Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου «έπεσε» το πρώτο εξάμηνο του 2019

Πέτρος Σηφαλάκης
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου «έπεσε» το πρώτο εξάμηνο του 2019
Είχαμε πολλά χρόνια να δούμε την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη να καταγράφει μείωση πωλήσεων, με το πρώτο μισό του 2019 να χάνει 3,1%.

Με αρκετές απώλειες φαίνεται ότι έκλεισαν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες το πρώτο εξάμηνο του 2019 στην ευρωπαϊκή αγορά. Σε επίπεδο ομίλων, μόνον η Toyota κατάφερε να ανέβει, έστω και για 0,3%, ενώ σε επίπεδο αυτοτελούς μάρκας, η Citroen, η Dacia, η Lexus, η Mitsubishi, η Lancia και η Tesla κατέγραψαν άνοδο, με τη Lancia να έχει τη μεγαλύτερη, στο 27%. Η αγορά έχασε 3,1% όμως, για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς.

Είχαμε να δούμε αρνητικό πρόσημο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, από το 2014! Τέσσερις βασικές αγορές στην Ευρώπη σημείωσαν επίσης πτώση, αυτή της Ιταλίας (-3,5%), της Γαλλίας (-1,8%), της Ισπανίας (-5,7%) και της Αγγλίας (-3,4) ενώ της Γερμανίας παρέμεινε ουσιαστικά στάσιμη, με ελάχιστες ανοδικές τάσεις στο +0,5%. Σε ο,τι αφορά τις εταιρείες που έχασαν περισσότερο στο 2019, κρατήστε τη Nissan (-27%), τη Fiat (-10%), τη Ford (-7,8%) τη Renault (-6,5%) και τη Volkswagen (-6,5%).

O όμιλος της Fiat μάλιστα (FCA) κατέγραψε επίσης σημαντική πτώση στο -9,5%. Οι ειδικοί λένε ότι το WLTP έπαιξε το ρόλο του, καθώς οι εταιρείες προσπάθησαν να διώξουν όσα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα μπορούσαν έως την 1η Σεπτέμβρη του 2018, καθώς από εκεί και πέρα θα ίσχυαν οι νέοι κανονισμοί! Οπότε, η αγορά απορρόφησε πολλά νέα αυτοκίνητα εκείνη την περίοδο και για αυτό, καταγράφονται τώρα οι πτώσεις στις πωλήσεις.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!