«Χορεύοντας» στην πίστα με το νέο Ηonda Civic Type R! (pics&vid)

Γιώργος Βαρίνος
«Χορεύοντας» στην πίστα με το νέο Ηonda Civic Type R! (pics&vid)
Δοκιμάζουμε στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων το νέο Honda Civic Type R, ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο που εντυπωσιάζει εντός και εκτός πίστας, τόσο με την ακραία εξωτερική του εμφάνιση όσο και με τις εκρηκτικές επιδόσεις του.

Mόλις έχω γυρίσει από το Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων και προσπαθώ να βάλω τις σκέψεις μου σε μιά σειρά. Οδήγησα το νέο Civic Type R των 50.000€, στο... φυσικό του περιβάλλον και είμαι ακόμα αγχωμένος. Το νέο υπεργρήγορο Civic είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση αυτοκινήτου. Καθόλου τυχαία έχει τον ταχύτερο γύρο για αυτοκίνητο παραγωγής με κίνηση στους εμπρός τροχούς, στο Νίρμπουργκριγκ. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν για τι supercar μιλάμε...

Με την αδρεναλίνη (παρά την εμπειρία μιας αγωνιστικής χρονιάς ΕΝΙΑΙΟΥ και εκατοντάδων γύρων στα Μέγαρα) ακόμα να βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στο αίμα μου, το Type R των 320 ίππων γυρνάει στα Μέγαρα περίπου στο 1.10+ σε ρυθμό αγώνα και στο 1.12+ σε ρυθμό πολύ γρήγορης βόλτας. Είναι πάααααααρα πολύ γρήγορο.

Ένα ελαφρύ, άκαμπτο αμάξωμα – προϊόν καινοτόμων, νέων τεχνικών σχεδιασμού & κατασκευής – συμπληρώνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το νέο, προηγμένο σύστημα ανάρτησης, συμβάλλοντας στη δυναμική συμπεριφορά του. Το προηγμένο σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα διπλού άξονα - Dual-Axis Strut μειώνει τη ροπή διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση, βελτιώνει το στρίψιμο στο όριο και την αίσθηση του τιμονιού. Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Type R βελτιώνει την οδηγική άνεση και την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Στην πράξη μέσα στην πίστα, με το πρόγραμμα +R, το αυτοκίνητο είναι σκληρό και «τραπέζι». Δεν γέρνει, δεν βουτάει, δεν χαζεύει το μπροστινό. Σημαδεύεις, στρίβεις και αυτό είναι. Αν σπινιάρεις στην έξοδο υποστρέφει, αν επιταχύνεις γλυκά είναι τέλειο. Τέλειο!

Το σύστημα διεύθυνσης – κρεμαγιέρα με δύο πινιόν, μεταβλητού λόγου και με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι παρόμοιο με αυτό του στάνταρ Civic, αλλά με βελτιστοποιημένο μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού για να επιτυγχάνεται πιο άμεση απόκριση και αίσθημα ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες. Η αίσθηση που αποκομίζεις είναι πως οι εμπρός τροχοί είναι συνέχεια των χεριών σου. Τόσο καλή είναι η αίσθηση.

Βεβαίως το βασικό του χαρακτηριστικό είναι ο τρομερά δυνατός κινητήρας 2.000 κ.εκ. VTEC TURBO με τα 320 άλογα στις 6.500 στροφές και τη μέγιστη ροπή 400Nm από τις 2.500 στροφές έως τις 4.500 στροφές. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 5,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 272 χλμ./ώρα, που σημαίνει ότι είναι το πιο γρήγορο και με την καλύτερη επιτάχυνση μοντέλο στην κατηγορία του.

Το 2017 Type R διαθέτει μεγαλύτερη σειρά προγραμμάτων οδήγησης, προσθέτοντας τη ρύθμιση «Comfort» στο στάνταρ «Sport» και στο «+R» mode που προορίζεται για την πίστα. Όλα προσαρμόζουν την ενδοτικότητα της ανάρτησης, τη γεωμετρία διεύθυνσης και την απόκριση του γκαζιού του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις απαιτήσεις της στιγμής. Συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, η σημαντικότερη διαφορά μεταξύ των δυνάμεων απόσβεσης κάθε προγράμματος προσφέρει τώρα μεγαλύτερη χρηστικότητα σε μεγαλύτερη ποικιλία οδικών συνθηκών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Comfort mode προσφέρει υψηλό βαθμό ενδοτικότητας, μαζί με πιο ομαλή απόκριση διεύθυνσης που κάνει την καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου σχεδόν φυσιολογική.

Οι επιθετικές γραμμές του Civic Type R σε προετοιμάζουν για το τι πρόκειται να συμβεί όταν το οδηγήσεις. Επιθετικό, «αλήτικο», «αγωνιστικό» με προτεταμένους θόλους τροχών (που φιλοξενούν τεράστιες ζάντες 20 ιντσών με ελαστικά 245/30 R20) και ανάγλυφες εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα που προδίδουν το σπορ χαρακτήρα του και με μια τεράστια πίσω πτέρυγα, δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητο.

Στο εσωτερικό σχεδιαστικά υπάρχει συγγένεια με τα υπόλοιπα Civic αλλά τα μπάκετ καθίσματα και οι μαύροι-κόκκινοι χρωματισμοί ξεκαθαρίζουν και οπτικά πως το Type R είναι ιδιαίτερο... Το νέο Civic Type R βασίζεται στο προηγμένο περιβάλλον της καμπίνας του στάνταρ μοντέλου, με εντυπωσιακή σουέντ κόκκινη και μαύρη υφασμάτινη ταπετσαρία, για τα νέα, σπορ καθίσματα υψηλής πλευρικής στήριξης. Τα καθίσματα ενσωματώνουν ανανεωμένα κάτω και πλευρικά μαξιλάρια, προσφέροντας εξαιρετική στήριξη για σπορ οδήγηση, ενώ παράλληλα είναι και τα ελαφρύτερα καθίσματα της έκδοσης Type R στην ιστορία του μοντέλου.

Το τιμόνι ενσωματώνει κόκκινα δερμάτινα ένθετα και εξαγωνική ραφή, ενώ το κεντρικό ένθετο από ανθρακονήματα στο ταμπλό πλαισιώνεται από κόκκινη διακοσμητική λωρίδα που εκτείνεται στις πόρτες. Η σφαιρική λαβή του επιλογέα κατασκευάζεται από κατεργασμένο αλουμίνιο. Όλος αυτός ο εξοπλισμός εσωτερικού είναι μοναδικός στο Type R.

Ο χώρος αποσκευών είναι 414 L, και περιλαμβάνει ένα καινοτόμο, συρόμενο κάλυμμα που σύρεται από το πλάι και αφαιρείται, επιβεβαιώνοντας ότι το Type R παραμένει το πιο πρακτικό και ευέλικτο hatchback υψηλών επιδόσεων. Εύκολη πρόσβαση διασφαλίζουν τα πίσω καθίσματα που είναι διαιρούμενα / αναδιπλούμενα 60:40, με χαμηλό σκαλοπάτι φόρτωσης (680mm) και μεγάλο άνοιγμα (1.120mm) σε συνδυασμό με ένα επίπεδο πάτωμα που διευκολύνουν τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου βάρους, πλάτους και μήκους.
Η κεντρική κονσόλα έχει φινίρισμα piano-black και σχεδιαστικά θυμίζει «τεχνολογικό κέντρο». Το εμπρός ράφι προσφέρει άμεση πρόσβαση σε φορητές συσκευές χωρίς καλώδια σύνδεσης, με μία ενσωματωμένη επιφάνεια ασύρματης φόρτισης. Ένα δεύτερο ράφι πίσω από την κεντρική κονσόλα προσφέρει ένα πιο διακριτικό αποθηκευτικό χώρο και πρόσβαση στις θύρες HDMI και USB, και στην πρίζα 12v. Μία οπή στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας επιτρέπει να περνάνε τα καλώδια σύνδεσης και φόρτισης συσκευών από το ράφι του δεύτερου επιπέδου στο εμπρός.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται η έγχρωμη οθόνη αφής επτά ιντσών Honda CONNECT. Εκτός από επιφάνεια ελέγχου αφής για τις λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης & ψυχαγωγίας και κλιματισμού, η οθόνη ενσωματώνει μία κάμερα οπισθοπορείας. Επίσης προσφέρει αναβαθμισμένη διαισθητική λειτουργία και πλήρη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay® and Android Auto.

Μπροστά από τον οδηγό, η νέα διάταξη των οργάνων είναι πιο σαφής και φιλική προς το χρήστη. Μία νέα οθόνη επτά ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII) κυριαρχεί στο κεντρικό τμήμα του ανανεωμένου ταμπλό που περιλαμβάνει εικονικά όργανα και μία περιοχή στην οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέγει την απεικόνιση διαφορετικών ενδείξεων.
Μοναδική στο Type R είναι μία λειτουργία φωτισμού ειδική για κάθε driving mode που περιλαμβάνει ειδικές ενδείξεις, όπως ενδεικτική λυχνία LED αλλαγής σχέσης κιβωτίου, πίεση υπερπλήρωσης, επιταχυνσιόμετρο και χρονόμετρο καταγραφής γύρων.

Όπως το νέο Civic hatchback, το νέο Type R διαθέτει τη σειρά των τεχνολογιών ασφάλειας Honda SENSING, ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα ασφάλειας στην κατηγορία. Αυτό χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό πληροφοριών από ραντάρ, κάμερες και προηγμένους αισθητήρες που βοηθούν και προειδοποιούν τον οδηγό σε πιθανά επικίνδυνα σενάρια.

Το Civic Type R προσφέρεται σε δύο εκδόσεις το 2.0 Petrol MT Honda Connect με τιμή 49,740€ και το 2.0 Petrol MT GT Honda Connect Navi με τιμή 53,650€.

Η αίσθηση που αποκομίσαμε είναι πως το Type R είναι ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο, που η Honda με το νέο mode «Comfort» το κάνει να οδηγείται και ως... κανονικό αυτοκίνητο. Αλλά μην γελιέστε. Πρόκειται για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, με τα καλά και τα κακά που έχει αυτό. Υπόσχεται απόλυτες επιδόσεις, θέλει χέρια για να πάει γρήγορα, αλλά από την άλλη επιβραβεύει με τους καλύτερους χρόνους στην κατηγορία του. Αν ψάχνετε το πιο άγριο, το πιο γρήγορο, το πιο απόλυτο αυτοκίνητο παραγωγής με κίνηση στους εμπρός τροχούς το βρήκατε!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!