Eννέα μίνι που βάζουν «φωτιά» στις καρδιές μας! (pics)

Eννέα μίνι που βάζουν «φωτιά» στις καρδιές μας! (pics)

Eννέα μίνι που βάζουν «φωτιά» στις καρδιές μας! (pics)

Μεγάλοι τροχοί, μπάκετ καθίσματα, τούρμπο και πολλοί ίπποι είναι μερικά μόνο στοιχεία των μικρών GTI, που μας εξιτάρουν και μας κάνουν να τα... αγαπάμε λίγο περισσότερο από τα «ταπεινά» αδερφάκια τους! 

Η κατηγορία των (πολύ) γρήγορων supermini ήταν ανέκαθεν δημοφιλής στην παγκόσμια, αλλά και την ελληνική αγορά. Η ιστορία τους ξεκινά από πολλές δεκαετίες πίσω, με μοντέλα όπως το Autobianchi A112 Abarth και συνεχίστηκε με μερικούς ακόμη θρύλους, όπως το Renault 5 Turbo, το Peugeot 205 GTI, το Renault Clio Williams, το Citroen AX GTI και άλλα. 

Σήμερα έχουν μεγαλώσει πολύ σε διαστάσεις, όπως και οι «απλές» εκδόσεις τους συγκριτικά με τα αυτοκίνητα που προαναφέραμε, όμως έχουν κερδίσει σε ασφάλεια και ισχύ, ενώ είναι πιο εύχρηστα στην καθημερινή χρήση. Πάμε να δούμε τις επιλογές που έχει όποιος θέλει να «ψωνίσει» ένα από αυτά τα μοντέλα στην ελληνική αγορά, μαζί με τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά για το κάθε ένα. 

Abarth 595 

To Abarth 595 ίσως είναι λίγο μικρότερο από τα supermini όμως είναι πραγματικά γρήγορο και σπορ και για αυτό δεν μπορούσαμε να το αφήσουμε στην... απ΄ έξω. Διατίθεται σε αρκετές εκδόσεις που μεταξύ άλλων, διαφοροποιούνται και στην ισχύ. Κοινός παρονομαστής ο τετρακύλινδρος τούρμπο 1.4 T-Jet με 145, 160, 165 ή 180 άλογα. Ξεκινά από 19.000€. 

Audi S1 

Το μοναδικό τετρακίνητο αυτοκίνητο στη λίστα είναι το Audi S1 Quattro. Το πλεονέκτημά του αυτό του δίνει τεράστια περιθώρια πρόσφυσης και μεγαλύτερη ασφάλεια. Ο κινητήρας του είναι ο γνωστός 2.0 TFSI του ομίλου Volkswagen που για την περίσταση, έχει ρυθμιστεί τους 231 ίππους και τα 370 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα. Το τρίθυρο έχει τιμή εκκίνησης τα 36.250€ και το πιο πρακτικό Sportback τα 36.950€. 

DS 3 Performance 

Η στιλάτη πρόταση της DS στα premium supermini ξεχνά το... savoir vivre και μεταμορφώνεται σε ένα ταχύτατο αυτοκίνητο 208 ίππων με σπορ οδική συμπεριφορά και διάθεση για πολύ γκάζι. Ενδεικτικά, τα 0-100 χλμ./ώρα θα έρθουν μετά από 6,5 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Εξοπλίζεται με τον τούρμπο 1.6 THP που «φοράει» και ο... αδελφός Peugeot 208 GTI. Η αρχική του τιμή είναι ελαφρώς «τσιμπημένη», στα 32.987€. 

Ford Fiesta ST 

Η ολοκαίνουργια γενιά του Ford Fiesta βρίσκεται στην Ελλάδα εδώ και μερικούς μήνες, με την έκδοση ST να ακολουθεί αργότερα. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας νέος τρικύλινδρος EcoBoost κινητήρας των 1.5 λίτρων και των 200 ίππων, μαζί με 290 Nm ροπή στρέψης. Οι επιδόσεις είναι αντάξιες του ονόματος ST και για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 6,7 δευτερόλεπτα. Ωστόσο δεν γνωρίζουμε αρχική τιμή, καθώς δεν είναι ακόμη διαθέσιμο στην Ελλάδα. Σύντομα θα έρθει και θα μάθουμε λεπτομέρειες! 

MINI Cooper S 

H MINI έχει επενδύσει αρκετά στις γρήγορες εκδόσεις του Cooper, καθώς διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων σε "S" παραλλαγή. Το σημείο αναφοράς, στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς, στην κατηγορία, συνδυάζεται με βενζινοκινητήρα 192 ίππων και πετρελαιοκινητήρα 170 ίππων στην έκδοση S και SD αντίστοιχα. Αμφότερα δίλιτρα και βέβαια, υπάρχει και το κορυφαίο John Cooper Works των 231 ίππων. Το τελευταίο κοστίζει από 32.805€ ενώ το «απλό» S, από 25.740€. 

Opel Corsa OPC 

Στην πιο ολοκληρωμένη φάση της μέχρι σήμερα καριέρας του βρίσκεται το γρήγορο Opel Corsa, με το σήμα OPC. Κινείται από μια αναβαθμισμένη εκδοχή του 1.6 τούρμπο που χρησιμοποιούσε και το προηγούμενο μοντέλο, στην έκδοση Nurburgring. Οι τροποποιήσεις για χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους διαμόρφωσαν την τελική ισχύ από τους 210, στους 207 ίππους. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,8 δευτερόλεπτα και με ένα έξτρα πακέτο, το OPC έρχεται με μηχανικό μπλοκέ της Drexler, φρένα της Brembo, εξάτμιση της Remus και ανάρτηση της Koni. Από 22.450€. 

Peugeot 208 GTI 

Μια από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές στην κατηγορία είναι το Peugeot 208 GTI, με οδική συμπεριφορά για σεμινάριο και ταχύτατες επιδόσεις. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την «απλή» και την πιο σκληροπυρηνική 208 by PeugeotSport, που διαφέρουν κυρίως στο κομμάτι του στησίματος. Εξοπλίζονται με τον 1.6 THP που συναντάμε και στο DS 3 και η απόδοση είναι στα 208 άλογα, με 300 Nm ροπής. 6,5 δευτερόλεπτα είναι αρκετά για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα, από στάση. Ξεκινά από 21.300€ και από 26.900€ το by PS. 

Renault Clio RS 

Η RenaultSport έκανε τα μαγικά της και σε αυτή τη γενιά του Clio, ύστερα από τις παραδοσιακά επιτυχημένες γρήγορες εκδόσεις των προηγούμενων. Φοράει κινητήρα 1.600 κυβικών εκατοστών με 200 άλογα και 260 Nm ροπής και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο τύπου διπλού συμπλέκτη με έξι σχέσεις. Τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 6,7 δευτερόλεπτα και συνεχίζει μέχρι και τα 235 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας. 

Volkswagen Polo GTI 

Η νέα γενιά του Polo GTI έφτασε στην Ελλάδα και πλέον κάτω από το καπό βρίσκουμε ένα τούρμπο τετρακύλινδρο σύνολο των 2.0 λίτρων. Ο TSI αποδίδει 200 ίππους και χαρίζει στο Polo εξαιρετικές επιδόσεις. Ενδεικτικά, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,7 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 237 χλμ./ώρα. Ακόμη, δεν έχουν ανακοινωθεί οι τιμές του νέου Volkswagen Polo GTI. 

Best of internet