Το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου της Dallara είναι γεγονός (vid)

Γιώργος Βαρίνος
Το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου της Dallara είναι γεγονός (vid)
Η πασίγνωστη στους λάτρεις των αγώνων ιταλική εταιρεία κατασκευής πλαισίων, παρουσίασε ένα εντυπωσιακό supercar με το όνομά της.

Έχοντας συμβάλλει στη δημιουργία των Bugatti Veyron και Chiron, δεκάδων μοντέλων των Ferrari, Lamborghini και Maserati, κατασκευάζοντας τα πλαίσια των μονοθέσιων του πρωταθλήματος IndyCar, πολλών ακόμα αγωνιστικών μονοθέσιων και με συμμετοχές στην F1, θα έλεγε κανείς ότι η Dallara είναι η κατεξοχήν εταιρεία, που θα έπρεπε να μετατρέψει την κορυφαία τεχνογνωσία της σε ένα supersport αυτοκίνητο.

Ωστόσο η ιταλική εταιρεία δεν βιάστηκε, παρά την μεγάλη της πορεία από το 1972 μέχρι σήμερα. Και καλώς έκανε, καθώς η Stradale, το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκεύασε και παρουσίασε για χρήση δρόμου, είναι ένα πραγματικό κόσμημα, τόσο αισθητικά όσο και τεχνολογικά. Η κορυφαία αγωνιστική τεχνογνωσία, στην υπηρεσία της απόλαυσης της οδήγησης στο δημόσιο δρόμο.

Η πρώτη έκδοση του μοντέλου είναι η barchetta, δηλαδή ένα πλήρως ανοιχτό αμάξωμα χωρίς πόρτες. Με την προσθήκη ενός παρμπρίζ το μοντέλο γίνεται roadster, ενώ υπάρχει η δυνατότητα τόσο targa, όσο και coupe έκδοσης, με σκληρή οροφή και πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω.

Τα υλικά κατασκευής του αμαξώματος είναι συνθετικά, με το ανθρακόνημα να κυριαρχεί. Όπου υπάρχει μέταλλο είναι αλουμίνιο, με στόχο το όσο το δυνατόν πιο χαμηλό βάρος. Το οποίο, αποτελεί την αναγκαία και ικανή συνθήκη για συναρπαστική οδική συμπεριφορά.

Έτσι, το πιο συναρπαστικό στοιχείο της Dallara Stradale είναι το βάρος της. Στα 855 κιλά, κυριολεκτικά συναγωνίζεται αυτό αμιγώς αγωνιστικών κατασκευών και δίνει τη δυνατότητα να δημιουργηθεί ένα συναρπαστικό, όσον αφορά στα οδικά χαρακτηριστικά του, μοντέλο.

Με τόσο χαμηλό βάρος, η χρήση ενός αντίστοιχα μικρού και ελαφρού τετρακύλινδρου κινητήρα 2,3 λίτρων με turbo και ισχύ 400 ίππων, αρκεί για εκπληκτικές επιδόσεις. Επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,2 δλ. και τελική ταχύτητα 280 χλμ./ώρα, αρκούν για να δημιουργήσουν κορυφαίες συγκινήσεις οδήγησης.

Η Dallara Stradale μπορεί να ξεπεράσει τα 2 g πλευρικής επιτάχυνσης στις στροφές, ενώ στην τελική της ταχύτητα η κάθετη δύναμη που ασκείται λόγω της προσεγμένης αεροδυναμικής ξεπερνά τα 820 κιλά.

Η δήλωση του 80χρονου ιδιοκτήτη της Dallara, του Τζιαμπάολο Νταλάρα, σχετικά με το νέου δημιούργημα, τα λέει όλα: «Πιστεύω ότι ο Κόλιν Τσάπμαν, τον οποίο θαυμάζω από τότε που κατασκεύασε τη Lotus Seven, θα εκτιμούσε ιδιαίτερα το δυναμισμό και την απλότητα αυτού του αυτοκινήτου». Και όχι μόνο ο Τσάπμαν, θα συμπληρώσουμε εμείς.

<

p>

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!