Πέντε αυτοκίνητα με καρδιά αεροπλάνου! (pics & vids)

Gazzetta team
Πέντε αυτοκίνητα με καρδιά αεροπλάνου! (pics & vids)
Οι παρανοϊκές κατασκευές στον χώρο της αυτοκίνησης είναι πολλές και χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα τετράτροχα με κινητήρες σχεδιασμένους για... αεροσκάφη!

Παλαιότερα η αυτοκίνηση ήταν πιο «ανοικτή» και οι κατασκευαστές πειραματίζονταν με διάφορα τρελά πρότζεκτ, που σήμερα δεν θα πέρναγαν ούτε σαν σκέψη στις εταιρείες. Ένα παράδειγμα ήταν μια ειδική κατηγορία αυτοκινήτων με θηριώδεις κινητήρες αεροπλάνων, που φτιάχνονταν για πολλούς λόγους, όπως οι αγώνες ή η κατάρριψη διάφορων ρεκόρ ταχύτητας της εποχής.

Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, υπάρχουν μερικά από αυτά, με κάποια να είναι κατασκευασμένα στις αρχές του 20ού αιώνα και κάποια πιο πρόσφατα, περίπου στο 1960. Δείτε τα πέντε πιο γνωστά δημιουργήματα της «κατηγορίας», μαζί με κάποια βίντεο, με το ένα μάλιστα να είναι παραγωγής του βρετανικού BBC και παρουσιαστή τον γνωστό από το Top Gear (και τώρα το Grand Tour του Amazon Prime) Τζέρεμι Κλάρκσον.

BMW "The Brutus"

Με κινητήρα 46.000 κυβικών εκατοστών (σωστά, σαράντα έξι χιλιάδων) και δώδεκα κυλίνδρους σε διάταξη V, είναι ο,τι πιο ακραίο έχουμε δει έως και σήμερα. Το μοτέρ προερχόταν από τη BMW και το σασί από το American LaFrance του 1908, με την ιδέα του συνδυασμού να έρχεται από δύο... ημίτρελους Γερμανούς!

Ο κινητήρας είχε βάρος 510 κιλά και 750 ίππους απόδοση από τις 1.500 στροφές ανά λεπτό, οπότε φανταζόμαστε πως δεν είχε και την ιδανική οδική συμπεριφορά ή κορυφαίες τιμές επιβράδυνσης, αναλογιζόμενοι και την τότε τεχνολογία. Μπορούσε πάντως να ταξιδεύει με ταχύτητες άνω των 100 χλμ./ώρα και λιγότερες από 1.000 στροφές ανά λεπτό!

Fiat "Turin Beast"

Στο φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood το 2015 είδαμε το ιδιαίτερο μοντέλο της Fiat πλήρως ανακατασκευασμένο και πραγματικά έκλεψε τις εντυπώσεις όσων το θαύμασαν από κοντά. Το μοτέρ που φοράει μπορεί να έχει μόλις τέσσερις κυλίνδρους, όμως η συνολική χωρητικότητα είναι 28.4 λίτρα, δηλαδή 28.400 κυβικά εκατοστά.

Αποδίδει 300 ίππους από τις μόλις 1.900 στροφές ανά λεπτό και επιταχύνει τρομακτικά, για τα δεδομένα της εποχής του. Μάλιστα, φήμες λένε ότι μπορούσε να ξεπεράσει τα 250 χλμ./ώρα τελικής και πολλοί υποστηρίζουν ότι είχε τη δυνατότητα να φτάσει μέχρι και τα 290 χλμ./ώρα, αν βοηθούσαν οι συνθήκες και ο οδηγός του είχε το απαραίτητο θάρρος (ή άγνοια κινδύνου;)!

Rolls Royce "The Beast"

Με τις ρίζες του στα τέλη του 1960 και στις αρχές του 1970, αυτή η Rolls Royce είναι από τα τελευταία παραδείγματα της αυτοκίνησης που έχουν καρδιά από αεροσκάφη. Είχε περίεργη εμφάνιση, τόσο εμπρός αλλά και πίσω, όχι μόνο λόγω των τεράστιων αναλογιών, με το μακρύ καπό που ήταν απαραίτητο για τη φιλοξενία του κινητήρα, αλλά λόγω της προσέγγισής του γενικότερα.

Περίεργα φώτα, σχήμα που θυμίζει Shooting Brake αμάξωμα και τεράστιοι πρόβολοι ήταν μερικά στοιχεία που κάνουν το συγκεκριμένο μοντέλο ξεχωριστό όσο λίγα τετράτροχα! Για την ιστορία, ο κινητήρας είναι 27.0 λίτρων με απόδοση περίπου 600 άλογα και όταν ανοίγει το γκάζι, ο ήχος που παράγει σε κάνει να νομίζεις ότι από κάπου θα εμφανιστεί ένα αεροπλάνο, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και στο σχετικό βίντεο που υπάρχει παρακάτω!

Tucker 48

Μόλις 51 Tucker 48 κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια παραγωγής του αυτοκινήτου, το οποίο πλέον έχει τεράστια αξία και γίνεται... σκοτωμός ανάμεσα στους συλλέκτες, όταν διατεθεί κάποιο για πώληση.

Εφοδιάστηκε με έναν κινητήρα που συναντούσαμε σε αεροπλάνα ή και ελικόπτερα, που δεν ήταν τόσο μεγάλος όσο οι υπόλοιποι της λίστας, όμως αρκεί ώστε να χαρακτηριστεί θηριώδης. Πρόκειται για έναν επίπεδο (boxer) εξακύλινδρο των 5.475 κυβικών εκατοστών που είχε απόδοση 170 ίππων και 505 Nm ροπής, νούμερα αρκετά εντυπωσιακά για το 1947 όπου παρουσιάστηκε το μοντέλο.

Είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος και μόνη τροποποίηση συγκριτικά με τα μοτέρ που χρησιμοποιούσαν τα αντίστοιχα αεροπλάνα και ελικόπτερα, ήταν ότι από αερόψυκτος, έγινε υδρόψυκτος για να μην υπάρχει πρόβλημα με τις θερμοκρασίες. Η σχεδιαστική υπερβολή με τα τρία κεντρικά φωτιστικά σώματα εμπρός και τις έξι απολήξεις της εξάτμισης πίσω (μια για κάθε κύλινδρο) ήταν άλλο ένα χαρακτηριστικό του γνώρισμα.

Sunbeam Mystery

Πίσω στη δεκαετία του 1920, το Sunbeam Mystery ήταν ένα από τα πιο... μυστηριώδη και τερατώδη αυτοκίνητα που είχε δει ο πλανήτης! Δεν είχε έναν, αλλά δύο κινητήρες αεροσκαφών, με τον κάθε έναν να μετρά 22.4 λίτρα (22.400 κυβικά εκατοστά) χωρητικότητας και τη συνολική απόδοση να βρίσκεται περίπου στα 1.000 άλογα!

Κατασκευάστηκε για να σπάσει κάποια ρεκόρ και το πέτυχε, αφού έχει γραφτεί στην ιστορία ως το πρώτο αυτοκίνητο που κατάφερε να σπάσει το φράγμα των 320 χλμ./ώρα. Η τελική του ταχύτητα ήταν 327 χλμ./ώρα και την πέτυχε με οδηγό τον Henry Segrave, στη Daytona Beach. Πραγματικά εντυπωσιακό για ένα μοντέλο που κλείνει σχεδόν έναν αιώνα ζωής!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!