Έτοιμο για περιπέτεια το νέο Opel Grandland X (pics)

Gazzetta team
Έτοιμο για περιπέτεια το νέο Opel Grandland X (pics)
Οδηγούμε στην ορεινή Αχαΐα το νέο Opel Grandland X, που κάθεται στο άνω άκρο της γκάμας των SUV της μάρκας και προκαλεί ενδιαφέρον τόσο με τα πληθωρικά του ταλέντα, όσο και με το πλήρες επίπεδο εξοπλισμού του από τη βασική κιόλας έκδοση.

Σε μια «κατά ριπάς» επίθεση προς τις εμπορικότερες κατηγορίες των SUV, η Opel μετά τα μικρότερα Crossland X και Mokka X, μας παρουσιάσει το Grandland X. Οι «βάσεις» του μοντέλου προέρχονται από το Peugeot 3008, ύστερα από τον «γάμο» της γερμανικής φίρμας με τον όμιλο PSA, όμως οπτικά δεν του φαίνεται και παραμένει ένα γνήσιο Opel.

Με μήκος λίγο κάτω των 4,5 μέτρων το Grandland X είναι ένα πολύ κομψό μεσαίο SUV που δεν περνάει απαρατήρητο. Τα LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω φτιάχνουν μια μοντέρνα εικόνα και η σχεδόν κουπέ γραμμή της οροφής προσδίδουν μερικούς πόντους σπορ εμφάνισης.

Στο εσωτερικό η «ταυτότητα» των Opel διατηρείται και στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η μεγάλη και εύχρηστη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων.

Ο αναλογικός πίνακας οργάνων φιλοξενεί άλλη μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων με ευανάγνωστες ενδείξεις και η θέση οδήγησης ρυθμίζεται με πολλούς τρόπους για να βολέψει τους περισσότερους τύπους σωμάτων. Οι χώροι για τους υπόλοιπους επιβάτες είναι πολύ καλοί και στο πίσω κάθισμα θα κάτσουν με άνεση τρεις ενήλικες, χωρίς να στριμωχτούν, ενώ το πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 514 λίτρα χωρητικότητας και φτάνει τα 1.652.

Σε ο,τι αφορά την ποιότητα κατασκευής, τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά και η συναρμολόγηση δεν αφήνει περιθώρια για παράπονο. Το αυτοκίνητο το οδηγήσαμε στην ορεινή Αχαΐα και είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τη ντίζελ έκδοση, με τον τετρακύλινδρο τούρμπο των 1.6 λίτρων των 120 ίππων και το χειροκίνητο σασμάν με τις έξι σχέσεις. Το μηχανικό σύνολο είναι ραφιναρισμένο χωρίς ενοχλητικό κροτάλισμα, δεν μεταφέρει δονήσεις στο εσωτερικό και ταιριάζει στο χαρακτήρα του νέου Opel.

Αποδίδει 300 Nm ροπή στρέψης και μετά τις 1.800 σ.α.λ., είναι γραμμικός και χωρίς κομπιάσματα. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,8 δευτερόλεπτα και η τελική είναι 189 χλμ./ώρα σύμφωνα με τo εργοστάσιο, με τις τιμές κατανάλωσης να είναι κατά μέσο όρο 4,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, στις επίσημες τιμές που ανακοινώνονται. Εμείς κατά τη διάρκεια της επαφής μας με τον 1.6 CDTI καταφέραμε να δούμε 6,3 λίτρα για την ίδια απόσταση, σε συνθήκες από αυτοκινητόδρομο μέχρι αρκετά χιλιόμετρα ορεινής διαδρομής με έντονο ανάγλυφο εδάφους.

Οι δρόμοι γύρω από την Αιγείρα, το Σινεβρό και τη Σελιάνα αποκαλύπτουν πανέμορφα τοπία και χαίρεσαι να τους οδηγείς, όμως κατάφεραν να αναδείξουν και τη σωστή δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση του Grandland X. Οι λακκούβες φιλτράρονται αποτελεσματικά, δεν ακούγεται κανένας τριγμός από την καμπίνα και σου δίνει μια αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας.

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα και στην πίεση γέρνει σε φυσιολογικό επίπεδο, υπενθυμίζοντας ότι πρόκειται για ένα SUV με οικογενειακό προσανατολισμό. Τιμόνι και επιλογέας είναι μέτρια σε αίσθηση, ενώ η εικόνα του μοντέλου στον αυτοκινητόδρομο είναι στιβαρή και σίγουρη.

Ο τιμοκατάλογος του νέου Opel Grandland X ξεκινά από τις 24.500€ για τον κινητήρα βενζίνης των 1.2 λίτρων και των 130 ίππων. Ο ντίζελ των 120 αλόγων αρχίζει από τις 26.300€ και το αυτόματο κιβώτιο χρεώνεται 1.500€ στην πρώτη περίπτωση και 1.000€ στη δεύτερη. Σημειώστε ότι δεν διατίθεται τετρακίνητη έκδοση και όποιος θέλει κάτι περισσότερο στο κομμάτι των δυνατοτήτων εκτός δρόμου θα πρέπει να στραφεί στην κορυφαία έκδοση X-Clusive που εφοδιάζεται με το σύστημα IntelliGrip (προσφέρει βελτιστοποίηση πρόσφυσης των εμπρός τροχών) και ελαστικά M+S.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δερμάτινο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής επτά ιντσών και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδίου, Cruise Control, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρ. παράθυρα εμπρός/πίσω, τηλεχειριζόμενες κλειδαριές, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, προβολείς ημέρας LED, πίσω φώτα LED, προβολείς ομίχλης, αισθητήρα βροχής, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας προβολέων, Opel OnStar, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, προειδοποίηση παρέκκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, κλπ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, τούρμπο, 1.560 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 120 ίπποι στις 3.750 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 300 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., μετάδοση της κίνησης εμπρός, χώρος αποσκευών από 514 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.477/1.856/1.609

Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8'', τελική ταχύτητα 189 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,0 λίτρα ανά 100 χλμ, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 104 γραμμάρια ανά χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!