Μειωμένες οι πωλήσεις νέων ΙΧ στην Ευρώπη

Πέτρος Σηφαλάκης
Μειωμένες οι πωλήσεις νέων ΙΧ στην Ευρώπη
Το 2019 εμφανίζεται ελαφρώς «αποδυναμωμένο» σε επίπεδο πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά, αν και ο Σεπτέμβρης ήταν ένας πολύ καλός μήνας.

Στην Ελλάδα το 2019 είναι ένα πολύ καλό έτος για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, στην ευρωπαϊκή αγορά όμως, δεν έχουμε αντίστοιχα αποτελέσματα. Οι πρώτοι εννέα μήνες του 2019 είναι συνολικά 1,6% πιο «αδύναμοι» συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 (11.955.442 αυτοκίνητα έναντι 11.769.175). Μάλιστα η υποχώρηση σε σχέση με πέρυσι θα ήταν ακόμη πιο έντονη, όμως ο Σεπτέμβρης έσωσε αρκετά την «παρτίδα». Τον συγκεκριμένο μήνα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14,5% σε σχέση με τον περσινό Σεπτέμβρη. Σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτός της Βουλγαρίας, είδαμε θεαματική αύξηση των πωλήσεων με πιο έντονα τα φαινόμενα στη Γερμανία με 22,2% αύξηση, στην Ελλάδα με 19,8%, στην Ισπανία με 18,3%, στη Γαλλία με 16,6% και στην Ιταλία με 13,4%.

Από εκεί και πέρα οι υπόλοιπες χώρες είχαν μεν ένα καλλύτερο αποτέλεσμα σε σχέση με τον Σεπτέμβρη του 2018, όμως με όχι τόσο μεγάλα ποσοστά μεταβολής. Οι εταιρείες που πούλησαν το μεγαλύτερο μέρος των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, είναι οι... συνήθεις ύποπτοι! Στην πρώτη θέση, βρίσκεται το Volkswagen Group, με τη Volkswagen πιο «δυνατή», στη δεύτερη θέση ο όμιλος PSA (Peugeot-Citroen) με «μπροστάρη» πωλήσεων την Peugeot και ύστερα την Opel. Το Group της Renault είναι στην τρίτη θέση των πωλήεων, μετά ακολουθεί η Hyundai-KIA, το BMW Group, τη Daimler, την FCA, τη Ford και την Toyota. Για την Ελλάδα πάντως, οι ειδικοί προβλέπουν ότι η αγορά θα κλείσει με καλύτερα αποτελέσματα από το 2018. Γενικότερα, η αγορά αυτοκινήτου πήρε λίγο «τα πάνω της» αυτά τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς στα χρόνια της κρίσης οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων είχαν πέσει στα... πατώματα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!