Ποιοτικό και ιδιαίτερο το νέο Mitsubishi Eclipse Cross (pics&vid)

Γιώργος Βαρίνος
Ποιοτικό και ιδιαίτερο το νέο Mitsubishi Eclipse Cross (pics&vid)
Tο νέο Mitsubishi Eclipse Cross που οδηγήσαμε σε χορταστικές διαδρομές στην Στερεά Ελλάδα, είναι ο εκπρόσωπος της νέας εποχής της Mitsubishi Motors, που επιστρέφει στις βασικές τις αρχές. Την κατασκευή ποιοτικών και γνήσιων SUV, μιας κατηγορίας που η Mitsubishi ουσιαστικά ανακάλυψε.

To νέο compact SUV πλαισιώνει τα ASX και Outlander σε μία νέα κατεύθυνση, αυτή ενός Coupe SUV και επεκτείνει τη γκάμα της Mitsubishi στην εκκολαπτόμενη κατηγορία Compact Coupe SUV. Το νέο Mitsubishi Eclipse Cross είναι το πρώτο προϊόν που παράγει η Mitsubishi Motors στο πλαίσιο της πρόσφατης κοινοπραξίας της, με την Renault-Nissan Alliance και αποτελεί μια εξ ολοκλήρου δημιουργία της Mitsubishi δίχως να υιοθετεί μηχανικά μέρη ή κινητήρα από το Group Renault-Nissan.

Το πεντάθυρο μοντέλο, διαθέτει εντυπωσιακή σπορ εμφάνιση, με δυναμικά χαρακτηριστικά και την νέα εμπρός σχεδιαστική πρόταση της Mitsubishi που βρίσκουμε και στο ASX. Πίσω υπάρχει διαιρούμενο πίσω τζάμι για ακόμα μεγαλύτερη ορατότητα προς τα πίσω.

Στο εσωτερικό υπάρχει μια νέου τύπου σχεδίαση με νέα αρχιτεκτονική που χωρίζει το ταμπλό σε δύο τμήματα, το πάνω που διαθέτει τις πληροφορίες και το κάτω που διαθέτει τα χειριστήρια ελέγχου των διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου. Τα υλικά πάντως είναι ποιοτικά και η συναρμογή τυπικά ιαπωνική δίχως κανενός είδους τριγμούς ή θορύβους ακόμα και σε σκληρή χρήση εκτός δρόμου. Μεγάλες επιφάνειες όπως ταμπλό και επενδύσεις θυρών είναι ντυμένες με μαλακό υλικό τύπου δέρματος υψηλής ποιότητας – δημιουργώντας απτή και οπτική αντίθεση με τη σκληρή, ασημί επένδυση – ενώ η ταπετσαρία από γνήσιο δέρμα (διαθεσιμότητα ανάλογα με τις αγορές και τα μοντέλα) φέρει εντυπωσιακές πορτοκαλί ραφές. Άλλες πινελιές ποιοτικής κατασκευής είναι η χρήση carbon και piano black στο ταμπλό, το τιμόνι, την κεντρική κονσόλα και τις επενδύσεις θυρών, αλλά και η ασημί διακόσμηση στο κάτω ταμπλό, στις λεπίδες της κεντρικής κονσόλας, στα υποβραχιόνια των εμπρός θυρών, στους αεραγωγούς κ.λπ.
Φυσικά υπάρχει και διαδραστική οθόνη αφής 7 ιντσών πολλαπλών λειτουργιών, με δυνατότητα συνδεσιμότητας με έξυπνο τηλέφωνο αλλά και λειτουργία Apple Car Play ή Android Auto -αν και όλοι γνωρίζουμε πως το σύστημα της Android δεν είναι ακόμα ενεργό στη χώρα μας. Η κορυφαία έκδοση έρχεται και με ηχοσύστημα της Rockford Fosgate.

Υπάρχουν δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με έναν για την ώρα ολοκαίνουργιο κινητήρα βενζίνης 1.500 κ.εκ. με 163 ίππους και 250 Nm ροπής. Η δικίνητη έκδοση έρχεται εφοδιασμένη με ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και η τετρακίνητη με το εξελιγμένο S-AWC, με ένα αυτόματο CVT κιβώτιο που «προσομοιάζει» ένα 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η Mitsubishi δίνει πολύ μεγάλη σημασία στις δυνατότητες εκτός δρόμου καθώς είναι το καθοριστικό σημείο διαφοράς του αυτοκινήτου στην κατηγορία του.

Το σύστημα S-AWC της Mitsubishi Motors είναι ένα είδος τεχνολογικής ομπρέλας η οποία εκτελεί με ιδιαίτερο τρόπο, ανάλογα με την τεχνική διάταξη του μοντέλου, τις ίδιες λειτουργίες. Ανεξάρτητα από το μοντέλο, το σύστημα βρίσκεται εκεί για να διαχειρίζεται την κατανομή των φορτίων στους τέσσερις τροχούς, τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην επιβράδυνση, ειδικότερα με την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους αριστερούς και τους δεξιούς τροχούς.

Καταρχήν, το σύστημα τετρακίνησης κατανέμει την απαραίτητη ροπή στους πίσω τροχούς με γνώμονα το πάτημα του γκαζιού, την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις συνθήκες οδήγησης.

Το σύστημα S-AWC, στην έκδοσή του για το Eclipse Cross, ενσωματώνει σύστημα Active Yaw Control (AYC), το οποίο ενεργοποιείται με το πάτημα του φρένου, στην 4WD διάταξη. Χάρη σ’ αυτή τη λειτουργία, το S-AWC υπολογίζει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με βάση τις πληροφορίες που λαμβάνει από διάφορους αισθητήρες, όπως περιστροφής του τιμονιού, γωνιακής ταχύτητας εκτροπής (yaw rate), ροπής κινητήρα, ισχύος πέδησης και ταχύτητας τροχών. Με βάση τις εντολές του συστήματος ελέγχου του Yaw Control, τα διάφορα συστήματα υποβοηθούν το αυτοκίνητο να ανταποκριθεί πιστά στις προθέσεις του οδηγού.
Επιπλέον, το S-AWC του Eclipse Cross διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, στα οποία δίνεται η δυνατότητα επιλογής μέσω επιλογέα στην κεντρική κοσόλα: AUTO, SNOW και GRAVEL για καθημερινή οδήγηση, οδήγηση σε χιόνι ή δύσκολες συνθήκες σε χώμα και λάσπη αντίστοιχα.

Στην πράξη ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται την τρομερή τεχνολογία του συστήματος 4x4, απλώς οδηγεί και το αυτοκίνητο γίνεται προέκταση των χεριών και του μυαλού του, σε κάθε είδος δρόμου, ανεξάρτητα από τα επίπεδα πρόσφυσης.

Σε πολύ καλά επίπεδα κυμαίνονται και οι επιταχύνσεις από στάση έως 100 χλμ./ώρα με 10.3’’ και 9.8’’ αντίστοιχα για τις εμπροσθοκίνητες και για τις τετρακίνητες εκδόσεις που λόγω του αυτόματου κιβωτίου και της τετρακίνησης, είναι ελαφρά ταχύτερες από στάση!

Οι τιμές ξεκινούν από την έκδοση Inform 1.5Petrol MT 2WD στις 24.900€, ανεβαίνουν στις 27.500€ για την έκδοση Invite Plus MT 2WD και καταλήγουν στις 35.950€ για την έκδοση Intense Plus CVT 4WD.

Περισσότερα μόλις το πάρουμε για δοκιμή!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!