Αμιγώς ηλεκτρικό προβλέπεται το μέλλον του Toyota Aygo 

Πέτρος Σηφαλάκης
Αμιγώς ηλεκτρικό προβλέπεται το μέλλον του Toyota Aygo 
Το μικρό μοντέλο πόλης του Ιάπωνα κατασκευαστή θα παρουσιαστεί και σε τρίτη γενιά, όμως σε επίπεδο κινητήρα, ενδέχεται να διαφέρει σημαντικά από τις προηγούμενες δύο.

Ένα εμπορικά επιτυχημένο, μικρό μοντέλο πόλης, όπως το Toyota Aygo, αξίζει και μια τρίτη γενιά, αντί να σταματήσει στη δεύτερη. Τα προβλήματα όμως για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Α, είναι πλέον μεγάλα. Το πρώτο θέμα που προκύπτει, είναι το κόστος εξέλιξης των μικρών κινητήρων εσωτερικής καύσης ώστε να πληρούν τα νέα κριτήρια ρύπων. Το δεύτερο -και βασικότερο- πρόβλημα, είναι ότι η χαμηλή τιμή τους δεν επιτρέπει στον κατασκευαστή να έχει το περιθώριο κέρδους ώστε να δικαιολογήσει τα χρήματα της εξέλιξης.

Οπότε; Αδιέξοδο! Η μοναδική λύση, είναι να εφοδιαστούν με ηλεκτροκινητήρα. Αυτή την κίνηση μάλλον θα κάνει και η Toyota στο Aygo, ώστε να το κρατήσει στην παραγωγή. Έτσι κι αλλιώς οι αστικές καθημερινές διαδρομές του μέσου ιδιοκτήτη ενός τέτοιου αυτοκινήτου, δεν χρειάζεται πάρα πολύ μεγάλη αυτονομία από τη μπαταρία.

Πλέον, η τεχνολογία έχει αρχίσει να εξελίσσεται και κάθε μοντέλο βγάζει τουλάχιστον 200 χιλιόμετρα από φόρτιση σε φόρτιση, οπότε όποιος θέλει ένα αυτοκίνητο αποκλειστικά για χρήση πόλης, καλύπτεται και με το παραπάνω. Την ίδια κίνηση έκαναν έτσι κι αλλιώς και άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές. Τα τρίδυμα του Volkswagen Group (SEAT Mii, Volkswagen up!, Skoda Citigo) θα περάσουν κι εκείνα σε ηλεκτροκινητήρα, ενώ από την άλλη η Smart, η εταιρεία που επαναπροσδιόρισε την έννοια του αυτοκινήτου πόλης, πλέον πουλάει μόνο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και έκοψε εντελώς τα βενζινοκίνητα και τα ντίζελ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!