ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

Αυτό είναι το οικολογικό «παγωτατζίδικο» της Nissan! (pics & vid)

Αυτό είναι το οικολογικό «παγωτατζίδικο» της Nissan! (pics & vid)

Αυτό είναι το οικολογικό «παγωτατζίδικο» της Nissan! (pics & vid)

Η ιαπωνική φίρμα αποκάλυψε ένα πρωτότυπο όχημα πώλησης παγωτού, το οποίο αποτελεί την ιδανική και πιο «καθαρή» λύση για το καλοκαίρι και όχι μόνο.  

Η Nissan συνεχίζει να καινοτομεί δημιουργώντας ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο, μηδενικών εκπομπών πρωτότυπο όχημα, για την «Clean Air Day» στο Ηνωμένο Βασίλειο. Για την υλοποίηση του εν λόγω εγχειρήματος, η ιαπωνική φίρμα συνεργάστηκε με την Mackie's of Scotland, μια οικογενειακή επιχείρηση γαλακτοπαραγωγής και παγωτού, η οποία τροφοδοτείται με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, όπως ο άνεμος και ο ήλιος. 

Τα περισσότερα φορτηγά πώλησης παγωτού διαθέτουν κινητήρες diesel οι οποίοι λειτουργούν συνεχώς, προκειμένου να διατηρηθεί η ψύξη, ωστόσο οι εν λόγω κινητήρες παράγουν επιβλαβείς εκπομπές, συμπεριλαμβανομένου του διοξειδίου του άνθρακα. Έτσι λοιπόν, ορισμένες πόλεις του Ηνωμένου Βασιλείου, προσπαθούν ήδη να απαγορεύσουν ή να επιβάλουν πρόστιμα στη διέλευση των οχημάτων αυτών. Οπότε το συγκεκριμένο πρωτότυπο φορτηγό της  Nissan, αποτελεί μια ιδανική λύση για τους πλανόδιους πωλητές που θέλουν να μειώσουν το δικό τους «αποτύπωμα» άνθρακα, ωφελώντας παράλληλα την υγεία του κοινωνικού συνόλου. 

Το πρωτότυπο Van βασίζεται στο e-NV200, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα της Nissan. Αποτελεί την ενσάρκωση του Ηλεκτρικού Οικοσυστήματος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, συνδυάζοντας ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης μηδενικών ρύπων, αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες με  «ζωή» δεύτερου κύκλου και παραγωγή ηλιακής ενέργειας. Καθώς ο ηλεκτροκινητήρας  του οχήματος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 40kWh, ο εξοπλισμός του φορτηγού για το παγωτό, που περιλαμβάνει ένα μηχάνημα σερβιρίσματος μαλακού παγωτού, συρτάρι κατάψυξης και ψυγείο ποτών, τροφοδοτείται από το νεοσύστατο Nissan Energy ROAM.

Σχεδιασμένο τόσο για επαγγελματική χρήση, όσο και για αναψυχή, το ROAM αποτελεί ένα φορητό σύστημα ισχύος αποτελούμενο από  κυψέλες ιόντων λιθίου, οι οποίες ανακτώνται από ηλεκτροκίνητα οχήματα πρώτης γενιάς της Nissan (παραγωγής από το 2010 και μετά). Με αυτό τον τρόπο, παρέχεται η ευκαιρία για μια βιώσιμη «ζωή» δεύτερου κύκλου, για τις μπαταρίες ενός Nissan EV.

Να σημειωθεί ότι το e-NV200 μπορεί να διανύσει έως και 200 χιλιόμετρα χωρίς φόρτιση (σε μικτό κύκλο WLTP). Οι δύο μονάδες της Nissan Energy ROAM, έχουν συνδυασμένη χωρητικότητα αποθήκευσης 1,4kWh και η κάθε μια μπορεί να προσφέρει ισχύ έως και 1kW. Μπορούν να επαναφορτιστούν είτε από τροφοδοσία 230V (μια πλήρη φόρτιση διαρκεί περίπου μία ώρα), είτε από τη συστοιχία ενός ηλιακού πάνελ που βρίσκεται στην οροφή του φορτηγού (με πλήρη επαναφόρτιση σε 2-4 ώρες).

Το πρωτότυπο φορτηγό θέτει μια σειρά νέων προσεγγίσεων στη μεταφορά και πώληση παγωτού. Το παγωτό σερβίρεται από μια θυρίδα η οποία ανοίγει στο πλάι του οχήματος, με το σύστημα πώλησης να βρίσκεται δίπλα από το φορτηγό. Πρόκειται για μια διαφορετική εμπειρία εξυπηρέτησης για τον πελάτη, ο οποίος πλέον δεν στέκεται πιο χαμηλά από το σημείο σερβιρίσματος. Το παγωτό μπορεί να πληρωθεί τόσο με μετρητά, όσο και με κάρτες ανέπαφης συναλλαγής, αλλά και με smartphone μέσω ενός πάνελ «tap-to-pay», τοποθετημένου στην πλευρά του φορτηγού.

Αντί για ένα ηχείο που εκπέμπει ηχητικά μηνύματα για να προσελκύσει πελάτες, κάτι που για ευνόητους λόγους δεν συμπαθούν ιδιαίτερα οι γονείς των μικρών παιδιών, το πρωτότυπο φορτηγό έχει ένα έξυπνο κουμπί που δημιουργεί ένα tweet της ακριβούς θέσης του, χρησιμοποιώντας την παγκόσμια υπηρεσία διευθύνσεων της What3Words. Η What3Words, κάνει κατάτμηση των τοποθεσιών σε κλίμακα 3m x 3m, όπου «βαφτίζει» την καθεμιά με μια μοναδική διεύθυνση τριών λέξεων, ενώ χάρη στην αμφίδρομη δυνατότητα φόρτισης του e-NV200, οι ιδιοκτήτες του μπορούν ακόμη και να κερδίσουν εισόδημα το χειμώνα, όταν το φορτηγό δεν χρησιμοποιείται και τόσο συχνά.

Τέλος, μέσω ενός φορτιστή V2G (Vehicle-to-Grid), η μπαταρία του e-NV200 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση της πλεονάζουσας ενέργειας από το εθνικό δίκτυο (ή για παράδειγμα από τις ανανεώσιμες πηγές του ανέμου και του ήλιου) και στη συνέχεια να την επιστρέψει στο δίκτυο όταν την χρειάζεται. Αυτή η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει στην εξισορρόπηση του ενεργειακού ισοζυγίου κατά τις ώρες αιχμής, καθώς και στην παροχή πρόσθετων εσόδων για τους ιδιοκτήτες του EV, όταν το όχημά τους δεν οδηγείται.