8 ιταλικά σπορ μοντέλα που έγραψαν ιστορία (pics & vid)

Gazzetta team
8 ιταλικά σπορ μοντέλα που έγραψαν ιστορία (pics & vid)
Οι Ιταλοί φημίζονται για τα πανέμορφα και ιδιαίτερα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν, όταν όμως φτιάχνουν supercars ή σπορ μοντέλα, τότε ξεπερνούν και τον ίδιο τους τον εαυτό!

Γρήγορο Στοίχημα σε Κορυφαίες Αποδόσεις, Άμεσες Αναλήψεις (21+)!

Πολλοί λάτρεις της αυτοκίνησης έχουν σε ξεχωριστή θέση στην καρδιά τους τα ιταλικά μοντέλα, είτε μιλάμε για «απλά», καθημερινά αυτοκίνητα, είτε για σπάνια supercars. Οι Ιταλοί καταφέρνουν να δώσουν χαρακτήρα στα δημιουργήματά τους και για αυτό κατασκευάζουν τόσο ιδιαίτερα τετράτροχα, που παραμένουν χαραγμένα στη μνήμη των παλαιότερων και οι νεότεροι, μεγαλώνουν ακούγοντας ιστορίες για αυτά.

Έτσι, παρακάτω βλέπουμε οκτώ από τα καλύτερα ιταλικά σπορ αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ, με μεγάλους κινητήρες υψηλής απόδοσης και «βαριά» ονόματα που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία. Να σημειώσουμε ότι η λίστα εστιάζει περισσότερο προς τα supercars, για αυτό και λείπουν κάποια μοντέλα με τεράστιο αγωνιστικό παλμαρέ και που θα μπορούσαν να εμφανίζονται.

Alfa Romeo 33 Stradale

Το κεντρομήχανο μοντέλο της Alfa Romeo είναι η έκδοση δρόμου ενός αγωνιστικού της εποχής, του Tipo 33. Κατασκευάστηκαν μόλις 18 αυτοκίνητα κατά τα δύο χρόνια που ήταν στην παραγωγή και για αυτό η 33 Stradale είναι άκρως σπάνια και συλλεκτική. Ο κινητήρας της είναι 2.0 λίτρων V8 με 230 ίππους και 200 Nm ροπής, ενώ η τελική της έφτανε τα 260 χλμ./ώρα, πολύ εντυπωσιακή τιμή για την εποχή.

Ferrari 250 GTO

H Ferrari 250 GTO είναι ένα επίσης ιστορικό και σπάνιο ιταλικό μοντέλο. Η παραγωγή της κράτησε δύο χρόνια, από το 1962 έως και το 1964 και σε αυτό το διάστημα φτιάχτηκαν 39 αυτοκίνητα. Ένα από αυτά πουλήθηκε στο αστρονομικό ποσό των 32.484.000€, το ακριβότερο που έχει δαπανηθεί ποτέ για την αγορά ενός τετράτροχου. «Φοράει» έναν V12 κινητήρα 3.0 λίτρων με 300 ίππους.

Το κόκκινο καπάκι στον κινητήρα έδωσε όνομα σε αυτό το μοντέλο της Ferrari, με το Testa Rossa να σημαίνει «κόκκινο κεφάλι». Το αυτοκίνητο δεν παράχθηκε σε περισσότερες από 21 μονάδες και πλέον θεωρείται ότι λίγα είναι αυτά που σώζονται. Το μοτέρ με το κόκκινο καπάκι ήταν ένα V12 των 3.0 λίτρων που είχε παρόμοια απόδοση με εκείνη της 250 GTO, δηλαδή περίπου 300 ίππους που για την εποχή, ήταν ένα κορυφαίο νούμερο.

Ferrari F40

Το τελευταίο αυτοκίνητο που πρόλαβε να εγκρίνει ο ιδρυτής της μάρκας, Έντσο Φεράρι ήταν η F40 και αυτό λέει πολλά για την αξία αυτού του μοντέλου. Σχεδιάστηκε για να γιορταστεί η επέτειος των 40 ετών της φίρμας και πραγματικά, δεν είχε αντίπαλο. Λίγες περισσότερες από 1.300 κατασκευάστηκαν και φόραγε ένα μοτέρ 2.9 λίτρων με τούρμπο και 478 ίππους, όμως πολλοί λένε πως τελικά απέδιδε περισσότερα από 500 άλογα. Η τελική της ταχύτητα ήταν 317 χλμ./ώρα.

Lamborghini Countach

To θρυλικό αυτοκίνητο της Lamborghini παρουσιάστηκε το 1974 και μέχρι τη λήξη της παραγωγής του το 1990, πούλησε 2.050 μονάδες. Είχε ένα απίστευτα επιθετικό σχήμα αμαξώματος που την έκανε άμεσα αναγνωρίσιμη, πόρτες που άνοιγαν προς τα επάνω και V12 μοτέρ με 4.0, 4.8 και 5.2 λίτρα κυβισμού ανάλογα με την έκδοση και τη χρονολογία παραγωγής. Δύο πρωτότυπα με το όνομα Turbo S και 758 ίππους δεν βγήκαν ποτέ στην παραγωγή.

Lamborghini Miura

Όταν λανσαρίστηκε ήταν το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής. Χρησιμοποιούσε έναν V12 των 4.0 λίτρων με απόδοση 350, 370 και 385 στις εκδόσεις P400, P400 S και P400 SV αντίστοιχα και οι επιδόσεις της ήταν εντυπωσιακές, ειδικά για το 1966 που παρουσιάστηκε. Εκτός από το κουπέ, κατασκευάστηκε ένα και μοναδικό Roadster που θα έβγαινε στην παραγωγή, όμως τελικά τα σχέδια άλλαξαν και παρέμεινε ένα πρωτότυπο.

Lancia Stratos

Με κινητήρα V6 των 2.4 λίτρων και των 190 ίππων από τη Ferrari Dino, η Lancia Stratos ήταν ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερα ποθητό, όχι μόνο για τις πολύ καλές της επιδόσεις και την εμφάνισή της αλλά και για την πορεία της στους αγώνες. Η καριέρα της στο WRC έκλεισε με 18 νίκες σε αγώνες. Η έκδοση παραγωγής έκανε τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα και έπιανε τα 232 χλμ./ώρα τελικής, ενώ κατασκευάστηκαν 500 μονάδες συνολικά.

Maserati Ghibli Spyder

Η πρώτη γενιά της Maserati Ghibli παρουσιάστηκε πίσω στο 1967 και η Spyder, που ήταν η κάμπριο έκδοση, λανσαρίστηκε δύο χρόνια αργότερα. Η κουπέ πούλησε πολλές περισσότερες μονάδες αφού μόνον 125 Spyder βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής και 25 ακόμη στην έκδοση SS με τον V8 των 4.9 λίτρων και των 335 ίππων, έναντι του V8 των 4.7 λίτρων και των 310 ίππων της «απλής».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!