Τα όρια ρύπων στην Ευρώπη μειώνονται ακόμη περισσότερο

Πέτρος Σηφαλάκης
Τα όρια ρύπων στην Ευρώπη μειώνονται ακόμη περισσότερο
Οι στόχοι που έχουν να πιάσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες έως και το 2030, αναμένεται να αναθεωρηθούν και να πέσουν ακόμη χαμηλότερα, σύμφωνα με την Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν.

«Δυσκολεύουν» τα πράγματα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς οι ήδη πολύ αυστηροί στόχοι που υπήρχαν για το 2030, αναμένεται να μειωθούν κι άλλο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει τους λιγότερους δυνατούς ρύπους και έτσι θα κάνουν ο,τι μπορούν, προκειμένου να στραφεί η αυτοκίνηση προς το στόχο της μετακίνησης μηδενικών εκπομπών. Έως τον Ιούνιο του 2021, θα έχουν γίνει προτάσεις προκειμένου να αναθεωρηθεί το πλάνο και να υπάρχει ένας νέος, ξεκάθαρος στόχος από το 2025 και έπειτα.

Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν είπε ότι ο στόχος και των 28 μελών είναι η Ευρώπη να γίνει η πρώτη περιβαλλοντικά ουδέτερη ήπειρος, δηλαδή να μην εκπέμπουμε καθόλου ρύπους από τις μετακινήσεις μας! Ο αρχικός στόχος που είχαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, είναι να περιορίσουν κατά 37,5% τους ρύπους τους έως το 2030, στα 60 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, από τα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο που θα τεθούν σε ισχύ από το 2021.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πάντως, ήδη έχουν αρχίσει να παραπονιούνται για αυτό το θέμα καθώς ο στόχος των 95 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο, είναι ήδη πολύ αυστηρός. Θα χρειαστεί τρομερή επένδυση ώστε το 2030 να πέσουν στα 60 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο ή και ακόμη παρακάτω και τονίζουν ότι θα υπάρξει ένας «πανικός» στην αγορά αφού τα μοντέλα με μοτέρ εσωτερικής καύσης θα απαξιωθούν πλήρως και δεν θα έχουν καμία εμπορική αξία για τους ιδιοκτήτες τους. Επίσης, για να είναι βιώσιμο αυτό θα πρέπει να δημιουργηθούν τρομακτικά μεγαλύτερες υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη, καθώς καμία χώρα αυτή τη στιγμή δεν είναι έτοιμη για να υποδεχτεί ολοκληρωτικά την ηλεκτροκίνηση. Απέχουν πάρα πολύ, μάλιστα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!