Τα 4 κορυφαία SEAT Cupra όλων των εποχών (pics)

Gazzetta team
Τα 4 κορυφαία SEAT Cupra όλων των εποχών (pics)
Η SEAT έχει δώσει στην αγορά σπορ και γρήγορα αυτοκίνητα με ξεχωριστό χαρακτήρα και εμείς συγκεντρώνουμε τα τέσσερα καλύτερα!

Με αφορμή την οριστική... διαγραφή του ονόματος Cupra από την γκάμα της SEAT και την ίδρυση μιας νέας μάρκας που θα πάρει το όνομα της έκδοσης, θυμόμαστε μερικά από τα κορυφαία γρήγορα χάτσμπακ που μας έχει παρουσιάσει η ισπανική μάρκα.

Τα Cupra ήταν μια παραδοσιακή «αγάπη» της ελληνικής αγοράς καθώς πάρα πολλοί Έλληνες τα επέλεγαν για τις πολύ γρήγορες επιδόσεις τους, τη σπορ οδική τους συμπεριφορά, τις μεγάλες δυνατότητες βελτίωσης που είχαν και τη συμφέρουσα τιμή τους, συγκριτικά με τον αντίστοιχο ανταγωνισμό.

Τότεναμ - Άρσεναλ Ατελείωτη δράση στο live στοίχημα με ακόμα καλύτερες αποδόσεις! (21+)

Παρακάτω διαλέγουμε τα τέσσερα Cupra που θα θυμόμαστε λίγο περισσότερο από τα υπόλοιπα, με εξαίρεση φυσικά το Leon 5F που πωλείται και σήμερα. Τέλος, να σημειώσουμε ότι στη λίστα περιλαμβάνονται αποκλειστικά τα μοντέλα κανονικής παραγωγής και όχι εκείνα που βγήκαν με περιορισμό μονάδων.

SEAT Ibiza Cupra 6J

To Ibiza Cupra 6J ή αλλιώς, MK4, πούλησε πάρα πολύ στην Ελλάδα και είναι ακόμη ένα από τα πιο εμπορικά γρήγορα μικρά στην αγορά των μεταχειρισμένων. Ξεκίνησε την εμπορική του διάθεση το 2009 και κάτω από το καπό του έχει τον τούρμπο τετρακύλινδρο 1.4 TSI των 180 ίππων. Σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του Ibiza αλλά και με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο τύπου διπλού συμπλέκτη DSG είναι ταχύτατο και όπως όλα τα Cupra, έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα και από τους βελτιωτές.

SEAT Leon Cupra R 1P

Η δεύτερη γενιά του SEAT Leon είχε και εκείνη γρήγορες εκδόσεις, με τα σήματα FR και Cupra. Η δεύτερη, είχε έναν τούρμπο τετρακύλινδρο κινητήρα 2.0 λίτρων με 240 ίππους, που πρόσφερε εξαιρετικές επιδόσεις στο Leon, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση αναφερόμαστε στην facelift εκδοχή (2009 και μετά) με τον ίδιο κινητήρα ρυθμισμένο στους 265 ίππους, όπως ακριβώς στο «αδελφό» Audi S3 της εποχής. Το γρηγορότερο μέχρι τότε Leon επιτάχυνε από στάση έως και τα 100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ήταν περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

SEAT Ibiza Cupra 6L

Η τρίτη γενιά του SEAT Ibiza είχε, φυσικά, έκδοση Cupra η οποία ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της. Με εξαιρετικό στήσιμο από τη SEAT Sport, ικανά φρένα και εξελιγμένη ανάρτηση, το Cupra ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και σε εργοστασιακή εκδοχή, άσχετα που στην Ελλάδα ελάχιστα έμειναν χωρίς βελτίωση. Το τελευταίο ωστόσο κρίνεται ως απόλυτα λογικό αφού εφοδιαζόταν με τον τούρμπο τετρακύλινδρο 1.8 20VT, έναν κινητήρα-διαμάντι στο κομμάτι της βελτίωσης με φοβερές αντοχές. Η απόδοσή του ήταν στους 180 ίππους (εργοστασιακή τιμή) και η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 230 χλμ./ώρα!

SEAT Leon Cupra R 1M

Όλα, ξεκίνησαν από αυτό εδώ το μοντέλο. Το πρώτης γενιάς Leon απέκτησε την θρυλική έκδοση Cupra που έμελλε να ξεκινήσει μια «οικογένεια» μοντέλων με ιδιαίτερη επιτυχία! Ο τούρμπο τετρακύλινδρος εικοσαβάλβιδος 1.8 20VT είχε απόδοση 179 ίππων όμως και εδώ, περνάμε κατευθείαν στην έκδοση Cupra R που ήταν η κορυφαία της γκάμας και εκείνη με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον φυσικά. Ο ίδιος κινητήρας, με αρκετές διαφορές στα περιφερειακά του (τούρμπο κλπ), είχε απόδοση 225 ίππων και όλα αυτά, το 2003! Ήταν βέβαια το γρηγορότερο Leon στην γκάμα, παρά το γεγονός ότι υπήρχε και το τετρακίνητο Cupra με τον εξακύλινδρο 2.8 VR6 και τους 204 ίππους. Το Cupra R των 225 αλόγων μοιραζόταν το ίδιο μοτέρ (κωδικός BAM) με το Audi S3 8L και το πρώτο Audi TT 8N.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!