Η πρώτη ηλεκτροκίνητη Porsche έχει 760 άλογα! (pics & vid) 

Πέτρος Σηφαλάκης
Η πρώτη ηλεκτροκίνητη Porsche έχει 760 άλογα! (pics & vid) 
Οι προδιαγραφές της νέας Taycan, της πρώτης ηλεκτροκίνητης Porsche, κόβουν την ανάσα και η γερμανική μάρκα δείχνει ότι έχει πάρει πολύ ζεστά τη μεταμόρφωσή της στη σύγχρονη εποχή.

Μετά από χρόνια παρουσίασης διάφορων πρωτοτύπων, teaser φωτογραφιών κλπ, η Porsche μας αποκαλύπτει επιτέλους την ολοκαίνουργια Taycan. Το νέο μοντέλο εφοδιάζεται αμιγώς με ηλεκτροκινητήρες, δεν υπάρχει κανένα θερμικό μοτέρ κάτω από το καπό του και είναι η πρώτη Porsche που φτάνει σε αυτό το επίπεδο. Αρχικά, θα διατίθεται στις δύο κορυφαίες εκδόσεις της, την Taycan Turbo και Taycan Turbo S. Προφανώς, όντας ηλεκτροκίνητη, η Taycan δεν έχει κανένα τούρμπο, όμως η Porsche δεν ήθελε να αλλάξει τρόπο στην ονοματολογία της και ήθελε οι Turbo να παραμείνουν οι κορυφαίες στην γκάμα, όπως σχεδόν σε κάθε μοντέλο της.

Το πρωτότυπο Mission E επηρέασε πολύ τη νέα Taycan στη σχεδίαση του εμπρός μέρους της. Η εικόνα είναι επιβλητική και στο πίσω μέρος, τα δύο φωτιστικά σώματα που ενώνονται, είναι το σήμα κατατεθέν της νέας γενιάς Porsche. Φυσικά όλο το ενδιαφέρον συγκεντρώνεται κάτω από το καπό. Η νέα Taycan όπως είπαμε δεν θα έχει συμβατικούς κινητήρες αλλά ηλεκτροκινητήρες. 680 οι ίπποι για την Taycan Turbo, 760 για την Taycan Turbo S και η ροπή στρέψης είναι 850 Nm και 1.050 Nm αντίστοιχα! Τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 0-200 χλμ./ώρα στην ισχυρότερη έκδοση, ολοκληρώνονται σε 2,8 και 9,8 δευτερόλεπτα, ενώ και στις δύο, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 260 χλμ./ώρα.

Οι μπαταρίες της νέας Porsche Taycan είναι υπερσύγχρονες και διαθέτουν τεχνολογία 800V. Μπορούν να κερδίσουν 100 χλμ αυτονομίας σε 5 λεπτά φόρτισης, ενώ γεμάτες, βγάζουν 412 χιλιόμετρα στην Turbo S και 450 χιλιόμετρα στην Turbo. Σοκ προκαλεί η σχεδίαση στο εσωτερικό της νέας Taycan. Το μοντέλο αυτό αναλαμβάνει το δύσκολο έργο, να φέρει μια παραδοσιακή μάρκα σε μια εποχή που αλλάζει εντελώς το αυτοκίνητο, σε σχέση με αυτό που γνωρίζαμε ως τώρα. Οπότε, φουτουριστική είναι και η καμπίνα! Συνολικά έχει πέντε οθόνες υψηλής ανάλυσης, με τη μια εκ των οποίων να «αφορά» το συνοδηγό, ώστε να χειρίζεται κάποιες λειτουργίες δίχως να ενοχλήσει τον οδηγό.

Επιπροσθέτως, η συγκεκριμένη (προαιρετική, ωστόσο) οθόνη, μπορεί να προβάλλει και ταινίες. Φυσικά ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, με διαγώνιο 16,8 ιντσών, έχει αντιανακλαστικό γυαλί και πολύ υψηλή ανάλυση, ενώ προσφέρει τέσσερις ρυθμίσεις προβολής, την κλασική Classic, τη Map με ένα κομμάτι του να δείχνει τον χάρτη, τη Full Map που ο χάρτης μεγεθύνεται πολύ και καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του και την Pure, στην οποία δείχνει κάποιες πολύ βασικές ενδείξεις και τίποτα περισσότερο. Πολλά από τα χειριστήρια, όπως αυτό για τα φώτα, το Traction Control και άλλα, είναι αφής, ενώ ο κλιματισμός ελέγχεται από... μια ακόμη οθόνη, χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα.

Κατά τα λοιπά, η νέα Taycan είναι μια πραγματική Porsche, ειδικότερα στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Τα φρένα εμπρός αποτελούνται από 10πίστονες δαγκάνες και δίσκους 415 χιλιοστών, ενώ διαθέτει ενεργή αερανάρτηση PASM, το Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) και τις ηλεκτρομηχανικές αντιστρεπτικές PDCC Sport. Οι μπαταρίες έχουν διαμορφώσει το συνολικό βάρος του αμαξώματος στα 2.295 κιλά, όμως έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο, που πέτυχαν κέντρο βάρους χαμηλότερο και από της 911! Το μήκος της φτάνει τα 4 μέτρα και 96 εκατοστά και το πλάτος της, στα 2 μέτρα και 14 εκατοστά μαζί με τους καθρέπτες. 2.900 χιλιοστά μετρά το μεταξόνιο, 1.655 χιλιοστά το εμπρός μετατρόχιο και 1.690 χιλιοστά το πίσω μετατρόχιο. Στη Γερμανία, η νέα Porsche Taycan Turbo S κοστίζει 185.500€.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!