτησε και το δημοφιλές coupe της Ford μία ακόμη πιο σπορ έκδοση. Το πισωκίνητο Capri 2600 RS απέδιδε 150 ίππους χάρη σε έναν V6 κινητήρα 2,6 λίτρων και διέθετε 50 χιλιοστά χαμηλωμένο αμάξωμα, αεροδυναμικές ποδιές και σπορ αμορτισέρ της Bilstein.

5. Ford Fiesta RS 1800

Η Ford έδωσε τη δεκαετία του 80 το…χρίσμα του RS και στο μικρό Fiesta. Αρχικά κυκλοφόρησε μία σπορ έκδοση με τούρμπο κινητήρα 1,6 λίτρων και το 1992 αντικαταστάθηκε από την RS 1800 με μοτέρ 1,8 λίτρων και 130 άλογα.

6. Ford Sierra II RS Cosworth 4X4

H τρίτη γενιά του Sierra RS Cosworth προοριζόταν να κυριαρχήσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, γι αυτό και εφοδιαζόταν με τετρακίνηση. Ο δίλιτρος τούρμπο κινητήρας της απέδιδε 220 ίππους, ωστόσο το πεντάθυρο μοντέλο δεν κατάφερε ποτέ να αφήσει το στίγμα του στους αγώνες.

7. Ford Focus RS

To νεότερο μέλος της οικογένειας Ford RS ενθουσιάζει τους φίλους του από το 2015. Το Focus RS αποτελεί ταυτόχρονα το δυνατότερο μοντέλο της Ford με την επωνυμία «Rallye Sport» χάρη σε έναν τετρακύλινδρο τούρμπο 2,3 λίτρων με 350 ίππους ισχύ. Η παραγωγή του ολοκληρώθηκε τον προηγούμενο Απρίλιο, ενώ δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, αν θα υπάρξει στο μέλλον κάποιος διάδοχός του.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!