25 χρόνια Renault Twingo (pics & vid)

Gazzetta team
25 χρόνια Renault Twingo (pics & vid)
Το πρώτο πολυμορφικό πόλης έγραψε ιστορία με τον καινοτόμο σχεδιασμό του, το σαλόνι που μετατρεπόταν σε διπλό κρεβάτι και τις καταπληκτικές χρωματικές πινελιές του.

Υπάρχουν μερικά μοντέλα, που έμειναν στη μνήμη μας για το στυλ τους. Αλλα για την απόλαυση που νιώσαμε οδηγώντας τα. Μερικά, επειδή λανσάρισαν καινοτομίες. Για το Renault Twingo της πρώτης ώρας ισχύουν πολύ περισσότερα, μάλιστα θα μπορούσε ακόμη και σήμερα να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στους σύγχρονους αντιπάλους του, με ορισμένες προσαρμογές στα νέα δεδομένα βεβαίως.

Το γαλλικό μίνι άφησε με ανοιχτά στόματα τους επισκέπτες του Σαλονιού Αυτοκινήτου του Παρισιού του 1992. Δικαιολογημένα, γιατί έβλεπαν μπροστά τους ένα ασυνήθιστα γοητευτικό μοντελάκι με χαρακτηριστικούς προβολείς, απίστευτες δυνατότητες διαμόρφωσης στο εσωτερικό του, περίεργους διακόπτες σε ασυνήθιστους χρωματισμούς βεραμάν, πορτοκαλί, κλπ. Κερασάκι στην τούρτα το μοναδικό –για τα δεδομένα της εποχής και της κατηγορίας- one box σχήμα του τρίθυρου αμαξώματος, που έγραψε τη δική του ιστορία.

Oι δυνατότητες διαμόρφωσης στο μικρό αυτοκινητάκι μήκους 3,43 μ. ήταν εξωπραγματικές για τις αρχές της δεκαετίας του 90. Τα πίσω καθίσματα διαιρούνταν, αναδιπλώνονταν, ανασηκώνονταν και ήταν και κυλιόμενα. Ετσι μπορούσες να προσαρμόσεις το σαλόνι με τις εμπριμέ ταπετσαρίες ακόμη και σε ένα κανονικό διπλό κρεβάτι με άνετες επιφάνειες.

Αν και αισθητικά δύσκολο, το μοντελάκι που πήγε κόντρα στο ρεύμα λατρεύτηκε και τιμήθηκε από το αγοραστικό κοινό –ιδιαίτερα το γυναικείο-, όπως φανερώνουν και οι πωλήσεις του. Το Twingo πρώτης γενιάς ολοκλήρωσε την καριέρα του το 2007, έχοντας πουληθεί μέχρι τότε 2.075.300 μονάδες, τα δύο τρίτα από αυτά σε εκπροσώπους του ωραίου φύλου. Βεβαίως δεν ήταν τέλειο, για παράδειγμα τα γκρίζα πλαστικά του ήταν ίσα – ίσα αποδεκτής ποιότητας, ενώ οι κινητήρες των 55 έως 75 ίππων απλά επαρκούσαν.

Ωστόσο τα περίπου 14 χρόνια ζωής είναι ασυνήθιστα πολλά για ένα αυτοκίνητο και υποδηλώνουν την επιτυχία του και τη λατρεία του κοινού απέναντί του. Πιο τυχεροί από τους Ευρωπαίους στάθηκαν πάντως οι Κολομβιανοί, αφού το Twingo συνέχισε να κατασκευάζεται στη χώρα τους έως το 2012. Μάλιστα οι πωλήσεις του στην Κολομβία άγγιξαν μεταξύ 1995 και 2012 τις 100.000 μονάδες, δηλαδή ένα απίστευτο νούμερο για την αγορά της συγκεκριμένης χώρας.

Στην περίπτωση του πρώτου Twingo συνέβη, ό,τι και με πολλά άλλα καινοτόμα προϊόντα, δηλαδή οι διάδοχοί του δεν κατάφεραν ποτέ να το φτάσουν και να φανούν αντάξιοί του. Ακόμη και σήμερα, υπάρχει πολύς κόσμος που θα αγόραζε εύκολα ένα καλοδιατηρημένο Twingo πρώτης γενιάς και εμείς τους κατανοούμε απόλυτα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!