Εξι κακές οδηγικές συνήθειες τον χειμώνα

Gazzetta team
Εξι κακές οδηγικές συνήθειες τον χειμώνα
Καμία εποχή του έτους δεν βάζει τόσα προβλήματα στους οδηγούς όπως ο χειμώνας. Τα πράγματα χειροτερεύουν αν δεν γνωρίζουμε ορισμένους βασικούς κανόνες οδήγησης σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες.

Ο χειμώνας αποτελεί οδηγικά την πιο δύσκολη εποχή του χρόνου. Όχι μόνον λόγω καταπόνησης του αυτοκινήτου, αλλά και επειδή οι δρόμοι γίνονται ολισθηροί, σουρουπώνει νωρίτερα και οι αντίξοες καιρικές συνθήκες περιορίζουν την ορατότητα. Όλα αυτά απαιτούν από τους οδηγούς μία προσαρμογή, δυστυχώς όμως κάποιοι εξακολουθούν να κάνουν λάθη, που επιβαρύνουν την τσέπη τους και το περιβάλλον, ενώ μπορεί να αποδειχθούν και επικίνδυνα. Εμείς επιλέξαμε έξι από τα χαρακτηριστικότερα!

Όχι προθέρμανση

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν χρειάζονται προθέρμανση. Απλά τα πρώτα 3 – 4 χιλιόμετρα οδηγούμε πιο συγκρατημένα, μέχρι να πιάσει ο κινητήρας την κανονική θερμοκρασία λειτουργίας με τα λιπαντικά του σε πλήρη απόδοση και με τον καταλύτη να φιλτράρει αποτελεσματικά τους ρύπους.

Θερμαινόμενο παρμπρίζ

Το θερμαινόμενο παρμπρίζ – και τα θερμαινόμενα καθίσματα, εφόσον υπάρχουν – πρέπει να απενεργοποιούνται μετά από μερικά λεπτά διαδρομής, οπότε θα έχει ζεσταθεί ο κινητήρας. Ετσι αρκεί πλέον η ζέστη από το σύστημα κλιματισμού ή από το καλοριφέρ, για να ξεθαμπώσουν τα τζάμια και τα παρμπρίζ, αρκεί βεβαίως να ρυθμίζουμε σωστά τη θερμοκρασία και τη ροή του αέρα.

Προβολείς ομίχλης

Η χρήση των συγκεκριμένων προβολέων προβλέπεται ρητά μόνον, όταν επικρατεί ομίχλη και η ορατότητα είναι πολύ περιορισμένη. Δυστυχώς, πολλοί οδηγοί τους ανάβουν ακόμη και όταν δεν υπάρχει ομίχλη, είτε από άγνοια είτε επειδή τους παρέχουν την ψευδαίσθηση μίας καλύτερης ορατότητας, κάτι που δεν ισχύει στην πραγματικότητα π.χ. στη βροχή.

Περιττό φορτίο

Αρκετοί φίλοι των χειμερινών σπορ αφήνουν μόνιμα στην οροφή του αυτοκινήτου τους τη μπαγκαζιέρα, γιατί βαριούνται προφανώς να την αφαιρούν και να την επανατοποθετούν για την επόμενη εξόρμησή τους. Ετσι ανεβάζουν όμως τον λογαριασμό τους στα βενζινάδικα εξαιτίας της αυξημένης κατανάλωσης. Για παράδειγμα, μία μπαγκαζιέρα οροφής αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου ενός οχήματος, που κινείται με 130 χλμ./ώρα, έως και δύο λίτρα ανά 100 χλμ.

Ήρεμα με το γκάζι

Η ολισθηρότητα των δρόμων απαιτεί εκκινήσεις με απαλό πάτημα του γκαζιού. Κάποιοι οδηγοί ενεργούν όμως αντίθετα και έτσι το μόνο που καταφέρνουν είναι να σπινάρουν οι κινητήριοι τροχοί, καταναλώνοντας καύσιμα και επιβαρύνοντας το περιβάλλον. Πατάμε το πεντάλ του γκαζιού, σαν να βρίσκεται κάτω από αυτό ένα αβγό και προσέχουμε, να μη σπάσει.

Περιμένοντας με αναμμένο κινητήρα

Άλλη μία αγαπημένη μας συνήθεια είναι να περιμένουμε έχοντας αναμμένο τον κινητήρα του αυτοκινήτου. Πρόκειται για λάθος, καθώς η θερμοκρασία στο εσωτερικό ενός οχήματος διατηρείται για αρκετά λεπτά μετά το σβήσιμο ενός ζεστού κινητήρα. Επίσης, να πούμε ότι έχουν περάσει οι καιροί, όταν πολλά αυτοκίνητα εμφάνιζαν δυσκολίες εκκίνησης και φθείρονταν εύκολα τα συστήματα ανάφλεξης, οπότε απέφευγαν οι οδηγοί να σβήνουν και να ανάβουν μετά από λίγο και πάλι τους κινητήρες.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!