ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

Κενές οι μισές αίθουσες της έκθεσης ΙΑΑ της Φρανκφούρτης

Κενές οι μισές αίθουσες της έκθεσης ΙΑΑ της Φρανκφούρτης

Κενές οι μισές αίθουσες της έκθεσης ΙΑΑ της Φρανκφούρτης

Mόνον 4 από τις 8 τεράστιες αίθουσες θα φιλοξενούν νέα μοντέλα στην εφετινή Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όπου πριν λίγα χρόνια επικρατούσε το αδιαχώρητο.

Η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν άφησε ανέγγιχτη ούτε τη φημισμένη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ΙΑΑ. Εφέτος θα πραγματοποιηθεί το διάστημα 12 έως 22 Σεπτεμβρίου με μεγάλα κενά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, καθώς θα απουσιάζουν οι περισσότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ετσι δεν θα έχουν περίπτερα στις εντυπωσιακές εγκαταστάσεις κοντά στον ποταμό Μάιν, μάρκες όπως οι Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Volvo, Toyota, Peugeot, Citroen, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Chevrolet, Cadillac, Rolls-Royce, Aston Martin, κλπ. Αντίθετα, θα προβάλουν τις θέσεις τους η οικολογική οργάνωση ΄΄Fridays for Future΄΄, αλλά και οργανώσεις εναντίον του αυτοκινήτου.

Χαρακτηριστικά, να αναφέρουμε ότι η αίθουσα 6 όπου φιλοξενούνταν στο παρελθόν οι ιταλικές εταιρείες αυτοκινήτων, θα βρίσκεται υπό ανακαίνιση, επειδή δεν χρειάζονται οι χώροι της. Το ίδιο ισχύει και για την αίθουσα 12, της οποίας η κατασκευή κόστισε 250 εκατ. ευρώ, ενώ στην αίθουσα 9 θα υπάρχουν περίπτερα προμηθευτών αντί αυτοκινήτων, για να μη μείνει και αυτή κενή. Οι διοργανωτές της έκθεσης μετέτρεψαν εξάλλου την αίθουσα 5 σε ένα αμφιθέατρο συζητήσεων γύρω από το αυτοκίνητο, ενώ μέχρι πρόπερσι παρουσίαζαν εκεί τα μοντέλα τους οι μάρκες πολυτελείας Aston Martin, Mansory, Volvo, Brabus, κλπ. Ωφελημένα από την κρίση βγήκαν και τα κλασικά αυτοκίνητα, καθώς παραχωρήθηκε σε αυτά ολόκληρη η αίθουσα 4. Επί της ουσίας, θα υπάρχουν περίπτερα με νέα μοντέλα μόνον σε 4 από τις 8 αίθουσες της έκθεσης, που ήταν γεμάτες με αυτοκίνητα μέχρι την έκθεση του 2013. Να διευκρινίσουμε εδώ, ότι η ΙΑΑ πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια, οπότε έχουν μεσολαβήσει από τότε μόνον δύο εκθέσεις.

Ακόμη όμως και οι εταιρείες αυτοκινήτων, που παραμένουν πιστές στη Φρανκφούρτη και θα έχουν και εφέτος δικά τους περίπτερα, είναι πολύ συντηρητικότερες και πιο…μαζεμένες. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της BMW. Η βαυαρική μάρκα γέμιζε έως τώρα μόνη της την αίθουσα 11, όμως εφέτος θα τη μοιραστεί για λόγους εξοικονόμησης κόστους με τις εταιρείες Opel, Hyundai και Land Rover. Το κλίμα είναι σίγουρα βαρύ, μάλιστα ο Γερμανικός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου VDA, που διοργανώνει την ΙΑΑ στη Φρανκφούρτη, δεν έχει ανακοινώσει ακόμη επίσημα ούτε τον τελικό αριθμό των εκθετών, αλλά ούτε και τη συνολική επιφάνεια των περιπτέρων!