ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

Ελληνικοί Αγώνες... Πάει πιο κάτω η κατάσταση;

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΓΙΑ ΠΑΡΑΤΥΠΙΕΣ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΟΜΑΕ

Ελληνικοί Αγώνες... Πάει πιο κάτω η κατάσταση;

Ελληνικοί Αγώνες... Πάει πιο κάτω η κατάσταση;

Η τελευταία πράξη του δράματος, ήρθε δια χειρός Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού η οποία αποφάσισε για σωρεία παρατυπιών να αποκεφαλίσει το ΔΣ της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος.

Μάλλον φτάσαμε στον πάτο... του βαρελιού. Πιο κάτω δεν πάει. Αυτά που λέμε χρόνια τώρα μεταξύ μας, ίσως και λίγο πιο παραέξω, τα ανακάλυψε η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού η οποία δεν άφησε κανένα περιθώριο στην ομάδα που διοικούσε το σπορ στην χώρα και την εκπαραθύρωσε με ένα έγγραφο που κυκλοφόρησε στις 18 Νοεμβρίου.

Προφανώς οι λόγοι τους οποίους επικαλείται η ΓΓΑ δεν θα δέχονται αμφισβήτηση και πιθανόν όλο αυτό να έχει αρνητικές προεκτάσεις για το σπορ αν και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι αγώνες συνεχίζονται κανονικά έστω με την Ομοσπονδία ακέφαλη.

Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, έχει εκατομμύρια φίλους σε όλο τον κόσμο. Οι αγώνες, είναι μια γιορτή θεάματος, ήχων, ανταγωνισμού, σασπένς, δράματος, δράσης... Ε δεν ήταν έτσι στην Ελλάδα. Οι παθογένειες της ράτσας μας ήταν παρούσες. Οι αγώνες ήταν μια μικρογραφία της κοινωνίας μας, με «μάγκες», «κουμπουροφόρους», λαμόγια, κατσαβιδάκηδες, κουλούς αλλά και χεράδες, καρικατούρες αλλά και τζέντελεμεν, μεσαία βαγόνια και δικομανείς, βρομόγλωσσους και τεκνά, επιστήμονες και σοβαρούς μηχανικούς. Όλους μαζί σε έναν κακής τελικής γεύσης αχταρμά, που έκανε τους παλαιότερους, να αναπολούμε την εποχή των μέσων της δεκαετίας του ΄80, με τα ελληνικά πληρώματα που έλαμπαν με την απόδοσή τους αλλά και την καλαίσθητη όψη των αγωνιστικών αυτοκινήτων τους. Με τις Ελληνικές αντιπροσωπείες να δίνουν ηχηρό παρόν με τις εργοστασιάκες ομαδές τους, με πιο διάσημη και ξακουστή, εκείνην της Νικ. Ι. Θεοχαράκη στα χέρια των Γιώργο Μoσχού και Stratissino που κοντράριζαν στα ίσια τις εργοστασιακές συμμετοχές των θεών της εποχής, στον σκληρότερο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, το Ράλλυ Ακρόπολις.

Το Ράλλυ, που το ΔΣ που μόλις εκπαραθυρώθηκε δεν κατάφερε να επιστρέψει στο καλεντάρι του WRC και όχι μόνον αυτό... αλλά κατάφερε να το βγάλει και από το πρόγραμμα του ERC. Kαι αυτά είναι δεδομένα. Δεν είναι εικασίες ή κατηγορίες.

Δεν ξέρω όλα αυτά που κατηγορεί η ΓΓΑ το ΔΣ της ΟΜΑΕ. Ξέρω όμως πως με την μη επάρκειά τους, χάσαμε το Ακρόπολις, χάσαμε το κύρος μας, χάσαμε το γκλάμουρ, χάσαμε το ενδιαφέρον μας για τους Ελληνικούς αγώνες. Χάσαμε την ποιότητα. Και έτσι τα χάσαμε όλα. Ως αγωνιζόμενος μερικές χρονιές, έχω το θάρρος της γνώμης μου και ενώ σέβομαι αρκετά άτομα που γνωρίζω από το ΔΣ, τους σέβομαι όλους με τις προηγούμενες ιδιότητές τους και όχι ως μέλη του ΔΣ της ΟΜΑΕ. Ο 1ος Βαρόνος του Άκτον που το είπε πρώτος είχε δίκιο. Ο Τζον Ντάλμπεργκ-Άκτον είπε πως η εξουσία έχει την τάση να διαφθείρει και η απόλυτη εξουσία διαφθείρει απόλυτα. Είχε απόλυτο δίκιο. Αυτό έπαθαν τα μέλη του ΔΣ της ΟΜΑΕ.

Κατηγορώ το ΔΣ της ΟΜΑΕ πως ήταν λίγοι, πως δεν γνώριζαν ξένες γλώσσες αλλά τολμούσαν και πήγαιναν (ως κούκοι μονοί αβολοντέ) στις δεξιώσεις της FIA στο Παρίσι και κάθονταν μόνοι σε μια γωνιά...

Κατηγορώ το ΔΣ της ΟΜΑΕ πως εξαφάνισε το ενδιαφέρον των αγώνων κάνοντας πάρα πολλούς αγώνες ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, την ίδια Κυριακή σε πάρα πολλές τοποθεσίες στην Ελλάδα...

Κατηγορώ το ΔΣ της ΟΜΑΕ πως ασχολήθηκε με σαχλαμάρες αντί να δημιουργήσει (ή να προσπαθήσει να δημιουργήσει) αυτοκινητοδρόμια, πίστες ταχύτητας, πίστες χωμάτινες και πίστες Moto-Cross σε κάθε έναν από τους 13 δευτεροβάθμιους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης του ελληνικού κράτους, τις γνωστές «περιφέρειες». Είναι σίγουρο πως η ΕΕ επιχορηγεί κέντρα μηχανοκίνητου αθλητισμού εφόσον πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές κατασκευής και χρήσης. Θα έπρεπε σε αγαστή συνεργασία με τον κάθε έναν από αυτούς τους οργανισμούς, να είχε προτείνει την δημιουργία τέτοιων κέντρων, να είχαν βρεθεί οι χώροι και θα έπρεπε -ακόμα και σε θεωρητικό επίπεδο βρε αδερφέ...- να δοθούν σε πολυτεχνεία (ως πτυχιακές εργασίες) οι σχετικές μελέτες για αυτούς τους πολυχώρους, που επαναλαμβάνω θα περιείχαν, πίστες ασφάλτινες, χωμάτινες και κέντρα εκπαίδευσης αγωνιστικής οδήγησης αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας, ώστε κάθε περιφέρεια της χώρας να είχε το δικό του Αυτοκινητοδρόμιο/Κέντρο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού...

Κατηγορώ το ΔΣ της ΟΜΑΕ πως δεν προσπάθησε να έρθει σε επικοινωνία με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και συγκεκριμένα με την Διοίκηση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και να ζητήσει μερικές ημερομηνίες τον χρόνο, για την διεξαγωγή αγώνων ταχύτητας σε κάποια από τα δεκάδες ενεργά ή ανενεργά αεροδρόμια της χώρας (όχι φυσικά τις Πτέρυγες Μάχης) ώστε να υπάρξει μια ποικιλία σε πίστες, καθώς η εμπειρία υπάρχει αφού το ΓΕΑ δίνει άδεια για την διεξαγωγή αγώνων ταχύτητας στην 124 ΠΒΕ, την γνωστή σε όλους «Πίστα της Τρίπολης».

Κατηγορώ το ΔΣ της ΟΜΑΕ πως δεν προσπάθησε να δημιουργήσει το Ελληνικό Αγωνιστικό Αυτοκίνητο (έστω ως μη λειτουργικό μοντέλο σε φυσικό μέγεθος) σε συνεργασία με τις καταπληκτικές ομάδες των Ελληνικών Πανεπιστημίων που αρκετά χρόνια τώρα, συμμετέχουν και διακρίνονται στους Διεθνείς Διαγωνισμούς Formula Student και μαζί να δημιουργήσουν μια Ελληνική Formula, για αγώνες Ενιαίου τύπου. Οι «Φόρμουλες» που φτιάχνουν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια είναι έτοιμα σχεδόν κανονικά αγωνιστικά μονοθέσια αν αυξήσεις το μετατρόχιο και το μεταξόνιο.

Κατηγορώ το ΔΣ της ΟΜΑΕ πως δεν προσπάθησε να δημιουργήσει προγράμματα ασφαλούς οδήγησης (σε συνεργασία με τις σχολές ασφαλούς οδήγησης που δραστηριοποιούνται στην χώρα όπως του ΙΑΒΕΡΗ, το SAFETRACK με τον Νίκο Τσάδαρη, το Driving Academy του Θωμά Παπαπάσχου ή το RIDING SCHOOL του Θανάση Χούντρα, το RIDEIT του Τάκη Μανιάτη αλλά και άλλες που πιθανόν να ξεχνάω) για τα σώματα ασφαλείας, την Ελληνική Αστυνομία, την Πυροσβεστική κ.λπ.

Κατηγορώ το ΔΣ της ΟΜΑΕ ως δεν προσπάθησε να κάνει προγράμματα Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στα δημοτικά σχολεία ώστε να βάλει το «μικρόβιο» στις τρυφερές ηλικίες...

Και υπάρχουν δεκάδες ακόμα πράγματα που δεν έκανε... Είναι τρομερά στενάχωρο όλο αυτό, αλλά ήταν νομοτελειακό.

Πρέπει να βρεθούν νέα πρόσωπα. Αδιάφθοροι. κατά προτίμηση χορτάτοι, έχοντες, με κύρος. Σοβαροί, πολύγλωσσοι, τζέντλεμεν. Μεγάλοι σε ηλικία, τακτοποιημένοι οικονομικά, να μην έχουν ανάγκη να βρουν τρόπους να αμειφθούν για τον κόπο τους. Να βρεθεί τρόπος να τακτοποιηθεί και το άρθρο 50 του αθλητικού νόμου. Η ΟΜΑΕ, αν και επίσημη Αθλητική Ομοσπονδία όπως είναι οι υπόλοιπες Αθλητικές Ομοσπονδίες, δεν απολαμβάνει το άρθρο 50 του αθλητικού νόμου, και δεν επιχορηγείται σε τακτική και μόνιμη βάση, ούτε το ΔΣ αμείβεται...

Πρέπει να γίνει σοβαρή δουλειά. Εσείς οι αδιάφθοροι, χορτάτοι, έχοντες, με κύρος, πολύγλωσσοι, τζέντλεμεν που τα έχετε τα χρονάκια σας και είστε τακτοποιημένοι οικονομικά βάλτε πλάτη και βγείτε μπροστά. Ναι εσένα λέω, Ανδρέα, Θέμη, Βασίλη, Κώστα, Αντώνη, Άγγελε...